This is an example of a HTML caption with a link .

9 Ağustos 2012 Perşembe




"UYARI: BUGÜNE DEK OKUDUĞUNUZ HİÇBİR MELEK KİTABINA BENZEMEZ!

Kanatsız bir melek ne işe yarar?

Kıyamet melekleri yeryüzüne inip tüm dünyayı yakıp yıktığından bu yana altı hafta geçti. Gündüzleri sokak çeteleri hüküm sürüyor, geceleri korkunun ta kendisi.

Bir gün savaşçı melekler küçük bir kızı kaçırdılar, tekerlekli sandalyeye mahkum, aç biilaç halde, ufacık bir kızı. Kızın ablası, Penryn, kardeşini kurtarmak için elinden geleni ardına koymayacak. Buna, aslında düşmanı olan bir melekle bir anlaşma yapmak dahil olsa bile.

Raffe, kanatları kesilmiş, gücünü yitirmiş bir melek. Binlerce yıl savaştıktan sonra şimdi hayatı, gencecik bir kızın ellerinde. Penryn ve Raffe, korkunun ve tuhaf yaratıkların hüküm sürdüğü bir dünyada bir başlarınalar, hayatta kalmak için de birbirlerine ihtiyaçları var.

Her şeye rağmen sağ kalıp düşman meleklerin inine gitmeliler. Penryn burada kardeşini bulmayı umut ediyor. Raffe ise binlerce yıllık düşmanlarına karşı tek başına savaşıp kanatlarını ve eski gücünü yeniden kazanmayı."

Dex yayınları kitabı bize bu şekilde bir tanıtım ile Temmuz ayında sunmuştu. Geçenlerde devamının olup olmadığına bakmadan başlayınca ve kitabı 1 günde okuyunca ortada kalakaldım xD Kitap o kadar sürükleyiciydi ki bitirmeden uyuyamazdım. Ancak devamı gelecek şekilde bittiği için şu an çaresiz serinin 2. kitabının çıkmasını bekleyerek diğer kitaplarla zaman geçiriyorum. ^_^

Bu arada DEX yayınları kitabı sağdaki şekilde bastı. Aslında pek bir sorun yok kapağında, hatta içerikle de  uyumlu olmuş ve muhtemelen parası da yüklü bir miktardı orjinal kapağın, ama ben yine de orjinal kapağı daha güzel buluyorum ^_^
Categories:

16 yorum :

  1. Ben de dedim Asi Melekler gibi bir şey mi? Ama o çok sürükleyici ve bir çırpıda okunacak bir kitap değil. Twilighta benzemiyorsa ben de mi okusam?=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer Dex yayını görüyorsan bilmen gereken young-adult romanlar seçtikleri xD Yani mantık twilight mantığıyla aynı, ama çok şükür onun kadar vıcık ve aşkla iç içe değildi. Düşündüren kitaplar değiller pek. Çerezliklerden. Serinin diğer kitaplarında ne olacak bilmiyorum ama ben meleklerle ilgili fantastik, romantik hikayelere bayılırım ^_^ İçerisinde vampir ve kurtadam da yok :P Eğer bu türlerle ilgileniyorsan bence şans ver. Şu sıralar takıntılı biçimde piyasadaki çoğu young-adult fantastik seriyi bitireceğim sanırım :D

      Sil
    2. Young adult var, young adult var. Aynı şekilde, vampir var, vampir var. Ama madem uyardın, Dex yayınlarınları konusunda daha temkinli olayım bundan sonra=_=

      Ben de Taht Oyunları serisini bittikten sonra (bir asır sürerse şaşmam) bu kitaba da bakayım o zaman. Çerezlik de lazım. O shoujo mangaları okurken kaliteli bile gelebilir yani.

      Sil
    3. "O shoujo mangaları okudukta sonra bu çerezlikler kaliteli bile gelebilir" olacaktı o cümle. Hey allam bu Türkçeyle o blogları yazmaya nasıl cesaret ediyorsam...

      Sil
    4. Ahah arada olur canım öyle. Ona bakarsan ben direk kapamalıyım o zaman blogumu xD Ben senin iki blogunu da çok beğeniyorum. Haksızlık etme kendine *-*

      Ama haklısın bazen lazım oluyor çerezliklerden. Kafa dağıtıyor en azından ^_^ Ben Taht Oyunları'na başlayayım dedim, ama yemedi açıkcası. Dizilerle geçinip gideceğim xD

      Sil
    5. Ben de dizilere başladıktan sonra kitapları okumaya karar vereceğimden emindim, hala izlemedim yani yuh, bari kuralı bozmayayım önce kitabı okunur diye aldım ama aynen, yemedi=D Diğer kitaplarına bakıyorum da her seferinde minik ansiklopedi formatına daha da çok yaklaşıyorlar.

      Hayır bir de yazın bu sıcakta o ağır kitabı kim tutacak, 1 kilo yani.

      Sil
    6. Ben de çoğunlukla önce kitabı okumalıyım taraftarıyım. Ancak bazen film, dizi aceleye geliyor ve o kadar memnun kalıyorum ki devam etmeye gerek kalmıyor ktiaptan xD

      Of resmen eziyet bu sıcakta :( Bi de ben bazen laptoptan okuyorum bu sıcakta. O daha fena >_<

      Sil
  2. Okumayı düşündüğüm bir kitap. Hepsiburada'da baya övmüşler. Tolkien serimi bitirdikten sonra da bunlara başlayayım mı diyorum? Sen ne diyorsun?? :D Türü young adult mı diye sorayım bir de ?
    Bir de hepsiburada.comda kitaplar piyasanın çok altında oluyor ben hep oradan alıyorum çekler hediyeler falan da geliyor hoşuma gidiyor diye ekleyeyim dedim :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tam kararında bir kitap. Muhtemelen çoğu kişiyi sarmasının nedeni içindeki aşk kısmının abartılmaması. Goodreads'te puanı 5 üzerinden 4.37. Bence hiç de fena değil. Yalnız 2 ve 3. ktiabı henüz çıkmadı. Bence yine de bi bak :D ve evet young-adult bu da.

      Bu arada ben kitaplarımı genelde nakitle almaya çalışıyorum. Biliyorum kazıklanıyorum ama başka çarem olmuyor çoğunlukla xD Ama bilgi için teşekkürler ;)

      Sil
    2. Vuhuu! İyimiş puanı. Ben goodreadste daha yeniyim. Hatta senin söylemen üzerine üye oldum diyeyim :D O yüzden sistemini tam bilmiyorum. Kimler oyluyor, imdb'deki gibi yaşlara ve ülkelere göre görebiliyor muyuz oyları... Bunları çözdükten sonra oradaki oylara ne kadar güveneceğime karar vereceğim.
      Bu aralar kitapların arkalarına ünlü yazarların "Hayatımda okuduğum en muhteşem aksiyon" gibi yorumlarını yazıp insanları yanıltıyorlar çünkü. Bir Yüzüklerin Efendisi ya da Harry Potter beklentisi içinde olmadığım halde hayal kırıklığı yaşıyorum fazlaca. Özellikle fantastik serilerde... Ki yazları genelde yalnızca fantastik kitaplar okurum. İtiraf etmeliyim ki yazın başından beri çok yanlış seçimler yaptım :D En temizi Tolkien'in diğer kitaplarını okuyayım dedim :D Hayal kırıklığına uğrama ihtimalim sıfır nasılsa.
      Sen de fantastik okuyorsun çokça. Biraz daha ayrıntılı yazmanı rica edeceğim görüşlerini. Eksik gördüğün tarafları, beğendiğin tarafları... Fantastik kitaplar üzerine değerlendirme bulmak pek kolay değil. Hazır birini bulmuşken dibine kadar sömüreyim dedim :P

      Sil
    3. Goodreads'i kurcala. Oldukça güzel bir site olduğunu fark edeceksin ;) Ben de yeni üye oldum. Kolay anlaşılır bir site ve senin ingilizcen de iyiydi. Kesin kolay kavrarsın. Hatta çoğu kitabı türkçe adla bile arayabilirsin. O şekilde ayrı oylama da gösteriyor. Bu sitenin en güzel tarafı birçok yazarın da siteye üye olması xD Onları sıtalklamayı seviyorum xD

      Ben kitabın arkasında özet yazmıyorsa bakmıyorum bile artık ne yazdığına. Sinirlerim hopluyor yemin ederim. Bana ne yani bir yazar, gazete, köşe yazarı önerdiyse >_< Tamam bu durum ülkesinde popüler olabilir, ya da o yazarı sevenlerin ilgisini çekebilir ama şahsen bana itici geliyor.

      Fantastik serileri seviyorsan ve favorilerin H.Potter ve Y.Efendisi gibiyse yani içerisinde romantizm ağırlıklı olmayan ve ergenlerin ruhsal bunalımlarını ergenvari anlatmayan seriler istiyorsan hemen şunu söyleyeyim. Bu neredeyse imkansız gibi xD Şu sıra yurtdışında inanılmaz patlama yaptı bunların karması kitaplar. Hep bir romantizm-fantastik ikilisi dolu. Belki de bu yüzden istediğin gibi kitaplar bulamamışsındır. Zaten senin listene şöyle bir baktım. Benim pek beğendiklerimi beğenecekmişsin gibi durmuyor eheh :D

      Eğer değerlendirmeleri takip eden varsa seve seve daha açıkca yazarım ^_^ Belki bu sayede senin de beğeneceğin türde bir şeyler bulursun ;)

      Sil
    4. Fantastiğin içine romantizm karışınca okurum sıkıntı yok. Yeter ki o romantizmi vıcık vıcık yaşatmasın insana. En son yine NY Times Bestseller bir kitap aldım Ejder'in Aşkı idi yanılmıyorsam adı. Aman Allahım çatır çutur sevişmeden başka bir şey yok. Aşkın derinliğini anlatmaya tenezzül etmemiş adam. Sonra çat birden savaş çıkıyor falan. Kopuk kopuk bir şey. Üstelik aşırı da kaba bir dildi. Şimdi blogunu kirletmemek için söylemiyorum lakin adamın kıza yanaşmak için söylediği laflar geceyarısı sapıklarının kızlara laf atarken tercih ettiği cinstendi. Ne duygusal ne seksi anlayacağın :D
      Dili, hikayesi, kurgusu, geçişleri, çevirisi güzel olsun okurum.
      HP ve LOTR gibi seriler beklemiyorum zaten :( Maalesef onlar 50 yılda bir geliyor.
      Zaman Çarkı serisini okumak istiyorum ama onun da serisinde 13 kitap var ve her kitap ortalama 55 lira :( Of pof afra tafra

      Sil
    5. Kız sen şimdi söyleyince baktım Ejder'in Aşkı'na tanıtımı şu şekilde başlıyor sanırım.

      "İnsana dönüşebilen ejderhaların (tutkulu) aşk oyunlarıyla alev alacaksınız. Kalbi bir ejderhaya, (şehvetiyse) kibirli bir şövalyeye aitti. Bir gün bunların bir araya gelebileceğini kim hayal edebilirdi ki?"

      Şimdiiii! Muhtemelen sen burayı okumamışsın xD Ama orada 2 kelimeyi parantez içine aldım. Kitap için yeterli tüm bilgiyi veriyor özeti aslında :D Demek ki bundan sonra kesinlikle goodreads'e bakıyorsun ve yorumlara da göz atmanı tavsiye ederim. Muhtemelen bir daha istemediğin türle(kitapla) karşılaşmazsın ;) En azından çok sık karşılaşmazsın.

      Zaman Çarkı'nın ilk 2 kitabını satın aldım ben. Ancak onlar için henüz hazır hissetmiyorum xD İçimdeki ergeni susturmam lazım önce ehehe.

      Sil
  3. Bir de bak yeni fark ediyorum Türkçe versiyonunun kapağı ne kadar ucuz duruyor. Fantastik kitapların kapağına neden hep çıplak ya da en iyi ihtimalle yarı çıplak kadınlar koyuyorlar ki?? Tamam hedef kitlenin çoğu eve kapanmış asosyal, göbekli, pc oyunu manyaklarından oluşuyor olabilir ama :D Biz ne oluyoruz yani burada :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinal kitap kapağını beğenen biri olarak bu konuda dex yayınlarına tepkiliydim. Ama yayınevinin çıplaklık daha çok satar mantığıyla böyle bir kapakla çıkarttığını sanmıyorum. Bana göre sırtında koca koca yaraları olan çıplak erkek çok sert bir kapaktı. Dex yayınlarının paraya kıyıp orjinal kapak kullanan çok az yayınevinden biri olduğunu unutmamak lazım. Yani her zaman böyle şeyler yapmıyorlar.
      Facebook sayfasında pek çok kişi kapağın değişmesine tepki gösterdiğinde "Orijinal kapak bir şeye benzemiyordu ki? Üstelik bir de orijinal kapak için ekstra ödeme yapılıyor çünkü, bir anlamı yoksa..?" "Rahatsız edici bir kapak olduğunu biliyoruz ama içerik de bir o kadar rahatsız edici. Yani kapaktan rahatsız olan içerikten de olabilir, bir nevi uyarı gibi yaptık yani. Bugüne dek okuduğunuz romantik melek kitaplarıyla alakası yok bu kitabın, baştan söyleyelim." yanıtını vermişlerdi. Kitabı okuyunca sanırım biraz mantıklı geldi =) Hala abarttıklarını düşünüyorum ama konuya da uyuyor...

      Sil
    2. İkinci olarak çıplak kadın değil aslında kapaktaki çıplak bir erkek melek xD İlk bakışta anlaşılmıyor haklısın. Ama kapak kitabın konusuyla oldukça uyumlu. Hatta Melancholy Dex Yayınevi'nin zamanında okuyuculara cevap verdiği şekilde anlatmış olayı.

      Bir de eve kapanmış asosyal, göbekli, pc oyunu manyakları dediğin tayfa genelde yüzüklerin efendisi ve zaman çarkını çok sever :(((

      Sil