This is an example of a HTML caption with a link .

28 Temmuz 2012 Cumartesi

Bloglar (ve tabii siteler) için kullandığım Alexa ve Histats hakkında bahsetmek istiyorum bugün sizlere. 

Genelde hangi konuya kaç kişi girmiş, hangi aratmalar sonucu bloguma gelinmiş ve günlük, haftalık, aylık kişi girişlerini sıklıkla takip etmeye çalışırım. Yine aynı şekilde bir sitenin popülaritesini belirleyen ülkesinde(ve diğer ülkelerde) ve dünyada kaçıncı olduğunu gösteren sıralamaları da takip etmeyi seviyorum. Bu size girdiğiniz sitenin dilini dahi bilmeseniz ne kadar insan tarafından takip edildiğini anlamanızı sağlıyor.

 HITSTATS
Histats blogunuza veya sitenize eklediğiniz bir sayaç ile çalışıyor. Sayacı eklediğiniz günden itibaren blogunuzda o an kaç kişi hangi konuda olduğundan tutun, günlük - aylık - yıllık giriş sayısını, hangi aratmalar sonucunda blogunuza gelindiği, hangi konunuzun popüler olduğu, hangi sitelerden trafik aldığınızı gösteriyor. Bunlardan birkaçı blogger'ın bünyesinde de var tabii. Bir de bunları ister herkese gösterebilir ister kendinize de saklayabilirsiniz. Sayaca tıklamanız yeterli yalnızca.


 ALEXA
Alexa ise bomba olan xD Kısaca en çok girilen ülkelerdeki ve dünya üzerindeki popülerlik sırasını gösteriyor. Artık bunu kullanmayan yok gibi bir şey. Kullandığınız tarayıcınıza ekleniyor ve girdiğiniz her sitenin dünyadaki sırasını gösteriyor. Eğer ona tıklarsanız en çok girilen ülkeyi de gösteriyor. Daha bir çok özelliği var. Mesela kullanıcıların yorumları, internet kullanıcılarının yaş, cinsiyet gibi ayrımları daha bir çok özellik. Ama ben en çok popüler olduğu ülke için kullanıyorum ^_^ Çünkü bu sayede blogger'ın hangi ülkede popüler olduğunu ve ne dilde yazdığını anlamak kolay oluyor ^_^ (Yıllar sonra gelen dip NOT: Artık belli özellikler paralı üyelik ile görülebiliyor ve yabancı bloggerların hangi dilde yazdığını anlamak için kullanmıyorum ahahah)

Umarım yararlı olmuştur ^_^

9 yorum :

  1. Ben hiç bilmiyordum, Alexa'yı bile=D Söylediğin iyi oldu, azıcık kurcalamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de inanılmaz yararlı bence. Alexa her tarayıcıma itinayla eklenmiştir ahah xD

      Sil
  2. Yani kaç kişi sayfamı görüntülemiş kısmından çok hangi kelimeleri aramışlar hangi postlara daha çok ilgi göstermişler şeysileri faydalı hakikaten. Hitstats bayağı iyiymiş bakalım Alexa neler yapacak=D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kaç kişi hangi konuyu görüntülemiş de çok önemli. Hangi kelimelerle aratmışla aynı işe yarıyor hemen hemen xD Ama kelimeler çok eğlenceli. O kadar abuk sabuk şeylerle gelebiliyor ki insanlar şaşıp kalıyorsun :D

      Sil
    2. Evet ya kıytırık blogger istatistiklerinde bile o kelimelere gülmekten ölüyordum=D

      Çok eğlenceli şeylermiş bunlar yalnız benim kendi görüntülemelerimin de hesabını tutuyor. Ben mi beceremedim acaba? Halbuse blogger istatiklerde "kendi sayfa görüntülemelerinizi izlemeyin" tarzı bir seçenek vardı. Bu histats'te bulamadım=/

      Sil
    3. Yok maalesef öyle bi eklentisi mevcut değil. IP kaydetme seçeneğinin olması lazım ama işe yaramıyor sanırım o. Bu yüzden yorum yazmayacaksam bloga girerken arka panelden giriyorum. Ahahah xD

      Sil
    4. Eheh o zaman kendimi iyi hissetmek için fazladan girip çıkayım bloga=P

      IP kaydetme olayını yaptım bakalım ama dediğin gibi işe yaramıyor sanırım...

      Sil
    5. ahahha :P Kız senin bloguna zaten bi dolu kişi giriyordur.

      Valla bulursan bana da söyle. Ben de baya kurcalamış bulamamıştım >_<

      Sil
  3. tesekkürler ben feedjit kuulanıcısıydım ama hic memnun degildim simdi sayende hitstat kullanmaya baslayacagım

    YanıtlaSil