This is an example of a HTML caption with a link .

6 Eylül 2012 Perşembe

 


"SADECE GERÇEK BİR DOST SİZİ ÖLÜMSÜZ DÜŞMANLARDAN KORUYABİLİR
Lissa Dragomir, bir Moroi prensesi, Sihir dünyasıyla arasında kopmaz bir bağ olan ölümlü bir vampir. Vampirlerin en vahşisi ve en tehlikelisi, ölümsüz Strigoi'lerden her daim korunması gerek.
Lissa'nın en yakın arkadaşı Rose Hathaway'in damarlarında akan insan ve vampir kanının güçlü karışımı onu bir Dampir yapıyor. Ve Rose kendini, arkadaşı Lissa'yı -genç kızı içlerinden biri yapmayı kafaya koymuş Strigoi'lerden- koruduğu tehlikeli bir hayata adamış.
Rose ve Lissa, iki yıl süren kaçak özgürlüklerinin ardından yakalanıyor ve Montana ormanlarının derinliklerine gizlenmiş Aziz Vladimir Akademi'sine sürükleniyor. Rose, Dampir eğitimine devam edecek. Lissa da zaten elit Moroi toplumunun Kraliçe'si... Ve iki kız, Akademi'de yine birçok kalp kıracak.
Lissa ve Rose'un Aziz Vladimir'den kaçmasına sebep olan korkuydu. Evet, çünkü Akademi'nin demir kapıları ardındaki hayat, akıl almayacak kadar tehlikeli. Moroi'ler iğrenç ayinler düzenliyor ve onların bu gizli kapaklı doğası ve gece aşkı, sosyal karmaşalarla dolu enigmatik bir dünya yaratıyor.
Rose ve Lissa, bu tehlikeli ortamda kendi yönlerini bulmak, yasak aşkın cazibesine karşı koymak ve Strigoi'lerin Lissa'yı sonsuza dek kendilerinden birine dönüştürmesine fırsat vermemek için sürekli savunmada kalmak zorunda!"

                     
Kitabımız Artemis Yayınlarından bu tanıtımla yayınlanmış. Bu tanıtım elbete ilk kitap olan "Vampir Akademisi"nin tanıtımı yalnızca. Seri, tanıtımda bahsedilen Rosa-Lissa ikilisi ve onların arkadaşları etrafında şekilleniyor.

Kitapların türkçeleri ise şu şekilde. Ve tabii goodreads puanlarımı da eklemek istiyorum.

#1 Vampir Akademisi 4/5
#2 Buz Öpücük 4/5
#3 Gölge Öpücük 5/5
#4 Kan Sözü 3/5
#5 Ruh Bağı 4/5
#6 Son Fedakarlık 5/5

(4. Kitabın puanının düşük olması hakkında şunu demek istiyorum. Okuyacak olanlar anlasın diye yoksa spoiler'a girecek. Favori karakterim Dimitri değil ve bu kitapta inanılmaz sıklıkta Dimitri var. Benim bad boy anlayışım bir Adrian, bir Christian gibi ^_^ Bu yüzden düşük. Yoksa bir problem yoktu hikayede.)


Gelelim umduğumu bulup bulamadığıma. Ben bu seriye ilk başladığımda açıkcası pek umutlu değildim. Yalnızca ne okuyacağımı bilemediğimden ve sürekli Goodreads'te karşıma çıkmasından dolayı başlamaya karar verdim. Eğer ilk kitabı sevmezsem seriye devam etmeyecektim. Ancak ne oldu??? xD Ne oldu????! Seriye TAPTIM! Ahh Adrian! Ahh! Yaktın geçtin bizi xD Bir de bu seriye Mel ile hemen hemen aynı zamanda başlamıştık. Bir nevi beraber okuyorduk, ama araya benim tatilim girince o tüm seriyi bitirmiş üstüne Adrian'ın da bulunduğu yazarın yeni yazmakta olduğu diğer serisi "Kanbağı"na başlamış xD Durduramıyoruz efendim kızı.

Kitaptaki artı özellikler uzun zamandır böylesine denk gelmediğim karakter çeşitliliği ve her birine özenle değinilmesi, karakterlerden en az 1'ini sevebilme ihtimaliniz oluşu, yer yer tahmin edilebilir yer yer edilemez şaşırtıcı olay örgüsü, şu bağ meselesi de oldukça ilginçti bence ve bu sanki ana karakterin Rosa değil de Lissa olduğu hissini bıraktırdı tüm seri boyunca bana ve yapılan espirilerin soğuk olmaması. Gerçekten son yazdığım kısım çok önemli. Bu yazarların derdi ne? Bir karakter yaratıyor herkes espiritüel, herkes laf çarpan. Hiç birinin belli özelliği yok. Bu kitapta ise öyle değil. Naif olan naif, güçlü olan güçlü, şakacı olan şakacı. Herkeste her özellik yok. Bu durumu gerçekten seviyor ve destekliyorum ^_^ Bu kadar "çok karakter"le başa çıkabilen yazarlar gözümde okunmaya değer bir yazardır. Bir de ilk defa Türk olan bir karakterle karşılaşıyorum bir fantastikte ^_^

Son olarak bu seriye ne yazık ki üzülerek veda ediyorum. Artık 6 kitap beraber olunca karakterler aileden gibi oluyor. Ancak "Kanbağı"na hemen başlamayacağım. Ara vermek ve yeni young-adult fantastik serilere göz atmak istiyorum ^_^ 

Eee... Söyleyin bakalım kimler bu seriyi okudu?


Categories:

4 yorum :

  1. seri kesinlikle mükemmeldi... Ne zaman bir seri alsam muhakkak karşılaştırırım V.A ile ^V^ ama kanbağına çok da geç başlama pişman olursun neden daha önce okumadım diye+.+... Bu kitapta Adrian mutlu olacak sanırım..) hadi bakalım :D (Not; Vampire Knight mangasını bilirsen Adrian biraz Zero'ya benzemiyor mu :DD)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilirim bilmez miyim VK'yı hiç. Ancak hiç senin düşündüğün gibi düşünmemiştim. Benziyor olabilirler hakket. Ama çok çok az xD

      Sil
  2. ah sonunda bu seriyi okuyan birine denk geldim, isminden dolayı burun kıvırılıyor ama çoğu vampir romanına göre çok iyiydi hatta şaşırtmıştı beni bu konuda. Ben biraz One Tree Hill havası aldım hatta yazar sanki Brooke karakterinden çok etkilenmi de Rose'u yaratmış gibiydi.

    Benim favorim Dimitriydi ya ah Dimitri :)
    son kitap yalnız biraz acele acele yazılmış gibi gelmedi mi sana da? 20 sayfa daha yazsa tam olurdu dedim.

    Birde bu tip romanlarda Adrian gibi karakterler iyi niyet elçisi olur ve sorun yaratmazlar ama Adrian'ın tavrını koyması çok hoşuma gitti.

    Kan bağına başlamadım ama Sydney ile nasıl olacak alışabilecek miyiz diye sorular var aklımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. One Tree Hill'i çok fazla izlemedim. Tv'de yayınlandığı dönem denk gelirsem izliyordum. Bu yüzden bu konuda yorum yapmam yanlış olur, ancak çoğu yazarın karakterler için birilerinden yararlandığını düşünüyorum. İster kurgu ister gerçek olsun. Yoksa bu kadar farklı karakter yaratılamazdı bence :D

      Bence son kitapta yeni bir seriye başlayacağının ve VA serisini sonsuza kadar bitirdiğinin sinyallerini veriyordu. Çünkü herkes hakkında bilgi vermeye çalışmıştı ve mutlu sonla bitirmişti. Sanırım bu yüzden uzattı. Ama ben de senin gibi düşündüm son kısımları ilk okuduğumda :)

      Dimitri de çok ilginç bir karakterdi. Ani fikir değişiklikleri beni çıldırtmış olsa da Roza'sına kavuştu xD

      Yok böyle bir karakter yahu xD İlk defa Adrian karakteri gibi beni şoka uğratan bir karakter görüyorum. Dediğin gibi hep siz mutlu olun der kaçardı 2. karakter ya da ona başkasını bulurlardı. Burda öyle olmadı. Yeni kitaba hazırlık bence. Ama yazarın yaptığı şey okuyucunun karaktere bağlanmasında harika bir yoldu :D

      Bence alışırız. Ama ben henüz hazır değilim. O benim gözümde şu an hayatının aşkı tarafından reddedilmiş ve aldatılmış bir karakter ve ben çoğu dişi gibi ona çok üzülüyorum xD Bunu atlatmadan hayatta başlamam xD

      Sil