This is an example of a HTML caption with a link .

9 Mayıs 2012 Çarşamba

Yazın yaklaştığı şu günlerde hepimizin ortak bir derdi var ki o da kilo problemi. Tabii böyle dertleri olmayanlar çok şanslı :D Ben de belki isteyene lazım olur diye kendi yaptıklarımı yazmak istiyorum. Baştan uyarayım çoook uzun bir post sizi bekliyor. Eğer bu konu ilginizi çekmiyorsa direk kapatabilirsiniz. Çünkü ekstra bir şey paylaşmayacağım. Başka bir konuda görüşmek üzere (ღ˘⌣˘ღ)

Öncelikle hikayemi paylaşmam gerekiyor sanırım. (o⌒.⌒o)

Yıllardır hiçbir şey yapmadan 1.63 boyundaki birinin fiziğine göre mükemmel sayılabilcek bir kilodayken (bknz. 47 kilo olmak) üniversiteye başladığımda hızla aldığım kilolar yüzünden (bknz 54 kilo olmak) strese girmiştim o(╥﹏╥)o Düşünsenize her şeyi S beden giyerken birden M beden giymeye başladığınızı ve bunun sebebinin göğüsleriniz değil göbeğinizin olmasını ahahha xD XD Veya 34-36 giyerken 36'ya sığamadığınız günleri. 38 giymeye başladığınızı. Kızların genelde korkulu rüyasıdır bunlar xD
Üniversiteye başladıktan sonra ilk yıl 3, ikinci yılımda 4 kilo birden aldım. Bunun birçok sebebi vardı. Yemek yemeye vakit bulamamak ve akşam yurda geldiğinde öküz gibi önüne konan şeyi bitirmek, doymamak, biraz daha yemek, 1 saat sonra tekrar acıkmak ve yine öküz gibi yemek gibi. Hele sınav dönemlerinde yurt odası şenlik olurdu. Her türlü cips, çikolata, kraker, bisküvi, meyve, kafein, kola falan... Hangi odaya uğrasan "Şunu sormaya geldim." diye ağzına en az 4 çeşit farklı bir şey tıkıştırılması. Hayat bana güzel kısacası ლ(´ڡ`ლ)

Bunca zarar ziyandan sonra bedenim tabii ki isyan etti ve üni. bittiğinde ve İzmir'e geri döndüğümde çoğu eski kıyafetime sığamadığımı farkettim ve strese girdim xD Bunu en iyi bilenler Spartiate ve Malki. Ahahah.
Gelelim İzmir'e geldikten sonra ne yaptım. Önce "Yaşasın! Tatil!" dedim, ama tatile gidemedim o(╥﹏╥)o Daha sonra bidenecikim Vierna'm sayesinde bir işe girdim. Deneyim kazandım. İfşa etmek gibi olmasın ya da kaybedecek bir şey yok "olsun!" çalıştığım yer yani PAGOS Organizasyon maaşımızı ödemedi ve sahibi 2 ay sonra işi bıraktığını söyleyerek kaçtı! Meğer adam yılların dolandırıcısıymış asdhfashd XD Kimseye doğru düzgün maaş ödediği görülmemiş falan yazıyor ekşi sözlükte. Ama baktığımda en azından aylar sonra sigortamın ödendiğini gördüm. Sanırım adamın ortakları sayesinde ödendi. Ehh buna en çok annem sevindi. Benim için çok da önemli değildi açıkcası. Heh asıl bunu nereye bağlayacağım. Çalıştığımız yer de özellikle ilk başlarda Mavişehir AVM'de sabah 9-10 akşam 8 çalışırken öğle yemeğimiz en azından ödeniyordu ve yemeklerin çıktığı yerlerde de en sevdiğim şeyler çıkıyordu xD Off tavuklar, makarnalar, bazen ev yemekleri, bazen bol acı soslu şeyler(ıyk!) Tabii ki bunlar sayesinde doğru düzgün kilo veremedim xD Ancak yaşamımın düzene girmesinden dolayı işten ayrıldığımda 52 kilo olmuştum(yavaş yavaş düşüyoruz bakın xD) Bu da 40 güne tekabül ediyor.

Buraya kadar okuduklarınızdan çıkaracağınız sonuç, düzenli beslenmedir ve belki hareketli yaşam, biraz da stres. Çünkü çalıştığım günler boyunca, haftada 6 güne tekabül ediyor, doğru düzgün oturduğumu bilmem. Öylede dangoz bir işti anlayacağınız. Gelelim bundan sonra bilinçli olarak yaptıklarıma. Hayatım boyunca en fazla ergenliğe girdiğimde kilo alan ben tabii ki kabullenemiyordum 50'lerde olmayı. Hele ki bu boy ve bu yaşta! Bu yüzden öncelikle Aralık ayında Youtube'da keşfettiğim bir spor koçunun videolarını uygulamaya başladım. Aslında spor için verecek param yoktu(bknz maaşımı alamamışım xD) Bu yüzden evde uygulanabilecek şeyler arıyordum. Arka arkaya uygulanan toplamda yarım saatlik 2 video'nun hiç de yorucu olmadığını söylemeliyim. Ancak tam ben bu post'u yollayacağım sıralarda(bu postu şubat ayında yazmıştım ilk olarak) spor koçu videolarını kaldırdı. Ben de kaldım mı ortada :D Aradan bi kaç ay geçti, o sırada ben de devam etmedim spora, ancak o aralarda 48 kiloya düşmüştüm. Şimdi aynı koçun 60 dakikalık DVD'sini buldum youtube'da. Bu seferkinin yorucu olduğunu ve 4 videodan oluştuğunu da unutmayın. Düzenli olarak yeniden yapmaya başladım. Sıradaki hedefte zayıflamanın yanı sıra kaslanmak da var xD nihaha! Üstelik Malkav da şu anda diyetisyen eşliğinde diyette ve 1 buçuk ayda 8 kilo verdi. Biraz daha vermeye devam edip muhtemelen spora falan gideceğini söylüyor. O gitmeden benim kaslanmam lazım ahahha xD Bana six pack'leriyle hava atmasına dayanamam xD

Gelelim şu ara uyguladığım o 60 dakikalık videoya. 4. video da bittiğinde ben de bitiyorum. xD Çok hamlaşmışım çook.


Gördüğünüz gibi yalnızca yürüyüş ağırlıklı. İlk yapmaya başladığınız günlerde bacaklarınızda ağrılar olması normaldir.

Peki bu videolardakileri uygulayınca bende olan değişiklikler neler? Ve ne şekilde uyguladım?

Öncelikle her bireydeki değişikliklerin farklı olacağını hatırlatmama gerek yoktur heralde. Ben bu egzersizleri yaparken veya diğer ekstraları uygularken bende bu değişimler yaşandı. ^_^ O kadar.

*Bir kere egzersizi istediğim saatte yaptım. Yalnızca yemekten sonra yapacaksam en az 1 saat geçmesine özen gösterdim o kadar.

*Egzersizleri yaptıktan sonra daha rahat uyudum. Uykusuzluk problemime birebir geldi. Bu durum beni vereceğim kilolardan daha mutlu etti :D

*Özellikle sağ omzumda kendini belli eden boyun fıtığı başlangıcı teşisi konmuştu bana. Bir tedavisi yok. Çok ağrıdan dolayı fizik tedavisi gördüm ve bol bol özellikle yüzme veya pilates gibi sporlar yapmam istenmişti. Onun yararı olduğunu düşünüyorum. Uzun zamandır, hatta fizik tedaviden sonra devam eden ağrılarım ortadan kalktı. Şimdi şiddeti çok çok daha az.

*Tabii ki kilo vermeye de başladım. 2 ayda 2 kilo verdim. Şu anki hedefim kilomu korumak ve biraz bacaklarımın kaslanması. Daha kilo verirsem de hiç sorun olmaz benim açımdan :D

*Yediklerimi gönül rahatlığıyla yedim. Ne bulduysam yedim. Belki porsiyonlarımda azalma olmuştur. Çünkü arkadaşımın yaptığı börek ve sarmaları mideye götürdükten sonra "Senin iştahın azalmış >_<" nidaları yükselince benim isteğim dışında gelişmeler yaşandığını anlamış oldum. Kısaca iştahım eskisine göre düzelmiş o.O Bu konu da ne düşünüyorsun Malkito?

*Günde 1 bardak bitki çayı içtim. Keyfim hangisini istiyorsa onu içtim açıkcası. Ama yeşil çay önceliğimdi. Bunun dışında Sera ve Enda ile mısır püskülü çayını keşfettik. Daha doğrusu onlar keşfetti, ben hazıra kondum xD Ancak henüz onu içmedim, yalnızca aklımda ^_^ Ben onun yerine daha çok meyveli yoğurt tükettim kayısılı. Gerçi bununda zararlı olduğu söyleniyor. İlk aldığımda zaten bi pakette 4 tane olduğundan 4 gün yiyip, daha sonra 1 hafta falan yemedim. Bu şekilde 10 günlük aralıklarla yemeye devam ettim. İşe yaradı mı emin değilim. Sadece öğlen acıkmaya başladığımda soğuk soğuk iyi gidiyor xD

Bir de unutmadan, videolarda müzik yok. Kendinizi gaza getirecek şarkılar seçebilirsiniz arkaplanda. Ben o şekilde bir playlist oluşturdum. Ancak şu şarkıyı ve video'yu özellikle öneririm. Kızlara bakıp kıskanmak için xD
 
Bunlar dışında bir şey yaptım mı emin değilim. Sanırım her zamanki günlük yaşantıma devam ettim.

Sonuç ise spor kadar güzel bir şey yok insan bedenine yarar sağlayan O.o Veee yaz gelsin artık! Ben hazırım hazırım!!! 
2 yaz öncesinden :(( 

Not: Şu anki kilomu yazmamışım sanırım. 49 kiloyum O.o

10 yorum :

  1. evet evet evet, gayet kilo vermiş olarak gördüm seni geçen hafta hazalcım, tebrik ediyor bu şekilde devam diyorum :)

    YanıtlaSil
  2. hakkaten ben kimim, dur profilimi düzenleyeyim bebiş :P

    YanıtlaSil
  3. Kahretmeye XD Stalker Serko!Geçen hafta gördüm diyo bi de isim yazmıyor :P

    YanıtlaSil
  4. Aynı boydaymışız :) Benim sorunum göbek hiç göbeksiz halimi hatırlamam bende üniversiteye başladığımda 52 kiloydum sonra düzensiz hayat stres depresyon derken geçen yıl bu vakitler 68 kilo olduğumu farkettim.. Geçen yıldan bu yana yaklaşık 10 kilo verdim her ay düzenle pantolon daraltıyorum ama göbek aynı benimde basenden gidiyor :( elmaya batırılmış kürdan gibi kalıcam sanırım hahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha :D kilo verdikçe göbek de gider merak etme. Benim de ilk popo küçüldü. Göbeğim yüzünden eski üstlerimi giyemiyordum önceden. O da küçüldü şimdi. Ama dediğin gibi var yani hala göbeğim. Sen de biraz daha verirsen muhtemelen benim gibi göbekten gidecek bu sefer basen kalacak xD Benim vücudum şu an armuta benziyor. Yukardan aşağa doğru bi büyümece XD

      Sil
  5. Bugün blog yazdığını gördüm ama hiç vaktim olmadı açıp okumak, ancak şu an saat gece 02:43 sularını gösterirken yorum atabilecek rahatlık buldum.

    1.63 boyunda 49 kilo bence ideal bir vücut oranı. Ben de benzer ölçülerdeyim ama tek fark 2 santim de olsa uzun olmam ve 47 kilo olmam beni çok fazla sıska gösteriyor. Ben de 2 aydır aksine kilo almaya çalıştım malum rahatsızdım ve çok fazla kilo kaybettim.

    Mısır püskülünü Serayla siz keşfettiniz ben hazıra kondum diye hatırlıyorum yav ahahah Böbrek taşı düşürmeye çalıştığım sıralarda mısır püskülü içtim düzenli olarak ve günde 10 dakika evde olduğum yerde koşup zıplıyordum -kesinlikle spor yapmakla alakası yok- biliyorsun. Birden 1 ay içinde 47'den 44'e düştüm ve korkmaya başladım cidden. Mısır püskülünü bırakınca ve vitamin kullanmaya başlayınca eski kiloma geri dönebildim. Zayıfken hoşuma giden tek bir şey oldu o da belimin incelmesiydi 47 de olsam aldım mı direk göbeğime gidiyor allahın cezası biraz bacaklara doğru gitse olmaz.

    Ama azmine hayranım, ben de bu kadının videolarıyla bir gün çalışmıştım (hastayken) ama o kadar dakika dayanamadım ben maksimum 10 dakika spor yapabiliyorum gün içinde :D Umarım istediğin kasları Malkav'dan önce kazanırsın, yarış başlasın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 49 kilo aslında oldukça iyi. Zaten daha fazla kilo vermesem de olur ancak neden bilmiyorum aynı orantısızlık bende de var. Şu an basenlerim oldukça iri duruyor vücuduma bakınca. Bu da beni olduğumdan da kısa gösteriyor. Zaten kısayım xD Aslında her şey Kore ve Japon dramaları izlemem ve moda blogerlarını takip etmemle başladı desem? xD ohoho!

      Valla mısır püskülünü sanırım Sera buldu ve bize aynı anda söyledi ehüehü XD Yine kabızlığım tutarsa bu sefer aktarlara koşacağım. Yahu ben 47'den 44'e düşsem aklımı kaybederim. Tabii ki korkacaksın xD Bu beden ortaokuldan beri 45 kilo yüzü görmedi xD Hem ben de belim ve basenlerim ince olsun istiyorum xD Yaz geliyoooor! :P

      Zaten ilk başladığımda 5 gün sürekli hasta gibiydim videoları yaptığımda. Sürekli bedenim bana ağırmış gibi geliyordu. Ordan oraya devriliyordum xD Sonra bi geçti, şimdi daha zindeyim. Hatta abartılı derecede zindeyim. Şükür o arada bırakmayı düşünmedim :)

      Wuhuuu! Kaslı Hazal!! XD

      Sil
  6. Süpersin, çok teşekkürler. Zayıflayacağım yehhu. hemde hiç para vermeden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep beraber zayıflayalım, fit olalım *-*

      Sil