This is an example of a HTML caption with a link .

30 Aralık 2012 Pazar

Zehir Ustası
Poison Study (Study #1)
Maria V. Synder
DEX
Genç-Yetişkin, Fantastik, Romantik 
4
(5 üzerinden)
                                             
             

Hızlı bir ölüm mü isterdin, yoksa yavaş yavaş öldüren bir zehir mi içerdin?

Yelena idam edilmek üzereyken sıradışı bir teklif alır: Ixia'nın yeni komutanı Ambrose'un çeşnicisi olmayı kabul ederse, hapisten kurtulup en güzel yemekleri yiyecek ve sarayda yaşayacaktır. Ama komutanın en güvendiği adamı Valek, Yelena'ya Kelebek Tozu adında bir zehir içirir. Böylece Yelena Valek'ten her gün panzehir almak zorunda kalır yoksa onu acılı bir son beklemektedir. Kaçsa da, kalsan da ölüm hep arkasındadır.

Yelena her gün zehir konusunda eğitimler alır ve giderek uzmanlaşır; sarayda dostlar bile edinmeye başlamıştır. Fakat bu kez de yetimhanedeki korkunç geçmişi Yelena'nın peşini bırakmaz. Çok geçmeden, yeni askeri yönetime isyan edip eski krallığı savunan isyancılar ve görüldüğü yerde vurulması emredilen büyücüler de, Yelena'nın düşmanları arasına katılır.

Zehir Ustası, Maria Snyder'ın sürükleyici, özgün ve ayrıntılarıyla büyüleyen fantastik üçlemesinin ilk kitabı.  

Bu sefer sizlere kesinlikle elinizden bırakamayacağınız, özgün konusuyla beni kendine bağlayan bir YA kitabı önereceğim.

-SPOILER-

Uzun zamandır böyle bir kitap okumamıştım. Bir çeşnicibaşı olup her yemekte çıkabilecek zehir yüzünden mi, yoksa idam edilerek ölmeyi mi tercih ederdin? Üstelik bu kadar da değil.  Saraydan kaçmaması için zehir içmek zorunda kalan Yelena hergün bir panzehir almalı yoksa ölecek. Oğlunu öldürdüğü için Yelena'nın kellesini isteyen bir komutan var ve bilmediği bir sebepten ötürü bir büyücü de onu öldürmeye çalışıyor. Her an ölümle burun buruna bir yaşam ve yazar bunu o kadar güzel anlatmış ki kendinizi Yelena'nın yerine koymaktan alamıyorsunuz. Onun yerine düşünmeye çalışıyor ve ipuçlarını onunla beraber çözmeye çalışıyorsunuz.

Üstelik Yelena oldukça güçlü bir kız. Doğru kararlar veriyor ve verdiği kararın arkasında duruyor. Kolay pes etmiyor. En güzeli ise sürekli kendini geliştirmesi. Dövüşmeyi ve insanlara tekrar güvenmeyi öğreniyor :) Uzun zamandır bu kadar beğendiğim bir ana karakterle karşılaşmamıştım :)

Hikaye ise, görünüşte yalnızca idam edilecek olan bir kızın ikilemleri olarak başlıyor. Saraydan kaçmalı mı yoksa işine sadakatle bağlanmalı mı? Ya Valek onun için ne ifade ediyor? Yani kitaptan bir sonraki beklentiniz aşk oluyor. Ancak kitap o kadar heyecanlı bir hal alıyor ki aşka zaman kalmıyor. Diyorum ya uzun zamandır böyle bir kitap okumamıştım. Bir solukta okunacak bir kitap :)

Gelelim böyle diyorum da neden 1 puan kırdım. Kitabın sonu aceleye geldi. Herşey bir anda okuyucuya aktarıldı ama uzatılması gereken o kısımlardı. Tam dozunda ilgi verilmediğini düşünüyorum en heyecanlı yere. Bir de beğendiğim bir karakter öldürüldü ve öldürülmesinden sonra adı bile anılmadı! İnanılmaz sinir oldum. Yazara bu iki nedenden dolayı çok kızdım ve "Öyle mi o halde ben de puan kırarım." dedim :) Şu an diğer kitabı heyecanla bekliyorum. İkinci kitap DEX'ten Mart ayında,  üçüncü kitap ise Mayıs ayında çıkacak. <3 <3

Ahh! Şunu eklemeden bitiremem bu post'u. Beni kitapta en çok şaşırtan şey ise, generallerden birinin adının Hazal olmasıydı xD Kesinlikle yabancı bir kitapta isminizin olması ilginç bir hismiş.

Categories:

3 yorum :

  1. bunu çok merak ediyorum ya, kapağına bayılmıştım da sonra unuttum gitti, listeme ekleyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekle ekle hem 2. ve 3. kitabı da geliyor yakında. Bi çırpıda okur bitirirsin *-*

      Sil
    2. Gamze kapağına ben de bayıldım. Hatta DEX kitabın yayın haklarını ilk aldığında ve çıkartacağını duyurduğunda hiç ilgimi çekmemişti. Ama DEX'in yaptığı kapağı görünce "bu kitabı kesinlikle almalıyım!!" dedim :D Sen de al oku beğeneceğine eminim =D

      Sil