This is an example of a HTML caption with a link .

24 Nisan 2012 Salı




Gece Çökünce Açılır, Şafak Vakti Kapanır.

Sirk, haber vermeden gelir. Gelmeden önce hiçbir duyuru yapılmaz, kimseye haber verilmez. Dün yokken, birden ortaya çıkar.

Hayal bile edemeyeceğiniz mucizelere hazır olun. Ortasında gizemli bir şenlik ateşinin yandığı, nadide ve olağanüstü çadırların her birinde büyüleyici bir gösteri sizi bekliyor. Bulutların arasındaki bir labirentte kaybolmaya, buzdan yapılma bir bahçede yürümeye, mürekkep denizinde kitaptan bir gemiyle seyahat etmeye, lastik kız kendini camdan bir kutuya sokarken hayretle izlemeye, havada süzülen tarçın ve karamel kokusuyla acıkmaya var mısınız?

Gece Sirki'ne Hoşgeldiniz...

Gizemli ustaların buyruğunda, hayal gücünün ve sevginin sınırlarını zorlayan, büyüleyici bir sihir ve aşk romanı.

Kitap arka kapağında bizi bu cümlelerle karşılıyor. İzmir Kitap Fuarı'ndan aldığım kitaplar arasında ilk okuduğum kitaptır kendisi. Çünkü bu kitap hakkında büyük beklentim vardı ve seri değildi. Bu yüzden önceliği bu kitaba verdim.

Kitap hakkındaki görüşlerime gelecek olursak, kitabın belki de en güzel tarafı duyulara hitap etmesiydi. Sürekli sizi koklamaya, görmeye, hissetmeye zorlayan bir kitap ve hayalgücünüzü yazılan hikayeyle harmanlamayı seviyorsanız belki de beğenebilirsiniz. Ve kapak tasarımı harika. Tamamen içeriğiyle uyumlu olduğunu düşünüyorum.

Ancak ne yazık ki diyaloglardan yoksun ve betimleme dolu olması, olayların yetersiz olması, hikayenin karman çorman anlatılması, sonucun belli olması ve asıl hikayenin son sayfalarda hızlıca aktarılıp kitabın bitirilmesi beni çok sıktı. İnanılmaz sıktı. Hatta öyle ki bir an hiç bitiremeyeceğim sandım ve şu diyeceğime dikkatinizi çekerim, sayfa atladım. O kadar sıkıcıydı ki yarısına geldiğimde sürekli sayfa atladım. Çünkü gereksiz kalınlıkta ki bu kitabın bu kadar uzatılmasına anlam veremedim. Benim için oldukça güzel olabilecek bir hikayenin dandik işlenmesinden fazlası ne yazık ki olamadı... Kimseye de önermiyorum.
Categories:

4 yorum :

  1. Hayatımda hiç sayfa atlamadım ve o hadde getiriyorsa bir kitap insanı cidden inanırım sıkıcılığına. Yine de iyi ki yazmışsın bu kapağa kanacak çok insan vardır diye düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de hayatımda bir ilktir bu. Daha önce hiç bu kadar sıkılmamıştım bi kitapta... Rezillik :D

      Sil
  2. heeeey az sona ben de yayınlıcam bu kitabın eleştirisini.
    siz sanırım kitaptaki hayal gücü ve sihirin büyüsüne girememişsiniz.
    :)
    soluk soluğa okudum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal gücü ve sihrin büyüsüne girmemek imkansız. Bilhassa o kısmı vurgulamıştım yazımda :) Benim takıldığım kısım ağır ilerlemesi ve aşk ile olan kısmın vurgulandığı halde yetersizliğiydi. Yani benim beklentilerimin karşılanmaması :) Soluk soluğa okuduysanız ne mutlu size ;)

      Sil