This is an example of a HTML caption with a link .

8 Eylül 2012 Cumartesi

 

Yemin - Kimberly Derting


DEX 

 

Distopya, Genç-Yetişkin

Kurallar çiğnenmek içindir.


Burası Ludania, yaşam koşulları zor bir ülke. Toplum, katı sınıflara ayrılmış durumda ve her sınıf kendi dilini konuşmak zorunda. En küçük bir sınır ihlali, örneğin üst sınıfa mensup birinin gözlerine bakmak bile, anında idam sebebi.


On yedi yaşındaki Charlaina, küçüklüğünden beri her sınıfın dilini anlama yeteneğine sahip; ve bu yeteneğini kendini bildi bileli herkesten saklıyor. Kendini özgür hissettiği tek yer, artık birer uyuşturucu pazarına dönmüş yeraltı klüpleri. Buralarda insanlar baskıcı kurallardan sıyrılıp kısa süreliğine de olsa rahat bir nefes alabiliyorlar. İşte Charlaina da burada son derece çekici ve gizemli bir gençle tanışıyor, adı Max. Ve Max, daha önce Charlaina’nın hiç duymadığı bir dilde konuşuyor. Charlaina neredeyse sırrını açık etmek üzere.

Onu görer görmez çarpılsa da Max’in hangi tarafta olduğundan bir türlü emin olamıyor. Sık sık yinelenen acil durum tatbikatları birden gerçeğe dönüşüp de şiddet ve vahşet ülkede kol gezmeye başladığında Charlaina’nın yeteneğinin neye hizmet ettiği anlaşılıyor: ülkesini zalim bir rejimden kurtarmak.

Zamansız ve mekansız bir üçlemenin ilk kitabı olan Yemin, sınıf gerçekliğini dil üzerinden sembolize ederek katı toplumsal ayrımlara dikkat çekiyor. Karanlık, soğuk ve katı rejimlerin toplumlar üzerindeki baskısını gösterişli ve sürükleyici bir macerayla betimliyor.
Nasıl desem, nereden başlasam? Öncelikle bu kitap Mel ile beraber okuduğumuz bir başka kitaptı. İkimizin de 3/5 (5 üzerinden 3) puan verdiğine bakılırsa çok eksiği olan bir kitaptı.

- SPOILER -

Aptal kızlardan nasıl nefret ediyorsam, aptal ana karakter kızlardan bunun 100 katı daha çok nefret ediyorum. Ve ana karakterimiz ne yazık ki görüp görebileceğim en aptal kişiydi. Hem Max hem de Xander'ın uyarısına rağmen ailesini kurtarmak için(??!!) kraliçe ile görüşmeye gitti. Buradaki saçmalığa bakar mısınız? Bunca yıldır kraliçe kötülüğüyle nam salmış, senin oraya gitmenle "he sen iste gülüm" diyip bırakacaktı ananı babanı zaten. Yazara inanılmaz sinir oldum. Yılın aptallar sülalesi seçtim Charlie(Charlaina)'nin ailesini. Bir Max vardı sevdiğim karakter >_> Onun da neden durup dururken kıza yemin etme gereksinimi duyduğunu anlayamadım. Aşk desek, hadi ordan. Kim olduğunu biliyor desek, bilmediğini kendi söyledi yerdeki resimleri görene kadar. Max çocuğum ne ayaksın sen? Canın birini korumak istiyorsa gel beni koru yavrum! >_> Neyse yazara ne yazık ki çok kızgınım önümüze bi dolu tuhaflık içeren bir serinin başlangıç kitabını koyduğu için. Darısı diğer kitapların başına. Bir de sorun şu, hikaye aslında çok hoş. Neden böyle yapıyorsun yazar!!!! Neden ama??!!


Bunun dışında kitap kapağını çok beğenmiştim ve DEX'in orjinal kapağı kullandığına çok sevindim.

Dip Not: Hiç böyle bir kitap içeriği yazmamıştım. Bundan sonra böyle içimi dökeceğim. Yoksa tıkanıyorum...

Ve kimler okudu bakalım bu kitabı başka? ^_^
Categories:

9 yorum :

  1. dün Adrian <3 bugün Max <3 sonumuz hayrolsun ne diim xD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dur daha kızım xD ahaha Adrian'ın yeri ayrı ama bunlar daha başlangıç xD

      Sil
    2. Altın Zambak bi çıksa da okusam zaten =( sen 5 yıl bekleyedur ben 2 hafta Adriansız yapamıyorum =P

      Sil
    3. Okurum ya ben de bi ara O_o Ama diğer kitapları beklemeyi sevmiyorum. Öncelik vereceğim kitap olmazsa başlarım ben de. Ama şu an dolu kitap var >_<

      Sil
  2. olamazzz baş karakter aptal mı çıktı O.o çok moralim bozuldu V.V benim de almayı düşündüğüm bir kitaptı ...gerçi alırım yine ama biraz geç... ben de ne merak etmiştim bu kitabı! hayret bişi... İkincisi yurt dışında çıkmış ama tr si yok. Kapağı da bir kırmızı bir güzel off yani >.<

    http://1.bp.blogspot.com/-nL5hX60s0VY/UD4DbYbiT7I/AAAAAAAABGA/dXSaFuAHLRc/s1600/The+Essence+by+Kimberly+Derting.jpg -----> kapak resmi ... yazı yoktur U.U

    tanıtım ve yorum için teşekkürler ^v^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu çok iyi ya. Ben güzel bir yere gider sanıyordum. İlk yarı zaten hızlı gidiyor. Sonra işte kızın aptallıklarına sinir olmakla kalıyorsun. Ama belki sen bizim kadar etkilenmezsin. Herkesin katlanabilirliği farklıdır.

      Ve kapak yine çok güzel. Oldukça gotik devam ediyor seri :D

      Sil
    2. belki... :D evet güzel devam ediyor kapakları +.+

      Sil
    3. Serinin ikinci kitabı The Essence 1 Ocak 2013te yurtdışında çıkıyor. DEX 2-3 ayda yayınlar bizde de xD

      Sil
    4. Bakalım merakımı giderecek mi yazar xD Sinirlerimi bozuyor yahu!

      Sil