This is an example of a HTML caption with a link .

3 Nisan 2012 Salı


Dün gece Hikaruivy'in blogu sayesinde keşfettiğim Kokuhaku adlı Japon gerilim/dram filmini izledim. Bir süredir bu tarz filmler arıyordum. Genelde okulda geçen dram veya korku filmlerini severim. Ancak ne yazık ki çoğu güzel olmuyor :/ Bu ise kesinlikle önereceğim tarzda bir filmdi ^_^ İzleyeceklere gece izlemesini öneririm :P

Filmin konusu ise şöyle.

Yuko Moriguchi, 7. sınıfların sınıf öğretmenidir ve o dönemin son dersinde öğrencilerine işini bıraktığını açıklar. İşini bırakmasının en önemli sebebi ise küçük kızının okul havuzunda öldürülmesidir ve kızının ölümünden sorumlu katillerin kim olduğunu biliyordur. Öğrencileri!











Japonya'daki yasalara göre 18 yaşından küçükseniz adam bile öldürdüğünüzde hapis edilmez, hatta suçsuz bulunursunuz. Bu yüzden bu iki öğrencinin suçlu olduğunu söylese bile yeterli cezayı almayacağını düşünen Yuko yavaş yavaş intikam almaya başlayacaktır.






İlk intikamını ise gitmeden önce tüm sınıfa bu katillerin kim olduğunu söylemeden ifşa ederek alır. Bu sahne sanırım tüm film boyunca en sevdiğim sahneydi. Film daha en başından beni cezbetmişti. Öğrencilerin, öğretmenle ilişkileri, vurdumduymazlıkları, zorbalıkları çoğu izleyen gibi beni de sinir etmişti. Mantık oyunları oldukça iyiydi. Üstelik okulda geçmesi de oldukça hoşuma gitmişti. En önemlisi ise karanlık atmosferi mükemmel yansıtmışlardı(gif'lerde görebileceğiniz gibi) Film bittiğinde ise yeterince tatmin olmuştum. Bu yüzden bu türü sevenlere öneririm. Çok bi gerilim tarafı yok aslında ya da ben korku/gerilim tarzı filmlerden artık pek etkilenmiyorum.

Filmi anlatırken spoiler vermemeye çalıştım, ancak bundan sonrasında spoiler'a gireceğim.

Tüm film boyunca arkaplanda anlatılmak istenenin 3 annenin yaşattıkları gibi göründü bana. Herkes çocuğunu mükemmel görür, ancak çocuklardan birinin annesi çocuğunun ufak bir kızı öldürmesinde tuhaflık bulmamıştı. Üstelik diğer ruh hastası anne ise kendi dahi/mükemmel kanı dolanıyor diye çocuğuna daha küçük yaşta elektronik aletleri söküp tekrar kurmasını öğretmeye falan çalışıyor. Daha sonra kendi kariyerinin çok daha önemli olduğunu düşünüp çocuğunu bırakıp gidiyor. Peki ya öğretmenleri? Aslına bakarsanız film olduğu için oldukça eğlenceliydi yaptıkları. Çocuklara "Oh olsun" diye düşündük değil mi? Ancak öğretmenlerinin de çoğu yaptığı normal bir şey değildi :D Bunun için yeni sınıf öğretmenini kullanması gibi... Anneler konu çocukları olduğunda inanılmaz olabiliyor xD Çocuklarınızı doğru yetiştirin!!! :P













Filmin ise en eğlendiğim sahnesi öğretmenin HIV virüslü kanı enjekte ettiğini söylediği sahneydi bana göre. Aklıma nasıl gelmedi diye düşündüm. >_> Böyle filmlerde her şeyi tahmin etmeye çalışmaya bayılırım. Çoğu şeyi tahmin edemedim bu filmde. Misal filmin sonunda patlaması muhtemel olan bombanın yerini. Üstelik bir an öldürülen diğer kızın yalnızca bir fan değil de ailesini öldüren kız olduğunu düşündüm.

Velhasıl ben sevdim. Bu tarz filmleri sevenlere öneririm ^-^

10 yorum :

  1. Şu zorla öpüştürme sahnesi gibi geldi bana o bile gerdi beni şimdiden.

    Puanı da gayet yüksekmiş çok merak ettim. En yakın zamanda indirip izleyeyim ben bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların zorbalıklarını en iyi o sahne gösteriyordu. Dayanamadım 2 tane yanyana koydum. İzle izle *-* Sonra yorumunu da söyle ama :D

      Sil
    2. Aaa bir de o zorbalık sahnesinde görünen kız Another'ın dramasında oynayacakmış ana karakter olarak. O_o! Dip not olsun bu da xD

      Sil
  2. merhaba voodoo baby :) çok güzel bir tanıtım olmuş, ellerine sağlık. en güzel sahne konusunda sana katılıyorum, aids'li süt içirdiğini söyledikten sonra iki çocuğun tepkileri görülmeye değerdi! :D (gerçi o muhabbet benim biraz kafamı karıştırmıştı: aids mikrobu yeme-içme yoluyla bulaşır mı ki?) karanlık atmosfer konusunda çok haklısın, filmi görsel olarak büyüleyici yapmada bunun da çok etkisi vardı. ve filmi üç annenin psikopatlığı olarak algılamak da mümkün, iyi yakalamışsın ;) beğendiğine sevindim, böyle güzel bir yazı yazdığına daha da çok sevindim, güzel filmleri tartışmak insana zevk veriyor... ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aids yeme içme olarak bulaşabilir sanırım. Ama filmde bulaşma ihtimalinin inanılmaz düşük olduğundan da bahsetmişti kadın. Kanın oksijenli bir ortama geçtikten sonra bilmem kaç dakika içerisinde bulaşma ihtimali varmış :D Ancak o yaştaki çocuklar zaten bunu bilmez kanımca. Filmde dokunarak, aynı ortamda nefes alarak bulaşacağını düşünmüşlerdi baksana :D

      Filmi izlerken aynı şeyleri beğendiğimize de çok sevindim. İnsanın sevdiği filmi paylaşırken diğer insanlar da sevsin istiyor xD Büyük ihtimalle sen de böyle düşünmüşsündür.

      Sık sık takip edeceğim blogunu. Güzel filmler yakalamak için ^_^ Blogunda teşekkür etmiştim, ama burdan da bir kez daha teşekkürler.

      Sil
  3. Bu gece bu filmi izlemeye karar verdim, konusu güzelmiş, spoiler kısmını okumayı bekletiyorum o yüzden:D
    Ama indirme linki bulamadım, hep kırık :|
    Sen online mı izledin indirdin mi? Bi link istiyorum senden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok cnm ben online izlemem. Demonoid.me kullanıyor musun? Ben oradan indirdim O.o

      Sil
  4. Vizelerim geçince hemen izlemek istiyorum güzel bir filme benziyor. Spoilera kadar olan bölümü okudum. Güzel bir tanıtım olmuş özellikle kullandığın gifler çok etkileyici. :) Tanıtım için teşekkürler. :)
    ^_^ Demek ki neymiş. Beğendiğin filmleri beğenme ihtimalim çok yüksek ^_^

    Bu arada kore dizileri ödüllerinde seni mimledim. Zamanın varsa sıralamanı görmek isterim. Eğer yazarsan şimdiden kolay gelsin. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada Japonya'da 18 yaş altındakilere ceza uygulanmaması çok ilginç bir o kadarda saçmaymış.
      İçimde kalmasın dedim. :D

      Sil
    2. Kesinlikle gerçekten varsa böyle bir şey (filmde geçiyor ama ne kadarı doğru bilemiyorum) çok saçma bir kural katılıyorum.

      Cnm mim'ini gördüm. Ancak o kadar zor ki kategoriye sokmak. Toplasan beğendiklerim bir elin parmaklarını geçmez. xD Bir deneyeyim beceremezsem mazur gör olur mu ;) Ben zaten olabildiğince beğendiklerimi tanıtmaya çalışıyorum zaten XD (Burayı senin bloguna da kopyalıcam geliyoruuum :D)

      Sil