This is an example of a HTML caption with a link .

20 Nisan 2012 Cuma

Favori dramalarımı yazarım da favori animelerimi unutur muyum hiç? Bu da izlemek isteyenlere öneri niteliğinde bir post olacak. Aslında sevdiğim animelerin hepsini yazsam blog dolar taşar. Bu yüzden olabildiğince kısıtlamaya çalışacağım. Mesela benim için önemi olanlardan da bahsedeceğim. Ancak bazılarını yanlış hatırlıyor olabilirim. İzleyeli üzerinden çok uzun zaman geçmiş seriler de var çünkü.


Death Note
#1 İzlediğim İlk Anime
Aslında hiçbir zaman ilk bilinçli izlediğim animenin bu olup olmadığından emin olamadım. Çünkü hatırladığım kadarıyla 2005-2006 yılları arasında anime izlemeye başladım ve Death Note 2007 senesinde son bulmuş. Yani bu biraz karışık bir konu. Neyse Death Note olsun işte :D

Konusu:Yagami Light liseye giden oldukça zeki bir öğrencidir. Ders çıkışı Ryuk adlı Ölüm Tanrısı'nın sıkıldığı için yeryüzüne attığı Ölüm Defteri'ni bulup, yetersiz gördüğü adalet düzenini Ölüm Defteri'yle yeniden düzenlemeye başlayacaktır. Ancak bir süre sonra tek Ölüm Defteri kullanıcısının kendisi olmadığını öğrenecek ve aynı zamanda sebepsiz ama bağlantılı bu ölümlerin gizemini çözmek için onun kadar zeki başka biri peşine düşecektir.

Ölüm Defteri'nin işlevi, üzerine her kimin adını ve soyadını yazarsan ve aklına kişinin görüntüsünü de getirirsen, o kişiyi ister dilediğin şekilde isterse hiçbir sebep yazmadan öldürmeni sağlar. Doğaüstü, Psikolojik, Dram ve Polisiye türlerinde bir animedir. Her zaman sevdiğim ilk 10 Anime arasında yer alacaktır.



NANA
#2 En Sevdiğim Anime/En İyi Müziklere Sahip Anime
Bu animeyi izlemeden önce seveceğimi kesinlikle biliyordum. Türkçesi çevrilsin diye bekliyordum. Ne yazık ki 47 bölüm o kadar kolay çevrilmiyormuş ki uzun süre beklemek durumunda kalmıştım. Sonunda pes edip kalanı ingilizce izleyenlerdenim. Ayrıca her açılışını ve kapanışını bitene kadar dinlediğim nadir animelerdendir. Hem animedeki müzikleri hem de açılış ve kapanışı hastası olduğum Anna Tsuchiya ve Olivia Lufkin seslendirmiştir. Çizimleri, detayları, müzikleri, ortam ve hikayesiyle bana göre mükemmeldir, mükemmel ötesidir. Ben bunu yakın zamanda bi kere daha izleyeyim en iyisi T_T

Konusu: Komatsu Nana, giden erkek arkadaşının ardından Tokyo'ya taşınmak için kendini trene atar. Yanı boş olan tek kişi bir Punk Rock müzik grubu olan "Blast"ın vokalisti Oosaki Nana'dır. Tüm tren yolculuğu boyunca sohbet ederler. Ancak bu tek karşılaşmaları olmayacaktır. Komatsu Nana kiralayacağı eve vardığında orayı ondan önce gezen birini fark eder. Bu Oosaki Nana'dır. Hangisinin evi kiralayacağı konusunda kargaşa çıkınca emlakçının tavsiyesiyle evi birlikte kiralamaya karar verirler. Birbirinden tamamen zıt bu iki Nana'nın yaşamlarını anlatan;  dram, komedi, romantik, müzik, josei türlerine sahip bir animedir.


Sailor Moon
#3 En Sevdiğim Çocukluğumun Animesi
Sailor Moon yani Ay Savaşçısını bilmeyeniniz yoktur sanırım. Bu yüzden bu serinin tanıtımını yapmayacağım ^_^ Tabii ki anime olduğunu bilmiyor, o zamanlar biz ona çizgi film diyorduk :) Özellikle Michiru karakteriyle deyim yerindeyse gönlümde taht kurmuş, defalarca her yayınlanışında izlemiş, yetmemiş internetten izlemişimdir. Benim için özeldir kısaca.

Elfen Lied 
#4 Beni Dumur Eden İlk Anime
Yıl 2006-2007. Animeyi sadece "Japon yapımı çizgi film" olarak düşünüyordum ve yetişkinlere hitap edenler olsa da belli kalıplar arasında gezinip duruyor sanıyordum. Bu anime tokat gibi çarptı, üstüme kocaman bir fil oturttu. Ahaha! :D İlk tepkim "Bu animedekiler çıplaaaaaaağğğk!" olmuştu.

Konusu: Diclonius'lar insanlardan farklı olarak 2 kulak ve görünmeyen ekstra kollarla doğmuş  varlıklardır. Onları tehlikeli yapan şey ise öldürme eğilimi içinde olmalarıdır. Bu yüzden tüm Diclonius'lar doğdukları andan itibaren ya bir laboratuvarda deneylere tabii tutulurlar ya da hemen öldürülürler. Animenin ana konusu, bu laboratuvardan kaçmayı başaran bir Diclonius olan Lucy ve onun bilincini kaybettiği zamanlarda ortaya çıkan diğer kişiliği Nyuu hakkındadır. Dram, Psikolojik, Bilimkurgu, Ecchi türlerinde bir animedir. Açılış müziği efsanedir.

 


Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai
#5 Arkadaşlık Konulu En İyi Anime

Bu anime hakkında bir yazı yazmıştım. Burdan tıklayarak o sayfaya ulaşabilirsiniz =)


Bakuman
#6 Mangaka Konulu En İyi Anime

Aslında bu konuda izlediğim tek anime olabilir. Şu anda neler izlediğimi tam hatırlamıyorum. İzlerken çok eğlenmiş ve mangakaların hayatlarına dair şeyler görmüştüm :D

Konusu: Moritaka Mashiro ve Akito Takagi biri çizer diğeri yazar olmak üzere tek bir hayalleri vardır. Beraber yaptıkları manganın Japonya'da popüler mangaları yayınlayan bir şirketin düzenli aralıklarla yaptığı yarışmada 1. olmasıdır. Ancak yine onlar gibi genç olan ve dahi mangaka olarak adlandırılan Eiji Nizuma da bu yarışmaya katılacaktır. 2 sezonu olan(3. sezonu da geliyor yakında) bu anime Komedi, Arkadaşlık, Romantik ve Okul gibi türlere sahiptir.
Loveless
#7 Shounen Ai Türündeki En İyi Anime
Aslında bu bölüm Junjou Romantica ile kapışır. Ancak şöyle diyebiliriz. Loveless En İyi Dram-Shounen Ai'yse, Junjou'da En İyi Komedi-Shounen Ai'dir ;) Ancak konusu bakımından her ne kadar animesi yetersiz olsa da fantastik kurgusu bakımından benim için en iyisi Loveless olacaktır.

Konusu: Aoyagi Ritsuka, abisi Seimei'nin ölümünden sonra çıldıran annesi ile yaşamak zorunda kalan bir sebepten ötürü hafızasını kaybetmiş bir öğrencidir. Daha sonra Ritsuka'nın yaşamı Soubi adında, daha önce Seimei'nin "Savaşçı"sı olan ancak Seimei'nin ölümünden sonra Ritsuka'nın "Savaşçı"sı olduğunu iddia eden bir adamla kesişecek ve yavaş yavaş Seimei'nin ölümünün gerçek sebebini araştırmaya başlayacaktır. Fantastik, shounen ai, gizem, romantik, doğaüstü türlerinde bir animedir.


Jigoku Shoujo/Hell Girl
#8 Korku/Gerilim Türünde En Sevdiğim Anime
Her bölümde farklı bir vakayı işleyen animeleri pek sevmem. Sonunda bir şeye bağlarlar bu da saçma olur. Ancak aynı şekilde olan Jigoku Shoujo'nun Japon korku temasını en güzel şekilde yansıttığını düşünüyorum. Ayrıca karekterleri, konusu ve müzikleriyle beni oldukça cezbetmiştir. Her ne kadar yer yer sıkıcılaşsa da(ilk cümlede dediğim sebepten ötürü) daha iyisi çıkana kadar favorim olarak kalacaktır. Ve ne yazık ki vahşet türündeki diğer kardeşleri beni germemiş aksine komik bile gelmiştir. Kanlı, bağırsaklı ve bilimum diğer organlı filmler bana hep komik gelir zaten.

Konusu: Yalnızca geceyarısı açılan bir internet sitesine eğer nefret ettiğiniz ve ölmesini istediğiniz kişinin ismini yazarsanız Cehennem Kızı'nın onu öldürdüğü hakkında dedikodular dolanmaktadır. Tabii ki bunun bir bedeli vardır. Öldürülen kişi gibi öldüğünüzde cehenneme gönderilirsiniz.
 

Lovely Complex ve Ouran High School Host Club
#9 En sevdiğim Romantik-Komedi türünde Anime/ En sevdiğim Okul türünde Anime
Ne yazık ki ikisini de eklemek istiyorum! Çünkü ikisi de bu türün en iyisi. Birini çıkarsam diğeri üzülür, o üzülürse ben kıyamam :D Ehü!

Lovely Complex Konusu: Risa diğer kızlara oranla oldukça uzun, Otani ise diğer erkeklere oranla oldukça kısadır. Bu ikisi ne zaman bir araya gelse alay konusu olurlar. Üstelik boyları yüzünden sevgili de bulamazlar. Birbirlerine çöpçatanlık yaparken birbirlerine ne kadar benzediklerini fark eden Risa, Otani'ye karşı bir şeyler hissetmeye başlayacaktır. Romantik-Komedi ve okul türlerinde insanın içini ısıtan bir animedir :) Ben bunu da yakın zamanda tekrar izleyeyim bari.

Ouran High School Host Club Konusu: Fujioka Haruhi, süper zenginlerin bulunduğu Özel Ouran lisesini burslu kazanan okulun üniformasını bile alamayacak düzeyde fakir bir öğrencidir. Bir gün ders çalışmak için sessiz bir yer arayan Haruhi 3. Müzik odasına girer ve yanlışlıkla erkeklerden oluşan Ouran'ın Konuk klübüne adım atar. Bir de yanlışlıkla çok pahalı bir vazoyu kırınca ve tipinden dolayı erkek sanılınca parayı ödemek için konuk klübünün bir parçası olmak zorunda kalacaktır. Romantik-Komedi, arkadaşlık, dram, harem, okul türlerinde bir animedir.

Diğer Sevdiğim Animeler

  • Code Geass
  • Fullmetal Alchemist
  • Paradise Kiss
  • Usagi Drop
  • One Piece
  • Suzuka
  • xxxHoLiC 
  • Darker Than Black

Anime Filmler 
  • Centimeters per Second
  • Toki wo Kakeru Shoujo
  • Tsumiki no Ie


Not: Şu post'u bitirene kadar götüm çıktı yemin ederim! Yok bir daha favori filan xD

18 yorum :

  1. En sevdiğim blog yazıları ha şöyle toplama yazılar. Görünce yorum yapmadan duramam :D Biraz uzun olsa da.

    Death Note ilk izlediğim anime olmasa da ister istemez insanın tüylerini tiken tiken yaoan bi animeydi bence. Hatta ilk "sahte L" sahnesinde yaşananlara BOOOAHHAHAHAAAA diye tepki vermişidim heycandan. Lightçı mıydın Ryuzakici miydin yoksam Ryukçu muydun onu merak ettim :D Ryuzakinin adı bile geçmemiş konusunda ondan bi işkillendim :D

    Nana'nın yeri çok ayrı ya! Josei türü animelerin hastası biri olarak en başa koyarım kendisini! Fekat anime olarak Nana'nın devamı gelmeyecekse mangasından devam edicem artık tak etti canıma :'( Zaten çok kötü bi spoiler yedim mangasından, birisi hayvan gibi yazmış, okumasam bile gördüm bildiğin hani. Mangasını okudun mu diye emin olamayaraktan söylemiyorum :D Kendini şanslı say çünkü çevremdeki herkese çat diye söyledim, ben yandım siz de yanın dedim.

    Sailor Moon'un bi kaç sahnesi dışında hatırladığım belli bi şeyi yok ya ona üzülüyorum, bi ara izliyim tekrar.

    Elfen Lied için tepkine güldüm!!!! Benim sevmediğim ama çok derin yaralar bırakmış bi anime :D Bi sahnede izlemeyi bırakmıştım, şimdi isimleri hatırlamıyorum da bu Nyuunun peşine taktıkları kızın kol bacak kesilmişti, adamaa yattığı yerde babacık babacık diyip durmuştu. Senin ağzında vurrum diyip kapatmıştım. En çok yıpratan sahnedir resmen beni :D

    Ano Hana cidden düşününce arkadaşlıkla ilgili en iyi anime oalrak geliyo aklıma. Beyaz saçlı karakterlere takıntılı olduğum için, ilk vurulmuştum zaten. Ama çok salya sümük olduğum bi anime değildi. Benim en çok ağladığım anime Tokyo Magnitude 8.0 dı. Ondan sonraki animelere de hiç üzülesim gelmedi pek :D İzlemediysen tavsiye olunur.

    Ya Bakuman'ın sadece ilk bölümünü izleyip sonra unutmuştum, şimdi çok istedim izlemek. Birazdan en baştan alıcam. Bakalım nasılmış.

    Loveless'ı izlememiştim. Konusu çok güzelmiş. Yaoi izleyesim geldiğinde buna da bakarım.

    Jigoku Shoujo'yu da hala izlemedim :D

    Lovely Complex ve Ouran'a başka sezonlar istiyorum ya!!!! Hiç sıkmadan onca bölüm yapmışlar bi o kadar daha da yaparlarmış bence.Ben de şimdi iki anime arasında seçim yapamadım. AAma Lovely Complexteki romantik shneleri sevsem de Ourandakileri sevemedim. Çok romantik sahne de olmadı allahtan.

    Ene sonda yazdığını okuyunca göt oldum pdaoskpdaosdkaspıdk sevdim dimiştim yok bi dah böyle yazı demişsin :D Olsundu napalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aslında Death Note'u izlerken L'ciydim. Ama Light'ı da severdim. Aslında şöyle söyleyeyim, Misa hariç tüm karakterileri sevmişimdir. İlginç ki tek dişi karakter de o :D En favorim ise ilginçtir ki Mello olmuştur. En çok izlediğim animelerdendi bu ya. Hep arkadaşlarıma izleticem bahanesiyle onlar bitiremese de ben sonuna kadar izlemiştim :D

      NANA'yı bir yere kadar okudum mangasını ve tahmin ettiğim ölümlü spoilerı diyorsan(belki spoiler almak istemeyen biri vardır diye yazmıyorum buraya) onu duyduktan sonra okumaya başladım zaten. Maalesef haberim var :/ Ama mangası da devam etmiyor yıllardır diye biliyorum. Ben uzun bir süre anime devam edecek diye bekledim :(((

      Elfen Lied'ın o sahnesi efsanedir zaten. Benimde tek tük hatıralarım arasında o sahne var. Çok fenaydı çok!! :D

      Bakuman'ın en ilgi çekici kısmı bunların kazanıp kazanamayacaklarını öğrenme kısmıydı. Bu yüzden rahat devam ettim ben. Ama herkese ilgi çekici gelmeyebilir. Mangaka'ların nasıl çalıştığını harika anlatmışlar.

      Tokyo Magnitude 8.0 listeme alındı ;) Ben onu bir süre önce izlemek istiyordum, ama hep önerilenlere ön verdiğimden kendi listemdekileri unuttum. İzlerim kesin.

      Ouran'ın romantik sahnesi animede yoktu, ama bittikten sonra yeterince ikizler arasında romantizm yarattım ben ehüeheü XD Favorilerimdi onlar *-*

      Aslında tanıtımlar kısa olduğu için çok vasat oldu. Çoğu önemli kısımlardan bahsedemedim. Onlardan da bahsetsem bi 3-4 gün bitmezdi bu post. Merak eden olursa kendi araştırsın artık :P Böyle konuları üşenmeyip de okuyanlar varsa devamlarını yaparım tabii ki *-* Maşşalaa misal sen de üşenmeyip post'um kadar cevap vermişsin. Böyle olduktan sonra kesin devam ederim ehü :P

      Sil
    2. Ben de L'ciydim ama mantık olarak Light'a yakındım. Öldürsündü bence çatır çatır, ama kral benim triplerine girmeyeydi iyiydi. İkisinin de ölümü ayrı ayrı etkiledi. Ha bi de Ray Penbar mı ne vardı metroda Light'ın öldürdüğü dedektif, ona da çok üzülmüştüm. Misa zaten sevilesi bi tipte değildi :D

      Evet, tam o spoilerı diyorum :'( Ay doğru mangası devam etmiyo diye duymuştum ben de, başlama zamanı geliyo o zaman. Ço şükür nasıl öldüğünün ayrıntılarını bilmiyorum. Öğrenmeden okumam lazım.

      Bence bi çoğu kimse okuyo da yorum yapmaya üşeniyo :D Her şeye üşensem bunlara yoruma üşenmem. Devamını bekliyööm :)

      Sil
    3. Raye Penber ve karısı en çok üzen kısımlardandı. Ama ben -artık spoiler sayılmaz :P- L öldüğünde, öleceğini hissetmeme rağmen bunalımlara girmiştim. 3-4 bölüm sonra geçmişti gerçi :P

      NANA'nın mangasını mutlaka oku. Ama şöyle söyleyeyim, iyi ki animesini yapmışlar. Çünkü mangası okunmak için çok ağır :D Çok göz yorucu. Komedi kısımlar güldürmüyordu beni.

      Aslında doğru diyorsun. Takip ettiğim herkesin her post'unu mutlaka okusam da çoğuna cevap yazmaya ben de üşeniyorum :P

      Sil
  2. ahh death note izlediğim en güzel şeylerden biriydi(her ne kadar sonunu beğenmesem de hatta blogumda bile yazmıştım) bir de ay savaşçısı geçmişimin günümün animesi tekrar tekrar izlerim dediğim anime. zevkine güvenip animeye başlarsam buradan seçeceğim. emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka yazdıklarım arasından ilgini çekecek olacaktır. Hepsi benim için önemli animeler *-*

      Sil
  3. Benimde ilk izlediğim anime Death Note'tu, aslında Pokemon'da olabilir :D Death Note benim için çok değerli bir anime, izlediğim ilk anime ve okuduğum ilk manga olduğu için sanırım. Ve her zaman en sevdiğim anime olarak da kalacak :)Ben çok büyük bir Kira destekleyicisiyim, L'i de severim ama :) Hatta 'Ben Kira'cıyım' deyince arkadaşlarım bana garip garip bakıyor, ama ben sonuna kadar Kira'yı destekleyeceğim :3 :D Junjou Romantica'da süper, onu çok sevmiştim, senin fansub grubun çevirmişti onu da hatırlıyorsam :) Loveless'ı hiç izlemedim ama bakacağım. Sekaiichi Hatsukoi'ye bayılmıştım birde ben. O da müthişti. Birde NANA'yı çok severek izlemiştim, konusu ve karakterleri çok güzeldi.

    Uzun bir yorum yazdım :D Yazın cidden çok güzel olmuş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de herkesin aksine animeyi izlerken Kira'cıydım. Taa ki malum sahne gelene kadar. Çünkü L ona güvenmeye başlamıştı ve Kira da baştaki yolundan, fikrinden şaşmıştı. Her ikisini de tutuyorum diyelim :P

      Uzun yorumları severim ben ;)

      Sil
  4. Fullmetal alchemist'i izlemelisin!

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. "Shigatsu wa Kimi no uso" adında bir anime izledim ve çok hoşuma gitti duygusal,komik ve müziği içten yaşatan bir anime duygusal ve sanatsal animeleri seviyorsanız bir bakın derim benim çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seriye çok denk geldim. İzleyeceklerim arasındaydı, ama geri plandaydı. Beğendiysen öne çekiyorum o zaman :3 Yakın zamanda izleyeceğim. Öneri için teşekkürler :)

      Sil
    2. izlersen ve beğenirsen veya bir yorumun olursa lütfen yaz animelerden pek anlamam ama çok fazla izlemişliğim vardır seninde yorumunu almak isterim tabi ne zaman izlersen ben bekliyor olacağım lütfen görüşlerini bildir :3

      Sil
    3. Başladım bile :) Bitirdiğimde buraya yorumumu eklerim o zaman ^_^

      Sil
    4. Bu kadar geciktiğim için üzgünüm. Tam olarak yarım saat önce seriyi bitirdim :) İzlenebilir bir seriydi. Tek sorunum vardı o da izlerken yaşa çok takıldım. Ortaokul öğrencisi için çok derin felsefe barındırıyor :D Sürekli yaşları aklıma gelmese belki de bölümler akıp gidecekti :3 Arkadaşımla beraber izledik. O çok beğendi ^_^ Öneri için teşekkürler <3

      Sil
  7. birşey sorucam bilen varmı shigatsu wa kimi no uso da Kawori nin sürekli bahsettiği "Elohim Essaim" nedir benim araştırmalarım sonucu Elohim:Tanrı,
    Tanrı gücünde. anlamına geliyo Essaim ise:Arı topluluğu,Grup. anlamına geliyo ben bunu Kawori:"Tanrı gücündeki topluluklar , Tanrı gücündeki topluluklar Size yalvarıyorum." sanırım böyle

    YanıtlaSil
  8. Sitenizi beğendim , Anime izleme sitesi kurdum. Sitenizde anime izleme sitemi tanıtmanızı isteyecektim. sitemde bu elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum http://anime.diziizlettik.com/ Detaylı konuşmak isterseniz skype: live:satrancali1 yada webmasterbilgini@gmail.com

    YanıtlaSil