This is an example of a HTML caption with a link .

18 Nisan 2012 Çarşamba


Hem sevgili Hoi Hoi tarafından mim'lendiğim için(Aslında mim'in asıl hali beni çok zorladı. Ben de kolaya kaçtım. Bu şekilde yaptım :P ) hem de yeni drama izlemeye başlayacaklara tavsiye niteliğinde benim için değerli birkaç dramayı tanıttım. ^_^ Bu türleri sevenler için izlenmesi gereken dramalar kesinlikle.


E mo zai shen bian/Devil Beside You(Tayvan)
#1 İlk İzlediğim Drama


Yıl 2005 ya da 2006. Anime forumlarında gezinirken bir videoya denk geliyorum. Orada bu dramanın çevrildiğinden bahsediliyor. O şekilde birkaç bölüm izliyorum ancak sonlarını nasıl gaza geldiysem dayanamayıp ingilizce izleyip bitirmiştim :)

Konusu: Qi Yue okulda bir çocuktan hoşlanmaktadır. Sonunda ona açılmak için bir aşk mektubu yazar. Tam çocuk okuldan içeri girecekken ve Qi Yue ona mektubu verecekken karşısına okulda en nefret ettiği çocuk çıkar. Üstelik mektubu da alır. Bundan sonra mektubu geri almak istiyorsa bu çocuğun kölesi olacaktır :D Aynı zamanda nefret ettiği çocuktan okulda çektikleri yetmezmiş gibi yakında kardeş olacaklarını da öğrenir!! Aşk, aile ve okul, romantik-komedi türlerinde bir dizi.




Hana Yori Dango(Japonya)
#2 İlk Bitirdiğim Drama/En sevdiğim Japon Drama


Yine aynı zamanlarda başladığım bir drama daha. Ancak bunu o kadar çok sevmiştim ki birkaç günde bitirivermiştim.

Konusu: Makino Tsukushi Japonya'nın en prestijli lisesinde burslu okumakta olan bir öğrencidir. Tek istediği şey sinir olduğu bu zenginlerin okuldan kimsenin dikkatini çekmeden mezun olmaktır. Ancak bir haksızlığa karşı sakin kalamaz ve okulun en önemli öğrencilerinin dikkatini çeker. Onlara F4 denmektedir. F4 grubundaki 4 çocuğun aileleri Japonya'nın en önemli insanlarındandır ve okulun yönetiminde söz sahibidirler. Tüm dizi F4 ile Makino arasında geçiyor. Sanırım arkadaşlarıma izletme bahanesiyle en az 8 kere izlemişimdir :D Üstelik bu drama o kadar popüler olmuştur ki başka ülke versiyonları da mevcuttur. Benim için her zaman en iyisi Japon versiyon olacaktır ^_^ Aşk, arkadaşlık, okul, zengin-fakir(:P), aşk üçgeni(:P), romantik-komedi türlerinde bir dizi. 2 sezonu var ve 1 filmi mevcut. Filmi izlemeyin, çünkü bok gibi olmuş!


My girl(Kore)
#3 En Sevdiğim Kore Drama

Hatta en sevdiğin drama ne diye sorulsa belki Hana Yori Dango'ya bile baskın gelebilir. Hala emin olamıyorum hangisini daha çok sevdiğime :D

Konusu: Ju Yu Rin birçok dilde konuşabilen bir tur rehberidir. Turistler bilet saatinde yetişemeyip uçağı kaçırma tehlikesiyle karşı karşıya kalınca, Ju Yu Rin uçağa zorla biner ve tanımadığı bir adamı sevgilisi gibi gösterip uçağın kalkmasını engellemek için ayılıp bayılır xD Daha sonra uçakta karşılaştığı bu adamın ünlü bir otelin müdürü olduğunu öğrenecektir. 

Aynı zamanda Seol Gong Chan("bu adam" dediğim adam :P) otelinde ağırlayacağı yabancı misafirleri için rehber sıkıntısı çekmektedir. Bir şekilde bu kızın tur rehberi olduğunu anımsayacak ve ondan yardım isteyecektir. En önemli kısım ise, Seol Gong'un dedesi yakında ölmek üzere olan hasta ve yaşlı :P bir adamdır. Bir zamanlar kaybolan diğer torununu bulması için Seol Gong'a talimat verir, ancak Seol Gong çok iyi bir yalancı olduğunu bildiği Ju Yu Rin'i dedesi son zamanlarını huzur içinde geçirsin diye diğer torun olarak işe alır. Yalanlar üzerine bir aşk hikayesi ^_^ Aşk, zengin-fakir, aşk üçgeni,  romantik-komedi türlerinde bir dizi.
Not: Lee Da Hae'nin bu diziden sonra estetikle nasıl bir level atlamış olduğunu fark edeceksiniz xD
Puhahaha

İchi rittoru no namida/One Litre Of Tears(Japonya)
#4 En Sevdiğim "Gerçek Hikayeden Kurgulanmış" Drama/En sevdiğim Acıklı Japon Drama


2007 ya da 2008 yılında izlemiştim. Bu dramayı izlerken, izledikten sonra hatta hatırladıkça aşamalı olarak yamulmaya devam ediyorum. O derece pis bi dramadır, o derece ağlatır sizi. Bu dizinin yapılmasını sağlayan Aya'nın kendi günlüğü de çevrilmiştir. Ona da göz atabilirsiniz.

Konusu: İkeuchi Aya, lise sınavına hazırlanan ya da lise sınavını kazanmış(ne yazık ki tam hatırlamıyorum) bir öğrencidir. Oldukça pozitif ve yetenekli bir kızdır. Yavaş yavaş aşık olmaya da başlamıştır. Hayatındaki her şey tüm yaşıtlarında olduğu gibi devam ederken yaşamını karartmaya başlayan bir hastalığa yakalanır. Tüm yaşadıkları hastalığın belirtilerinden itibaren, sona kadar  anlatılmıştır. Aile, arkadaşlık, aşk, okul, dram türlerinde bir dizidir.



 

  Mianhada, Saranghanda/ I'm Sorry, But I Love You (Kore)

#5 En Sevdiğim Acıklı Kore Drama/En Sevdiğim OST'a Sahip Drama

Bu sefer benim için çok değerli bir diziden bahsetmek istiyorum. Onun yeri her zaman ayrı olacak. Çünkü bu dramanın beni bu kadar derinden yakalayacağını tahmin etmemiştim. Bir daha da böyle bir dramaya rastlamadım zaten. Bir de ben bu diziden sonra One Litre Of Tears'ı izlemiştim. Sakın böyle bir şey yapmayın. Feleğiniz şaşar xD İzlemek isteyenlere bir de uyarım olacak. Ben bu diziyi izlemeye başladığımda ilk başta sıkıcı gelmişti. Sarmaz beni diye düşünüyordum, ama nasıl bitirdiğimi anlamadım. Bu yüzden 1-2 bölüm izleyip bu beni sarmaz demeyin. Asıl hikaye ilk bölümlerde pek anlatılmıyor.

Konusu: Cha Mu Hyeok başka biri tarafından evlat edinilmiş ve doğduğu ülkeden koparılmış biridir. Evlat edinen aile ona kötü davranınca sokakta yaşamaya başlar ve bu şekilde turistleri kandırıp onların eşyalarını çalan bir suçlu olup çıkar. 

Song Eun Chae ise Kore'de bir idol olan(aktör ve şarkıcı) Choe Yun'un stilistliğini yapmakta ve ailece Choe Yun'un ailesinin yanında çalışmaktadırlar. Yurtdışındaki bir iş sebebiyle onunla beraber giden Song Eun bir şekilde Kore'ye geri dönmeye çalışırken kaybolur ve orada Cha Mu Hyeok ile karşılaşır. Bu ilk karşılaşmaları olacaktır. Eski sevgilisinin düğününde başından vurulan Cha Mu Hyeok yakında ölmek üzere olduğunu öğrenince, gerçek ailesini aramanın farz olduğuna inanıp Kore'ye gittiğinde bir kez daha karşılaşacaklar. Aşk, Aile, İntikam, Dram ötesi Dram gibi türlere sahip bir dizidir.


Choegoui Sarang/Greatest Love(Kore)

#6 En Sevdiğim Komedi Türünde Drama


Aslında bu kısıma eklenecek çok drama var. Hangisi koymalıyım diye uzun uzun düşünmedim artık. ^_^

Konusu: Gu Ae Jeong döneminde çok tutulmuş ve daha sonra kötü bir şekilde dağılmak zorunda kalmış bir müzik grubunun üyesidir. Üzerindeki kötü şöhret yüzünden geçimini aptal programlara çıkıp rezil olarak sağlamaktadır.

Dok Go Jin ise Kore'nin en sevilen ünlülerindendir. Zamanında kalbinden ameliyat olduğu için heyecanlanması yasaktır ve bileğinde kalp atış hızını gösteren bir saat taşımaktadır. Ne zaman Gu Ae Jeong'un telefon müziğini duysa kalp atışları hızlanır, ancak o bunu fark etmediği için kalp atış hızının artmasını başka bir şey yorar. Bu da ortaya komik durumlar çıkmasına sebep olur :D Dizi kısaca biri batmakta diğer yükselmekte olan iki ünlünün birbirine yaşattıklarını komik bir dille anlatmaktadır. Romantik-Komedi, Aşk üçgeni/dörtgeni gibi türlere sahip bir dizidir. İzlerken krizlere giriyordum :P



 


Nae yeojachinguneun gumiho/My Girlfriend is a Gumiho(Kore)
#7 En Sevdiğim Doğaüstü(Fantastik)Öğelere Sahip Drama/En Sevdiğim OST'a Sahip Drama


Bu dramanın tanıtımını daha önce yapmıştım, ancak hızlı geçmiştim. Aynı kategoride "49 Days" de bulunmaktadır. Ancak onun tanıtımını yaptığım için buraya eklemeyeceğim. Siz ismine tıklayarak göz atabilirsiniz ^-^

Konusu:
Cha Dae Ung aktör olmak isteyen bir üniversite öğrencisidir. Ancak dedesi bunu istememektedir. Bu sebeple evden kaçan Cha Dae Ung çok uzaktaki bir tapınağa varır ve bir şekilde yüz yıllardır bir tabloya hapsolmuş bir gumiho'yu serbest bırakır. Başından defetmeye kalksa da sevimli gumiho'dan kurtulamaz. 

Gumiho(Mitolojide 9 kuyruklu tilki) ise insan olmak istemektedir. Eğer Cha Dae Ung belirli bir süre gumiho'nun ruhundan barındıran bir boncuğu taşırsa insan olabilecektir. Yalnız tek bir şart vardır. Boncuk neredeyse gumiho da orada olmak zorundadır ve başka kimseye bu boncuğu veremez. Komedi, dram, fantastik, romantik-komedi gibi türlere sahip bir dizi.


 

 

 

 

 

Son olarakta favori Japon ve Kore filmlerim şunlar.

Kore

*Daisy

*200 Pounds Beauty 


Japon

*Tada, Kimi wo Aishiteru

*Battle royale

*Kokuhaku

  •       

11 yorum :

  1. İlk yazdığın drama ilginç değilmiş gibi konusu fena gelmedi. En azından bu aralar izleyebileceğim bi şey gibi geldi. Ama işte konuştukları dile hiç tahammül edemiyorum o yüzden izleyemem sanırım :/

    Hana Yori Dango'yu yeni sayılacak bi dönemde izledim. BOF'tan kat kat daha güzeldi bence. Japon işini bilir!

    Allahım My Girl'de Gong Chan'ı nasıl öldüresim nasıl öldüresim gelmişti ya, herife de hala ısınamam o yüzden :D Hep Lee Jun Ki'ydim ben bu dizide. Ciddi çok komik diziydi, sonlara doğru drama bağlamaları da rahatsız etmemişti hiç, dram sever bi insan olduğumdan. Ama ben bu kadar karşılaşamayan insanları bi arada görmedim!!! O asansörlerin dili olsa da konuşsa! Bu kadar mı dakiksiniz arkadaşım biri biner diğeri iner, biri çıkar biri iner çıldırma sebebiydi!

    One litre of tears için hala cesaret edememekteyim. Soğuk bi kış günü izlerim belki dşoajsdasodjaspodj

    I'm Sorry I Love You hala akla geldikçe bi iç acıması, mide kasılması yaratan bi dizi :| Yazıktırr :''''''('('('

    Hem doğaüstü hem de acıklı türünde 49 days çok güzel yer işgal edebilir. Ama gumihoya 3-4 bölüm katlanabilmiştim, o kadını sevmediğimden :/

    Tada kimi wo aishiteru ve daisyde ço güzel dramlardı der giderim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ilk cümledeki ilginç değilmişi kim yazdı ya? pdoajsdpaıosjdıasd kafam nereye gittiyse artık, ilginçmiş dicektim aslında orda.

      Sil
    2. Anağmm :P Hepiciğini izlemişsin nerdeyse valla. Devil Beside You iyidir. Aynen dediğin gibi dilleri bi tuhaf ve suratlarını komedi kısımlarda yamultmaları da çok yapmacık ama konusu çok güzeldi. Misal HanaKimi de çok ünlüdür. Ama Japon versiyonu daha ünlü tabii. Benim izlediğim 3. Drama HanaKimi'nin Tayvan versiyonuydu ve onu o kadar sevdim ki japon versiyonu izleyemedim :P HanaKimi izlemediysen japon, tayvan fark etmez izle mutlaka ;) Beğenirsin gibi gibi.

      Sil
    3. Hana-Kimi bi daha aynı komediyi hiç bulamadığım bi dizi benim için. Ve malesef izledim 2 kere falan, keşkem biraz daha geç izleseymişim :/ Tayvan versiyonunun da ilk bölümünü izledim aslında tipler falan iyiydi ama işte ah o dil olmasa dıajsdoıasjdaosıd Devam edemedim malesef alışamıyorum ya çok yabancılıyorum :D

      Bi de aman ha Hana-Kimi'nin yine Japon versiyonu, aynı konular ama farklı oyuncularla çekilmiş versiyonu vardı geçen yıl çıkmıştı galiba, izleme :D Zaten ingilizce çevirisi bile durmuştu heralde bilmiyorum ne haldedir şimdi.

      Sil
    4. Hadi yaa hiç duymamışım bile. O kadar mı kötü XD Yakınından bile geçmem o halde.
      Buraya eklememe rağmen Mischievous Kiss, The Snow Queen ve Prosecutor Princess adlı dramaları da çok sevmiştim. Ama hepsinde bi ufak eksiklik olduğundan ağır basmamış sanırım onları eklemedim :D
      Yakın zamanda Skip Beat'in tayvan draması çıkmıştı, bi ona bakacağım. Animesine bayılmıştım. Belki draması da güzeldir. Dizide koreliler oynuyor falan diyorlardı O.o

      Sil
  2. Mischievous Kiss'in animesini zar zor bitirmiştim, dizide Kim Hyun Joong'u görünce bulaşmadım hiç sevmiyorum kendisini :D İzlememe rağmen dizisi daha iyidir diye düşünüyorum ama.
    Ene The Snow Queen'i izlememiştim, Hyun Bin mi varımış. Dizi izleyesim geldiğinde bakıyım ben bi.
    Prosecutor Princess'i ilk defa duydum zaten :D
    Ay Skip Beat'in animesini de hep ona benzer animeleri o dönem çok izlediğimden ertelemiştim, bi ara ben de izliyim bari. Ama dramasına bulaşmam :D
    He bi de ek olarak Can You Hear My Heart'ı izledin mi sen? Biri desin ki çok ağır dram diye ben de izliyim istiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağır dram mı arıyorsun :P ehü. "Can you hear my heart"ı daha yakın zamanda izlemeye başlamıştım. Ama indirdiğim videoların hep son 3-4 dakikası çalışmadığından ve hep en önemli şeyler o anlarda olduğundan hay ben seni diyerek silmiştim. Şöyleki izlediğim 5 bölüm boyunca bana ağır dram gelen bir şey yoktu. Zaten çocukluk kısmıydı oralar. Yani daha büyümemişlerdi. Bence sen yinede bi şans ver, ama bana ağır bir dram gibi gelmedi. Hatta izlersen ve başından daha güzel devamı dersen ben de başka bir torrent bulup yine indiririm :P

      The Snow Queen izle bak o da dramdır. ;)

      Sil
    2. Ay her zaman elimin altında bi ağır dram olsun isterim de ondan :D Ben hem ona şans veriyim hem de şu thw snow queene bir bakayım o zaman!

      Sil
    3. Can You Hear My Heart o kadar dram değildi. Hatta bence hiç değildi diyebilirim. İzlerken belki birkaç kere gözüm dolmuştur o kadar. Ayrıca diziyi çok beğenmedim diyebilirim. 30 mu ne bölüm vardı kaç aya yaydığımı bile hatırlamıyorum >.<

      Sil
  3. Greatest Love ve My Girlfriend is a Gumiho benim de favorilerimden ^^ Hana yori Dango'yu izlemeyi düşünüyordum o gifdeki çocuğu görünce kesinlikle izleyeceğim artık *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle çoook severim Hana Yori Dango'yu ;)

      Sil