This is an example of a HTML caption with a link .

7 Aralık 2012 Cuma

Siz de benim gibi Goodreads kullanıcısıysanız ve bir kitabı okumadan önce puanına ya da yorumlarına bakmayı takıntı haline getirdiyseniz geçen günlerde açıklanan bu ödüllerin sonuçlarına mutlaka göz atmışsınızdır. Tabii önemli olan sonuçlardan çok kaçının Türkçe'ye çevrildiği ^_^ Ancak şöyle bir göz attığımda en azından kazananlar açısından hiç de kötü bir yerde olmadığımızı gördüm. Çünkü bir çoğu ya çevirilmiş ya da çevrilme aşamasında. Peki sonuçlara baktıktan sonra kaçını okumayı düşündünüz?

Goodreads kullanıcılarının oylarıyla belirlenen 2012 ödüllerinin sonuçlarına şuradan bakabilirsiniz. Gelin hep beraber gözüme kestirdiğim ödül kazanan kitaplara bir bakalım.



Veronica Roth - Insurgent  
İlk kitabı Uyumsuz bir kaç ay önce raflarda yerini aldı. Oldukça ses getiren ve gerçekten yüksek bir puan alan bir kitap kendisi. 180 bin kişinin oylamasıyla 5 puan üzerinden 4,38 almış!

Stephen King - The Wind Through the Keyhole  
Bitmek bilmeyen Kara Kule serisinin 4,5. kitabı ve Türkçesi bulunuyor. Bu serinin tamamlanmasına yakın okumaya başlamak istiyorum, ama ne zaman tamamlanacağı büyük bir muamma.


JK Rowling - The Casual Vacancy
Harry Potter'dan sonra bu kitabı okumak istediğimden hiç emin olamamıştım. Gelen yorumların bir çoğu da beni tatmin etmemişti. Ancak bir göz atmanın kimseye zararı gelmez diyerek bunu da alacaklarım listesine ekliyorum.


ML Stedman - The Light Between Oceans
Daha oylama sırasında film olsa izlenir tadında konusuyla ve oldukça güzel bulduğum kapağıyla ilgimi çekmişti. Bunu da okunacaklarıma ekleyeceğim ^_^


Rick Riordan - The Mark of Athena 
Bu kitap serisi çok önceden dikkatimi çektiği halde henüz yurtdışında da tamamlanmadığı için elimi uzatmadım. Kesinlikle okunacaklar listemde :)

Benim ödül alanlar içerisinde ilgimi çekenler bunlar. Sizlerin de dikkatinizi çeken veya önereceğiniz kitaplar var mı? :)

8 yorum :

  1. Harry Potter'dan sonra yazacağı herhangi bir kitabın hayal kırıklığı yaratması son derece normaldi. Ben yine de güzel olduğuna inanıyorum. Türkçe çevirisi bitmedi sanırım değil mi?
    Umarım aynı kapakla basarlar. Çok hoş duruyor çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet daha henüz türkçesi tamamlanmadı. Dizisi de olacak gibi görünüyor bu kitabın. Bakalım diziden önce yayınlarlar gibime geliyor :D

      Sil
  2. Casual Vacancy, HP ile alakası olmayan bir kitap olduğu için hayranların beğenmemesi normal sanki? Kara mizah falan diyorlar. Ben çok istiyorum açıkçası okumak. Yalnız geçenlerde kitapçıda denk geldik kitapla, yine yapmış Jo abla yapacağını. Küçük ansiklopedi kıvamındaydı heheyt...

    O değil de dizi mevzusu hakikaten doğru mu ki? Azıcık acele olmamış mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ee tabi Hp severlerin tekrar onun benzeri bir türde yeni kitap beklemesi ve hayal kırıklığına uğraması normal tabii. Ama bu kitabın daha çok politik olduğunu duymuştum ben de. Hiç araştırmadım doğrusu. Ve kitabın ing. basımını ben de gördüm xD Kitabın büyüklüğü sorun değil de ben fiyatından korkmalardayım >_<

      Ve evet kendisi açıklama yapmış dizi ile ilgili. Zaten hemen imdb'ye de girdisi yapılmış. Ama diziye hemen değil de 2014 yılında başlanacak. http://www.imdb.com/title/tt2554946/

      Sil
    2. HP gibi seri beklemek saçma ama :D HP ile büyümüş neslin bir ferdi olarak ben de isterim öyle bir seri daha gelsin, tek kitap da iş görür. Lakin olmayacak duaya da pek amin denmez gibi hehehe

      Sil
    3. Ya aslında gelebilir neden gelmesin XD Ama kadının o taraklarda bezi yok. Sanırım hp türü onun için bitti xD

      Sil
  3. Uyumsuzu al artık da okuyalım =) Kitaplığa her baktığımda bana göz kırpıyor. Kendimi zor tutuyorum =P

    YanıtlaSil