This is an example of a HTML caption with a link .

15 Ocak 2013 Salı


Karanlık Sular
Venom (Secrets of the Eternal Rose #1)
Fiona Paul
Dex
Genç-Yetişkin, Romantik, Gizem
4
(5 üzerinden)       
                                                                         

Rönesans'ta aşk, şehvet, ihanet, kargaşa ve sosyete...

Cassandra Caravello bir kızın istediği her şeye sahipti: göz alıcı mücevherler, en popüler partilere davetiyeler, yakışıklı zengin bir nişanlı ve daha fazlası... ama Cassandra'ya bunlar yetmiyordu. Anne-babasının ölümünden sonra kendini su şehrinde tuzağa düşürülmüş gibi hissediyordu, sanki karanlık bir labirent gibi uzanan kanallar ona kaçmasını fısıldıyordu.

Cassandra bir gece göğsünün üzerine kanlı bir X işareti çizilmiş, bir kadın cesedi gördü ve kendini gizli cemaatler, fahişeler, katillerle dolu tehlikeli bir dünyanın içinde buldu. Aynı gece Falco adında fakir bir ressamın çapkın gülümseyişine tutuldu.

Cassandra duygularını kontrol altına alıp nişanlısına sadık kalmayı başarılabilecek mi? Onlar Cassandra'yı bulmadan, o katilleri bulabilecek mi?..

Karanlık Sular heyecan verici, romantik, gizemli, baştan çıkarıcı ve korkutucu; tıpkı Venedik gibi.

Karanlık Sular, yavaş seyreden bir başlangıçla ilerleyip, kitabın ortalarına doğru sayfaları yuttuğum bir kitap oldu. İncelemesini yazmakta biraz geç kaldım, ancak devamını merakla beklediğim bu kitabı tanıtmasam olmazdı ;) Hemen uzatmadan kısa bir tanıtım da ben yapayım.

Hikaye Cassandra'nın çocukluk arkadaşının cenazesiyle başlıyor.

Cassandra o gece arkadaşının mezarlığına gittiğinde ilginç bir durumla karşılaşır. Birincisi kapalı olması gereken mahzenmezarın kapısının açık olması, ikincisi ise mezarlıkta yatan kişinin göğsünde X işareti olan tanımadığı bir kadın olması. Daha da kötüsü, tüm bunları farkettiği sırada birisinin onu izlendiğini de hissediyor. 

Cassandra hemen apar topar mezarlıktan çıkmaya çalışırken ve bir yandan bağırarak koşmaya çalışırken, biri onu yakalayıp ağzını kapatır.

"Kulak zarımı patlatmana gerek yok. Sana zarar vermeyeceğim."
Adam Cassandra'nın bağırmayacağına emin olduktan sonra onu bırakır. Cassandra bu adama daha yakından baktığında ise bu kişinin cenaze bitiminde çarpıştığı genç ressam Falco olduğunu anlar ve korkuyla ondan uzaklaşmaya çalışır. Ancak Falco'dan başlarda korkan Cassandra, daha sonra ona güvenmeye başlar ve mezarlıkta yatan bu gizem ikisinin ortak sırrı olur.

Kitabın konusu benim gibi gizem seven biri için oldukça ilgi çekici. Ancak kitabın başları oldukça durgun ve sıkcıydı. Hatta tek eğlenceli kısım yukarıdaki anlattığım sahneydi. Asıl beğendiğim kısım ise kitabın yarısından sonra başlıyor. Hikayede sonlara doğru yaklaştıkça, gizem çözülmeye başladıkça, karakterlerin başına umulmadık işler açıldıkça ve tabii ki katilin kim olduğunu tahmin etmeye çalıştıkça kitabı çok sevdim. Sonlara doğru o kadar güzelleşti ki 4 puanı verdim hemen ve şu anda hevesle ikinci kitabın çıkışını bekliyorum :)

İkinci kitabın ismi  Belladonna.

Kitapta siyah arkaplanlı sayfalar vardı. Bayıldım *-*

Katilin kim olduğuyla ilgili başlarda iki tahminde bulundum. Ne yazık ki ikisi de tutmadı ;_; Sonlara doğru elbette kim olduğunu anlıyorsunuz. Olay başlarda anlamakta xD

Yan karakterler hakkında kısaca şunu söyleyebilirim sanırım. Falco'yu pek sevmedim. Gizemli olması için uğraşılmış tuhaf bir karakterdi. Cassandra'nın nişanlısını da sevmedim. Bunun sebebi ise bir şeyleri bildiği halde anlatmaması, üzerine Cassandra'nın arkasından işler karıştırmasıydı. Her ne kadar bu konuyu tatlıya bağlamış olsa da benim ufaktan sinirimi bozmuştu.
Ve kitabın sonunda Cassandra bu ikisi arasında bir seçim yapmak zorunda kalıyor. Ya aşık olduğu adamı seçecek, ya da nişanlısını. Aslında kitabın sonunda bir seçim yapıyor Cassandra, ancak anlıyoruz ki kafası hala karışık. Asıl seçimi yazar ikinci kitaba bırakıyor ve bu benim heyecanla kitabı beklemem için bir başka sebep oluyor *-*

Geldik kitabı tavsiye eder miyim kısmına...

Eğer kitap okurken dedektif olmayı seviyorsanız, aralara katılmış romantizmi yeterli buluyorsanız ve Venedik sularının tadını çıkarmak istiyorsanız, kesinlikle OKUYUN! :) 

0 yorum :

Yorum Gönder