This is an example of a HTML caption with a link .

21 Haziran 2012 Perşembe

Gif yapmayı bilmeyenlere kaynak niteliğinde resimli açıklamalı bir post yapayım istedim. Umarım birilerinin işine yarar *-*


Malum yıllarca Aluminia'da Editörlük yapınca Photoshop'u baya kurcalamıştım. Gif yapımı çok tercih edilen ancak nasıl yapılacağı bilinmeyen birşey. Ben de bildiklerimi açıklayayım istedim.

Öncelikle bunu benim gibi fotoğraflarınızı hareketlendirmede ya da film sahnelerini hareketlendirme de kullanabilirsiniz ;) Bir de sabit resimde hareketli baloncuklar  olanı ya da yok işte ışıltılar filan olanı var. Onun da mantığı aynı, ama isterseniz onu da açıklayabilirim.

O halde hazır mısınız? :D

 Video çekimi görünümünde gif!

Adım 1

İlk önce bilgisayarınızda mevcut değilse Adobe Photoshop'u kuruyorsunuz. Trial versiyonu bulunmakta. Ve fotoğraf makineniz ya da telefonunuzun arda arda kare yakalama opsiyonu varsa onları, yoksa Arc Soft Webcam Companion 3'ü bilgisayarınıza kurabilirsiniz benim gibi.

Adım 2

1) Window sekmesinden Animation'a tıklıyoruz.
2) Aşağıda yeni bir yer açılıyor


Adım 3

3) İlk fotoğrafı Photoshop'ta açıyoruz.
4)Layers kısmının açık olmasına da dikkat edelim!


Adım 4

5) Sırasıyla tüm resimleri ekliyoruz. Önce eklemek istediğimiz sıradaki resmi layers kısmına sürükleyin. Yeni bir pencerede açılacak. Sonra menüdeki Select sekmesinden "All" yapın. Daha sonra Edit sekmesinden" Copy" yapıp, ilk resminize gelin ve "Paste" yapın ^_^ Başka yollar da var, kuracalamaktan kaçınmayın Photoshop'u xD

Bu yolla tüm resimlerinizi ekleyin ^_^


Adım 5
Layers kısmındaki resimlerimizin gif'in hareket sırasında ilk görünecek resim haricinde hepsinin yanındaki göz resmini kapalı tutuyoruz. Yalnızca ilk görünecek resim açık olacak ilk başta. Mesela bu fotoda Layer 7-8-9 gibi kapalı olacak.
.
6) Aşağıda "Duplicates selected frames" yazan yere ya da kısaca okun gösterdiği kare içindeki butona tıklıyoruz.
7) Her 6'daki yere tıklayışımızda Layers'daki resimlerden birinin göz kısmına tıklıyoruz. Yani görünür kılıyoruz.

Son haline bakmak için "play" tuşuna basmanız yeterli. Ve her resmin kaç saniyede görünmesini istiyorsanız o saniyede ayarlayın Animation kısmından^_^


Adım 6

8) Son olarakta File>Save for Web & Devices şeklinde kaydediyoruz :) Hepsi bu

Umarım anlatmayı becerebilmişimdir *-*

4 yorum :

  1. Süperdi, çok sağ ol:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim. işe yaradıysa ne mutlu :)

      Sil
  2. Ne zamandır uğraşmıyordum photoshopla , gif yapımınıda unutmuştum çok teşekkürler çok yardımcı oldun :)

    YanıtlaSil