This is an example of a HTML caption with a link .

31 Ocak 2013 Perşembe



Merhabalar

Geçen günlerde sevgili SaklamaKabı blogunun yazarı Eren tarafından 2013 Liebster Blog ödülüne layık görülmüşüm. Aynı şekilde Sevimli Hırsız tarafından da bu ödüle layık görüldüm. Kendilerine çoook teşekkür ediyorum *-* Uzun zamandır mim'leri pek yapmadığımı fark etmişsinizdir. Bunun sebebi neredeyse bir çoğunu yapmış olmam. Ama Eren'in ilk mim'i olduğu için ve soruları yanıtlamanın eğlenceli olacağını düşündüğüm için hemen işe koyuluyorum ;)

Önce Kurallar ^_^
  • Öncelikle sizi bu ödüle aday gösteren blogger’ın sorularına cevap veriyorsunuz, teşekkür etmeyi ve blogu linklemeyi unutmayın!
  • Sonra size yönelttiği 11 soruya cevap veriyorsunuz, kendiniz/blogunuz ile ilgili 11 gerçeği açıklıyorsunuz ve 11 adet soru hazırlıyorsunuz.
  • Hazırladığınız 11 soruyu, aday göstereceğiniz 11 blog için soruyorsunuz. (bu blogları taglemiyorsunuz, bunun yerine bloglarına yorum bırakıyorsunuz.)
  • Yukarıda resmi bulunan ödülü sayfanız yapıştırmayı unutmayın!

Şimdi sırada Eren'in sorduğu sorulara yanıt verelim :)

1. En sevdiğin yazar kimdir?
En sevdiğim yazar kesinlikle J. K. Rowling! Onun yeri bende o kadar farklı ki, hiç değişmeyeceğini düşünüyorum :)

2. Türkiye'de çıkmasını iple çektiğin seri/yazar nedir/kimdir?
Genelde beklediğim kitaplar bir serinin devam kitapları oluyor. Özellikle bir seriye bağlanmamayı ve çok beklememeyi iş edindim diyebilirim :)

3. Yılda ortalama kaç kitap okursun?
Tamamen değişiklik gösteriyor. Okul, iş ve oyunlardan vakit bulduğum zamanlarda kitap okuyorum. Şu birkaç aydır ne okul-iş ne de oyunlara vakit ayırmadığım için çok fazla kitap okudum. Normalde ayda 3-5 kitap kafidir :)

4. Kedi - Köpek? Kahve - Çay?
Kediyi de köpeği de çok severim, ama bu bir tercihse KÖPEK diyeceğim :) Ve KAHVE!

5. Gitmekten en keyif aldığın mekan/cafe neresi?
Aslında Malkav/erkek arkadaşım ile gittiğim çoğu mekan diyebilirim. Ahah romantik bi yanıt gibi görünüyor ama aslında değil xD Ruh halime göre bir yerlere takılmayı seviyorum  :) Bana uyum sağlayabilen nadir insanlardandır.

6. Kitap okumak için tercih ettiğiniz bir yer var mı?
Yatağımda okumayı tercih ediyorum genelde... Kitap okurken iyice yayılmalıyım, aksi halde uzunca bir süre okuyacaksam konsantre olamıyorum :)

7. Okumaya başladığın kitapları yarım bırakır mısın? Sonunu getiremediğin kitaplar hangileri?
Çok, çok nadiren olan bir şey bu. Sayfa atlarım(bknz. Gece Sirki) yine de bitiririm çünkü :) Yarım bıraktıysam onu okuma modumda değilimdir ve kitabın hakkını vermek istiyorumdur.

8. Sevdiğin müzik türleri nelerdir?
K-POP başta olmak üzere, her türlü müziği dinleyebilirim. O da modumla alakalı bir şey sanırım :)

9. Takip ettiğin diziler var mı? Hangileri?
En son Suits'i ve American Horror Story'i izliyordum :) Dizi izlemeyi çok severim.

10. 2-3 kitabı bir arada okur musun?
Pek değil. Bir kitaba ara verip diğerini okumuşluğum var. Ama bu da nadiren olan bir şey :)

11. Tahminen kaç kitabın vardır.
Çok olduğunu sanmıyorum. Belki 100 tane vardır. Çünkü kitaplarımı paylaşmayı severim. Gidenlerin geri dönmediğini bilirsiniz >_<

Şimdi de Sevimli Hırsız'ın sorularına yanıt verelim :)

1. İleride kütüphaneni birine bağışlar mısın?
Bağışlayabilirim. Koleksiyoncu dediğim tipteki insanlardan olmadığımdan oldukça paylaşımcıyım diyebilirim :)


2. En çıkmazda kaldığın an?
İhtiyaç bakımından birbirine çok yakın iki şey arasında satın alma tercihi yapmak zorunda kaldığım an
 olabilir.

3. Telefon, bilgisayar ve kitap arasında seçim yapmak zorunda kalsan hangisi baskın gelir?
Bilgisayar > Kitap > Telefon

4. Kitap okurken ne kadar rahatına düşkünsündür?
Bir otobüs yolculuğu sırasında da okuyabildiğim gibi yatağımda uzanarak da okuyabilirim. Önemli olan ne kadar süre boyunca okumak istediğim :)

5. Eleştiri yapar mısın? Yaparsan en çok neyi eleştirirsin?
Yapmaz mıyım hiç? Kendini tekrar eden olayları, aksi söylendiğinde yapılmış davranışları ve beni eleştirmeye kalkanları :) Bir de film ve kitapları ahaha :)

6. Bir blogger olmak ne hissettiriyor?
Kesinlikle ekstra bir şey hissettirmiyor. Sosyal bir ortamda fikir, istek, alışkanlık, öneri paylaşımlarında bulunmak insana ekstra bir şey hissettirmemeli bence :)

7. Mesleğin nedir?
Mesleksizim :) İş arayanlar kısmına ekleyin beni :D

8. Kitapların sende hayal kurma dürtüsü oluşturuyor mu ? Okurken ne hayal ediyorsun?
Kitaplar yazarın hayal dünyasına giriş. En fazla öyle olmasa böyle olsa nasıl olurdu diye düşünebilirim.

9. Doğruluk mu cesaret mi deseler ne seçersin?
Kimin soracağına/söyleyeceğine bağlı :)

10. Tek dilek hakkın olsa ne dilerdin?
Düz insanım ben. Para dilerdim :)

11. Kitaplar ne kadar süredir hayatında?
Ara versem de sık sık, küçüklüğümden beri kitap okumayı severim :)


Bir mim daha geldi sevgili Su Birikintisinden. Hemen onları da açıklayayım.

1. Son zamanlarda en sevdiğin şarkı ne?
Bunun için hemen Youtube'u açıp neler dinlemişim diye baktım :) Yalan yok. Cevap Sistar19 - Gone not around any longer

2. Hayatının en büyük 'keşke'si neydi?
Ne yazık ki bir keşkem yok. Bence kimse hayatında bir keşke barındırmasın :) Gelecek önümüzde.

3. En çok hangi mevsimi seviyorsun? Neden?
İlkbahar-Yaz mevsimlerini çok seviyorum. Çünkü ben soğuk sevmeyen bir insanım. Ama bir kitap okuyorsam mevsimin kış, ortamın karlı olmasını tercih ederim :)

4. Blogunun ismini nasıl seçtin?
Bu bir sır :)

5. Çocukluğundan kalma en sevdiğin hatıran ne?
(En sevdiğim hatıra değil bu aslında. Hatta blogumda bir kaç kere yazdım çocukluğumdan kalma anılarımı. O yüzden bu seferlik bunu seçiyorum) Kindarlığımın tuttuğu bir an olan anasınıfındaki bi olay. Hemen anlatayım :) Sınıfımızdaki bir kız oyun saatlerimizde sürekli beni dışlıyordu, oyuncaklarla oynatmıyordu ve yaş 6! Öğretmene söylememe rağmen öğretmen de ilgilenmiyordu, çünkü kızın annesi okulumuzdaki ilkokul öğretmenlerinden biriydi ve bizim öğretmenin arkadaşı falandı. Ben de bir gün tüm gece uğraşıp kağıttan uçaklar yaptım ve okula götürdüm. Herkese dağıtıp bir ona vermemiştim. Öyle ağlamıştı ki annesini çağırmıştı. Öğretmenimiz kız ağlayınca kendi yapmıştı, ama kız almamıştı öğretmenin yaptığını. İlla benim yaptığım kağıttan uçağı istiyordu. O günden sonra çocukları dışlamayı, oyuncakları sahiplenmeyi bıraktı. Kimse onunla oynamadı zaten :) Buradan çıkaracağınız sonuç: çocuklarınızı şımarık yetiştirmeyin, mutlaka biri gelir ağzına sıçar gönderir. Her yaşta olabilen bir şey bu :)

6. Eğer bir kitap yazacak olsaydın türü ne olurdu?
Fantastik, korku olurdu. Belki bilim-kurgu da olabilir.

7. Keşke ben de içinde olsaydım dediğin bir kitap var mı? Varsa hangi karakter olmak isterdin ve neden?
Harry Potter serisinde bir karakter olmayı çoook isterdim :/ Hangimiz o büyülü dünyanın bir parçası olmayı istemeidk ki?

8. Arkadaşlarınla/ailenle oynamayı en sevdiğin kutu oyunu ne?
Monopoly ve Tabu

9. En sevdiğin çocuk masalı ne?
Kırmızı Başlıklı Kız.

10. Fiziksel yaşından daha küçük/daha büyük olduğunu düşünüyor musun? Eğer öyleyse sence kaç yaşındasın?
Defalarca en fazla 18 yaşımda olabileceğim söylendi. Mart'ta 24 oluyorum. >_<

11. Sence bir insanı güzel yapan nedir? 
Mutlu olmak! Mutluluk herkesi güzelleştirir :)

Benim hakkımdaki 11 gerçeği açıklayalım şimdi de :)

  • Bir kurgunun kitabını da filmini de sevebilirim. Ama önceliğim kitaptan yanadır.
  • Takıntılı bir Japonya hayranıyım, ama artık herkese anlatma evresini geçtim :)
  • Kostüm, mekan, fotoğraf üçlüsünün yarattığı her şey ilgi alanıma girer.
  • Benim için bilgisayar çok önemlidir. Neredeyse bilgisayarla doğmuşum diyebilirim. Ayrıca benim yegane iletişim aracımdır. Arkadaşlarım telefonuma neden kontör(artık para diye mi geçiyor?) yüklemediğimi anlayamaz :/
  • İnternetteki ilgi dönemlerimi şu şekilde ayırırım. Harry Potter "SanalHogwarts", Anime-Manga "Aluminia Fansub", World of warcraft "Cosplay", son olarak da Gyaru Bloggerları "Mirielenda Blogum" :)
  • İnternetten tanıştığım insanlarla, "diğer" tanıştığım insanlara göre daha çabuk kaynaşırım ve hayatımda öneme sahip olanların birçoğu internetten tanışıp da buluştuğum insanlardır :)
  • İnanılmaz utangacımdır ve kimse buna inanmaz ahaha! :D ;__;
  • Kore müziklerinin yeri bende ayrıdır. Hemen hemen her yeni çıkanı takip etmeye çalışırım. Favori grubum 2NE1 ve favori şarkıcım Ailee :)
  • Kitap sevgim küçüklüğümde Anneanne serisi(Muzaffer İzgü), ortaokul yıllarımda ise Harry Potter'a dayanır. Son zamanlarda kitap bağımlılığım ise Gizem'in eseridir. Ağustos'tan beri bana onu da oku, bunu da seversin diyerek 30-40 civarı kitap okutmuştu xD
  • Bilgisayar oyunları oynamayı severim, ancak askeri silah dediğim türdeki silahları barındıran oyunlardan nefret ederim :/
  • Mor en sevdiğim renktir. Bir ara odamdaki her eşya mordu. Şimdi kurtulmaya çalışıyorum bu eşyalardan xD
Aday seçmiyorum artık. Görünüşe göre yapmayan kalmamış :) Eğer kaldıysa aynı soruları yanıtlamalarını rica edebilirim :) 
Categories:

2 yorum :

  1. ilkokul yıllarımda anneanne serisi ve ortaokul yıllarımda harry potter =) benim de aynı. o yıllarımın en güzel kitapları en canlı hatırları onlardan =) benim sonum edebiyat okumakla bitti. hayırlısı tabi =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneanne serisinin dahil olduğu çocuk kitabı serileri vardı. Hepsini hemen hemen almıştım :) Ama aklımda anneanne serisi kalmış yalnızca :) Sen en güzelini yapmışsın. Çocukluğundan belliymiş kitaba/edebiyata düşkünlüğün eheh :D

      Sil