This is an example of a HTML caption with a link .

23 Ocak 2012 Pazartesi

Bir süredir cildim için kullandığım ürünleri paylaşayım diyordum. Ama bunun için öncelikle kullandığım nemlendiriciyi 1 hafta denemek istedim.

Cildim sivilceye meyilli karma bir cilt. Alnım ve yanaklarım kuru, çenem akne eğilimli ve burnum keyfine göre bazen çok kuru bazen de çok yağlı olmak üzere beni çıldırtmaya kararlı bi cilt tipine sahibim. Bu yüzden kullandığım tüm yüz ürünleri su bazlı olmak zorunda.

İşte benim günlük ritüellerim şu şekilde gerçekleşiyor.

Yüz Temizleme


Yüzümü Bioderma Sébium ile yıkıyorum.  Kendisi şu özelliklere ve artı, eksilere sahip.

-Gerçekten temin ettiği gibi makyaj çıkarıcı bir özelliğe sahip. Bu yüzden gerçekten derinlemesine temizlediğine inanıyorum. Fondötenim yüzümden arınıyor, bu yüzden makyaj temizleyicilere ekstra para vermemiş oluyorum xD
-Sabun içermiyor. Dermatolog'um kullandığım tüm sabunları(Dove, kil sabunu filan) çöpe atmamı söylemişti. Tam olarak bilmiyorum ama PH değeriyle ilgili bir şeyler olabilir.
-Ciltte kuruma yapmaz demiş, ancak en büyük eksisi bu. Benim cildimde özellikle burnumda diyelim, öyle bir kuruma yapıyor ki yılan gibi deri değiştiriyorum diyebilirim. Yani nemlendirici kullanmadan makyaj yapmam olanaksız. Onun dışında alnım kuru olmasına rağmen veya çenem yağlı olmasına rağmen kuruma gibi bir etkide bulunmadı. Yalnızca burnumda.
-Ve 3 aydır kullanmış olmama rağmen yalnızca 3'te 1'ini kullanmışım. Üstelik banyoda vücuduma bile kullanabilirmişim, ama duş jelleri gibi bi kokuya sahip değil xD Bu yüzden tercih etmiyorum. Beni 1 sene kadar götürecek anlaşılan. Üstelik pompalı olması hijyen açısından oldukça avatajlı. Bunu da eklemeden geçemeyeceğim.


Yüz Nemlendirme

Cildime günlük olarak pek fazla bir şey kullanmaktan hoşlanmıyorum aslında hoşlanmamaktan ziyade üşeniyorum. Özellikle düzenli olaraksa. Üstte de bahsettiğim gibi makyaj altı için bir nemlendiriciye ihtiyaç duyuyordum. İnternette genelde bi kaç ürün önermişlerdi, ama en çabuk ve en ucuz alabileceğim Nivea Visage Aqua Sensation serisiydi. Watsons'a gittiğimde denk gelince almış bulundum. Yüz bakım kremini alınca, göz bakım kremi hediyeydi :P

Gelelim vaadettiklerine. Bakalım umduğumuzu bulmuş muyuz şu 1 hafta(aslında 10 gün oldu) içerisinde.

Yüz için günlük nemlendirme:
-Cildin derin katmanlarında bile anında ve uzun süre etkili yoğun nemlendirme sağlar. Aslında kuru bölgelerde oldukça yumuşak ve sağlıklı bir cilde sahip oldum. Ancak burnum yine en geç 5 saat sonra yağlanmaya başlıyor. Bu yüzden bunu bir fondöten altı olarak kullanmam imkansız. Sürekli pudra ile rötuş yapmak zorunda bırakır beni.
-Cildi tazeler, canlı ve dolgun bir görünüm verir. Kesinlikle cildimin daha canlı ve daha genç görünmesini sağlıyor. Ancak daha fazla dolgun görünmese?? xD
-UVA/UVB filtre sistemi içeren formülü, cildi zararlı güneş ışınlarının yol açtığı dış etkenlerden ve erken yaşlanmadan korumaya yardımcı olur. Umarım bu kısım doğrudur. Bilhassa benim gibi beyaz tenli birinin kış günlerinde bile ihtiyaç duyduğu şey bu.

Göz çevresi için günlük nemlendirme:
İşte benim favorim!

-Cildin nem dengesini en ideal şekilde düzenler. Kesinlikle doğru aradan 8 saat geçmesine rağmen göz altlarımda tek bir kuruma olmadı ve bezelerde şişme meydana gelmedi. Göz kapaklarını yağlandırmadı ve en önemlisi göz altımdaki ırsi olmayan, uykusuzluk yüzünden olan morlukları 10 dakika içinde geçirdi.
-Yorgunluk belirtilerini, kırışıkların, göz altı halkalarının ve şişkinliğin görünümünü azaltır. Artık kırışıklıkları bilemiyorum <_< Malum 20-40 yaş arası kullanım için bu nemlendirici ancak morluklara benden +1
-Hassas göz çevresini dikkat çekici bir şekilde pürüzsüzleştirir ve canlandırır. Hmm dikkat çekici O_o Sadece benim dikkatimi çekmesi sayılır mı? xD xD
-Bunların dışında sürdüğüm andaki verdiği ferahlık hissi paha biçilemez ve kokusu rahatsız etmedi beni ^_^

Dudak Nemlendirme 

Yaz-kış kullanmam gereken en önemli ihtiyaç! Dudaklarım çok çabuk çatladığından mıdır nedir, ben de çok fazla soyuyorum zaten :D Bu yüzden Watsons'a gittiğimde "Watsons- Magic lip balm" aldım. Uzunca bi süre Nivea kullandıktan ve uzunca bir süre de "Eos lip balm smooth sphere" kullanmayı istedikten sonra(biri bana şundan alsın yaw T_T) bu magic lip balm bi değişiklik oldu diyebiliriz.

Hemen benim için artı-eksilerine geçmek istiyorum.
-Bir kere balm'ın kendisi tamamen şeffaf gözükse de sürüldüğünde tatlı bir pembelik veriyor. Ancak tenimden dolayı sanırım bende tatlı bir koyu pembelik bırakıyor. Nerdeyse kırmızı olacak kıvamda :D
-Uva/uvb korumalı olduğunu iddia ediyor. Eğer doğruysa tadından yenmez.
-Kokusu insanın içini baymıyor, ancak neredeyse bir parfüm kadar etkili.
-Ambalajı sevimli, kullanımı kolay, ancak 2g. Anladığım kadarıyla diğer türevlerine göre fiyatı aynıyken, gramajı az.

Nivea Visage kutularının büyüklüğüne aldanmayın! İçerisinden küçücük bişi çıkıyor.Ancak bioderma büyük boy :)

Bunlar dışında cildime gerektiği önemi bir de şu şekilde veriyorum.
-Sık sık değişen kendime ait bir yüz havlum var.
-Yastık kılıfı düşünemeyeceğimiz derecede bakteri üretiyor. Bu yüzden çok sık değişmesi gerekiyor.
-Siyah nokta bandı kullanıyorum ve Tonik olarak da Isparta'dan getirilen bir gül suyuna sahibim.

Büyük ihtimalle bir çoğu ilerleyen zamanlarda değişebilir. Ama bir süredir kullandıklarım bunlardan ibaret ^_^

2 yorum :

  1. Bioderma temizleyici ben de kullandım hatta renkli nemlendiricisini de onunla birlikte kullanıyordum ama ben 16 yaşımdan beri sabah akşam düzenli cilt bakımı yaptığım için o kadar çok şey kullandım ki 24 yaşıma kadar hiçbirinden tam istediğim gibi bir verim alamadım, o yüzden en sonunda cildiyeye gidip acnegen tedavisi oldum. Ama en son kullandıklarım bioderma olduğu için söylüyorum bence kötü değillerdi. Eğer nivea nemlendirici çok yağlandırıyorsa bioderma'nın renkli nemlendiricisini öneririm.

    Cildiyeye gidince 3 aylık ilaç tedavisi gördüm, inanılmaz kurudum anlatamam, dudaklarım kan içinde burnum kupkuru, 1 hafta yıkanmasam yağlanmıyordum (cidden çok özledim o günleri :D) Resmen suratımı 2 günde bir temizliyordum, çok tembelleşmiştim 3 ay boyunca. Doktor sadece cildim için La roche posey effaclar H nemlendirici önermişti, neyle yıkadığın önemli değilmiş. Aşırı sivilce problemim yoktu benim ama çok beyaz tenli olduğumdan inanılmaz hassastı cildim, minik minik sivilceler çok göze batıyordu, rahat değildim.

    Neyse çok uzun bir yorum oldu ama şimdi sivilcelerden kurtuldum, doktor da la roche posey toleriane temizleyici ve kremini verdi, toniğe ihtiyacın yok dedi ama ben yine soda kullanıyorum, kendimi arınmış hissediyorum öyle :) 2 ay oldu çok memnunum, dışarı çıkarken de watsons'tan aldığım bb cream'i kullanıyorum. (dediğim la roche ürünleri promosyonda şu an eğer bu kullandıklarından verim alamazsan tavsiye ederim)

    Ve son uyarıların çok önemli, yastığı haftada bir değiştirmek lazım hatta havlu yerine kağıt havlu kullanmanı tavsiye ederim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sivilce için tedavi oldum. Geriye izler kaldı sadece, ancak benim sivilceliyken bile yağlanmazdı ki :/ Tedaviden sonra burnum yağlanmaya başladı. Üstelik burnuma sürmüyordum bile :D

      Nivea'nınki dediğin gibi fazla yağlandırıyor burnumu. O renkli nemlendirici dediğinin tam ismi ne? La roche'ninki ağır bi nemlendirici değilse onu bile kullanabilirim.

      Watsons'daki bb cream yağlı ciltleri yağlandırdığını söylüyorlar. Bu yüzden yalnızca bakmakla yetinmiştim. Missha'nınkini bulsam direk alacağım. Yoksa Missha'ya 55 lira vermek şimdilik koyuyor.

      Kağıt havlu kesinlikle daha iyi olabilir, ama havlunun temiz kokusuna ayrıca bayılıyorum *.*

      Sil