This is an example of a HTML caption with a link .

24 Ocak 2013 Perşembe

Beklediğim Sendin
Rules of Civility
Amor Towles
Ephesus
Tarihi Kurgu, Romantik
3,5
(5 üzerinden)


"Yirmi beş yaşındaki Kate Kontent 1937 yılının son gecesini oda arkadaşıyla beraber Greenwich Village’daki ikinci sınıf bir caz kulübünde geçirmektedir ve ikisi, ceplerindeki toplam üç doları mümkün olduğunca idareli kullanmak zorundadırlar. Masmavi gözlere ve etkileyici bir gülüşe sahip yakışıklı bankacı Tinker Grey kulübe gelir ve yanlarındaki masaya oturur. Bu tesadüfi tanışma ve şaşırtıcı sonuçları, Kate’i Wall Street firmasının sekreter odasından New York sosyetesinin üst basamaklarına ve Condé Nast’ın yönetici ofislerine; kıvrak zekâsı ve kendine özgü soğukkanlılığından başka dayanak bulamayacağı seçkin ortamlara taşıyan bir yıllık yolculuğun başlangıcı olur."

Beklediğim Sendin, dün itibariyle bitti. İlk yorumum ise film tadında bi kitap olduğu ve akıcı bir şekilde okunduğu... Keşke gerçekten bir filmi olsaymış :)

Hikaye, Katherine (Kate) Kontent'in duvarda asılı olan bir fotoğrafı görmesiyle başlıyor. Ardından fotoğraftaki adamın birkaç fotoğrafını daha görüyoruz. Bir önceki yıl çekildiği fotoğrafa göre artık daha zayıf ve eskisi kadar varlıklı görünmüyor. Bunun hakkında biriyle sohbet ederlerken birden Kate'in geçmişine dönüyoruz. O adamla nasıl tanıştıklarına... 

Genç Kate ve arkadaşı Eve yılın son gününde, ceplerinde kalan son parayla bir kulübe gidiyorlar. Kendilerine içki ısmarlayacak birilerini bulmak umuduyla etrafı keserken Tinker Grey kulübe giriyor ve Eve, Kate'e dönüp "Önce ben gördüm." diyor. En sonunda arkadaş olup birlikte kulüpten çıkıp, üçü beraber harika bir gün geçiriyorlar. Ancak işler sanıldığı gibi gitmiyor. Kate ve Tinker'ın arasındaki çekim Eve'nin hoşuna gitmiyor. Üstelik Tinker'ın arabasında yaşanan kaza ve Eve'nin kazada yaralanması her şeyi değiştiriyor. 

Bu kitaptaki her karakteri ayrı sevdim diyebilirim. Vurdumduymaz ve ne istediğini bilen Eve, zeki ve hislerinin tuzağına düşmeyen Kate, isteği ile yapmak zorunda kaldığı arasında sıkışıp kalan Tinker ve diğer tüm yan karakterler. İlk defa sanırım tüm karakterleri seviyorum bir kitapta, çünkü hepsi gerçek gibi. Yazar öyle bir anlatmış ki, sanki kitaptaki karakterlerden biri o ve hepsi onun yaşanmışlıklarında hayat bulmuş.



Kapağın ne kadar güzel olduğunu ise söylememe gerek yok sanırım :) Ancak kapağı görüp hikayenin kapakla alakalı olduğunu düşünürseniz yanılırsınız. Çünkü kapaktaki kızın yaşadığı dönem ile 1937-1940'lardaki giyim tarzı oldukça farklı. İlgimi çeken bir diğer nokta ise, kitapta su gibi içki tüketilmesi. Her sayfada biri betimlenirken elindeki içkisiyle tanıtılmış. Ve tabii ki hemen hemen herkesin ilgisini çektiğini düşündüğüm  kitabın son sayfasındaki ek bölüm var. George Washington'ın Nezaket ve Toplum İçinde Edepli Davranış Kuralları. İlk gördüğümde çok gülmüştüm, hatta kitabı okurken ne olduğunu anladığım zaman bile çok gülmüştüm. Yazar oldukça ilginç bir insanmış :)

Tüm kitap boyunca o kadar güzel cümleler vardı ki... Özellikle aşağıdaki cümleye vuruldum!

"Hangi özelliğinizle gurur duyduğunuza dikkat edin, çünkü dünya,
 onu size karşı kullanmak için her şeyi yapacaktır."


Gelelim kitabın benden 3,5 puan almasının sebeplerine...

Birincisi yazar sürekli zaman dilimleri arasında geçiş yapmış. Sabit olarak bir ana odaklanamıyor veya bi günü yaşayamıyoruz. Anlatılan iki zaman arasında kaç gün geçti onu da bilemiyoruz. Okurken arka arkaya yaşanmış gibi gelen bir şeyin, aslında çok sonralar yaşandığını görüyoruz. Bu beni açıkcası çok rahatsız etti. 

İkincisi ise yazarın kitabı içsel düşüncelerle boğması. Kitabın yarısından itibaren sürekli aynı düşünceler, aynı şeyler. Karakterler çok iyi olmasına rağmen toplasanız 5 saniye falan görünmeleri, iki çift laf edilmemesi. 

Üçüncü olarak benim en rahatsız olduğum, hikayeyi Kate'in ağzından dinliyoruz, ama ne Kate ne Tinker ne de Eve'nin son hali hakkında bir bilgimiz yok. Kopup gidiyorlar. Arada bi denk geliyor, ama haklarında hiçbir şey bilmiyoruz. Her şey genç Kate, genç Eve, genç Tinker dönemiyle kısıtlanmış, ama asıl merak edilen devamı... Yazar kitabın sonunda Kate'in ileri yaşını gösteriyor, ama hiçbir bilgi yok. Ben tüm kitabı ne için okuduğumu anlayamadım. Bir sona sahip değil yani kitap :)

Gelelim tavsiye eder miyim kitabı? Evet ederim. Eğer 1940'ların New York'unu görmek, retro bir hava solumak istiyorsanız ve o dönemde yaşanmış bir hikayeye hayır diyemiyorsanız okumalısınız. Çünkü hikaye örgüsü kusursuz olmasa da ağzınızda güzel bir tat bırakıyor :)

4 yorum :

  1. Kitabı almak ile almamak arasında gittim geldim xD Çok güzel yazmışsın *-* Ama ben kitabı senden alma hakkımı kullanmak istiyorum =P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben veririm yahu *-* Sevebilme ihtimaline bahis oynuyorum xD ahah!

      Sil
  2. Mimlendin.
    http://otakuandbookworm.blogspot.com/2013/01/liebster-blog-award.html

    YanıtlaSil