This is an example of a HTML caption with a link .

10 Eylül 2012 Pazartesi

 

Ürperti  

Shiver (The Wolves of Mercy Falls #1)

 

Maggie Stiefvater

 

Genç Turkuvaz

 

Genç-Yetişkin, Fantastik


"Grace henüz küçük bir kızken kurtlar tarafından ısırılır. Fakat gri bir kurt Grace’i son anda kurtarır. Grace iyileşir ama kurtarıcısını unutmaz ve altı yıl boyunca, evlerinin arkasındaki ormanda onu izler. Aralarında büyülü bir bağ vardır, sarı gözlü kurdu görmeden yaşayamaz.

Sam’in iki yaşamı vardır: Kışları dondurucu ormanda, sürüsünün koruyuculuğunu yapan cesur bir kurt; yazları kitapçıda çalışan genç bir adam… ta ki soğuk onu tekrar bir kurda dönüştürene kadar.

Artık lise öğrencisi olan Grace sarı gözlü bir gençle tanışır. Bu genç adam onu yıllar önce ölümden kurtaran kurttur. Ancak kış yakındır. Sam, Grace’i ve hayatını kaybetme riskine rağmen insan kalmak için savaşacaktır."
Eylül'ün gelip soğuğun kendini iyice gösterdiği şu günlerde okuduğum ve beni sarmalayan oldukça güzel bir kitaptı. Kitapta en beğendiğim unsur kitaba her devam ettiğimde bulunduğum odadan kaybolup soğuğu hissetmemdi. Sanki etrafım karla kaplıymış gibiydi ve İzmir'de yaşayan bir birey için bunun ne kadar zor olduğunu tahmin etmişsinizdir ^_^ Bu yüzden yazarın hava unsurlarını yansıtmadaki başarısını tebrik ediyorum, ama nedense aynı başarıyı çiftimiz arasında uygulayamadığını düşünüyorum. Bu yüzden seriye 3 (5 üzerinden) puan verip kalanını okumayacağım için üzülmüyorum. Aslına bakarsanız ben de 6 yıl boyunca bir kurdu penceremden gözetlemek ve onun da beni gözetlemesini isterdim (¬‿¬) Ama kurdun! Kurtadamın değil >_<  Bunun nedeni aklıma kurtadam diyince Worgen geliyor olması da olabilir >_> Nalet olsun! ahaha

SPOILER


Gelelim neden 3 puan verdiğime... 
  • Birincisi dediğim gibi kitabı okurken resmen ortamı yaşadım o kadar iyi anlatılmıştı ki yazar ve kitabın başlangıcı o kadar masala benziyordu ki okurken büyülenmiş gibiydim. Hikayelerdeki dondurucu soğuk ve kar olayı beni büyüler. Kişisel bi durum yani.
  • İkincisi kitap hem Grace hem de kurtadamımız Sam'in ağzından bölüm bölüm anlatılıyordu. Benim için bir problem yoktu, bu şekilde de güzel olmuş. Okuması zevkliydi. Ancak kötü tarafı şu olabilir. Sam gözümde emo'dan farklı birşey olmadı. O ne ağlak o ne zırlak herif öyle ıyh! ٩(×̯×)۶
  • Sonlara doğru hikaye coştu da coştu. İnanılmaz ilgi çekiciydi ve sürükleyiciydi. Kurtadamımız sonunda yalnızca kurt olduktan sonra insana dönüşebilecek mi diye merakla bekledim durdum, ama en sonu o kadar hızlıca bitirildi ki sinir oldum! Sanki yazar bıkmış ve bitirmiş gibiydi.
  • Aşk kısımları sıkıcıydı. Sanırım yaşlanıyorum... Ve bu aşk kısımları oldukça uzundu.
  • Kızın ailesi tuhaftı. Kız eve adam attı, kaç hafta beraber yaşadılar kızın odasında. Ailesi eve gelmediği için geldiğinde de kıza bakma gereği duymadıkları için çocuktan haberleri bile olmadı lan. Ne biçim aile bu! Bence oldukça saçmaydı bilemedim.
  • Bu benim son yılım diyen kurtların hepsi bi şekilde tekrar insana döndü. Bunu da anlamadım.
  • Serinin devam kitabı olduğu için Sam'in neden yaşayıp Jack'in neden öldüğüne anlam veremedim. Sırf bunun nedenini öğrenebilmek için spoiler yiyebilirim. Gerisini merak etmiyorum zaten.

 Peki, kimler bu kitabı okuduuuuu?

Categories:

0 yorum :

Yorum Gönder