This is an example of a HTML caption with a link .

11 Ocak 2013 Cuma

Uyumsuz
Divergent (Divergent #1)
Veronica Roth
Artemis
Genç-Yetişkin, Distopya
4
(5 üzerinden) 


Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik.

Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda.

Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez.

Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Uyumsuz uzun zamandır okumak istediğim, ama satın aldığımdan beri başka kitaplardan dolayı fırsatını bulup da okuyamadığım bir kitaptı. Okudum, bitirdim ve mutluyum  (✿◠‿◠) İkinci kitap ne zaman çıkıyor?

Kitabımızın ana karakteri Beatrice, Fedakarlık topluluğunda doğmuş, ailesiyle yaşayan ve onaltıncı yaş gününde seçim yapmak zorunda olan bir genç kız. O gün gelip çattığında aldığı karar, ya sevmediği ve ait olmadığını düşündüğü bu toplulukta ailesiyle olmak ya da  kendi topluluğuna karar vermek olacak. Her açıdan da o yaştaki bir kız için oldukça zor bir durum. Çünkü topluluklar arası ziyaret minumum düzeyde ya da tamamen yasak.


O gün geldiğinde okulda ona en çok uyum sağladığı topluluğu belirlemek adına bir takım testler uygulanıyor. Ancak testler sonucunda umulmadık bir sonuç olan Uyumsuz olduğu ortaya çıkıyor. Daha da kötüsü Uyumsuz olan insanlar kesinlikle hor görülen insanlar ve bir topluluğa sahip değiller. Üstelik Beatrice bu sonucu saklamak zorunda... Zaten çok zorlanmadan onun adına sonuç değiştirilip, yerine Fedakarlık topluluğu yazılıyor. Ama kendi seçimini herkes gibi halkın huzurunda kendi yapacak.

Okuduğunuzda görmeniz adına Beatrice'in hangi topluluğa geçtiğini söylemiyorum :) Ancak seçtiği topluluğu anlamak zor olmasa gerek. Beni en çok şaşırtan ise abisi olmuştu. Kesinlikle yazarın insanları şaşırtmadaki yeteneği mükemmel.

Kitabın sayfaları ilerledikçe bir topluluğa ait olma, arkadaşlık-dostluk, aile bağları ve aşkı sorgulamaya başlıyor Beatrice. Her defasında doğru mu yaptığını anlamaya çalışıyor. Bocalamaları göze batmıyor ve onun yaşındaki biri için aldığı kararların doğru olduğunu düşünüyorum.

Kitapta en sevdiğim karakter ise şu an için Dört. Sevilmek için yaratılmış bir Cesurluk mensubu ve eğitmen. Neden bu ismi seçtiğini merak ettiğinizi duyar gibiyim. Kitabın içerisinde benim de oldukça mantıklı bulduğum bir sebepten dolayı aldığı bir takma ad olduğunu göreceksiniz :)

Kitap kusursuz değil elbette. Öncelikle şimdiki zamanda yazılmış bir kitap ve bu durum kitaba alışmayı biraz zorlaştırıyor. Ama bir yandan da güzel bir durum, çünkü Beatrice yerine kendinizi koyabiliyorsunuz. Aynı zamanda Açlık Oyunları'na benzeme mevzusu var. Buna kesinlikle katılmıyorum. Benim için distopik olmaları dışında başka bir benzer durum söz konusu değil. Daha da önemlisi içerisinde vıcık vıcık bir aşk yok. Çoğu kişinin hoşuna gitmeyen bu duruma bayıldım diyebilirim ;)

Sonuç olarak ben bu kitabı öneriyor muyum? Kesinlikle öneriyorum! Distopik, YA romanlarını sevenler bu kitabı da sevecektir ^_^

Bu soğukta kafayı yemiş olmalıyım! Ama kitabı okurken pek iyi gitti. Aww :3

11 yorum :

  1. Kitabı bana okutmadın okutmadın sen alınca okuruz diye. Tuttun tam final haftamda okudun ya bunu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka kitabım kalmadı :((( Beni okuma şevki edindirecek bir kitap okumalıydım ki diğerlerini okuyabileyim *-* Zati okumaya başladığında ertesi gün bitireceksin xD İyi ki bekleşmemişiz xD

      Sil
    2. Beni beni bihterini :(((

      Sil
  2. Uyumsuz... Okurken beni bitirdi bu kitap! Harika kesinlikle :D Ama bir şey var ojelerini çook beğendim. Dondurmayla güzel çıkmışlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Kitap çok iyiydi *-*

      Ve teşekkürler :D Tam bi yaz rengi. Yaz gelsin artık >_<

      Sil
  3. Insurgent'in Türkçesi tam olarak ne zaman çıkacak, bi kaynağın var mı hiçbir yerde bulamadim da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam tarih belli değil ama Ağustosta çıkacak :)

      Sil
    2. Tamam teşekkür ederim, çıkınca bi yazsan buralara olur mu? :)

      Sil
    3. Kuralsız çıktı http://www.okuoku.com/kitap/kuralsiz-verenico-roth-219859.html buradan inceleyebilirsin ;) İyi okumalar

      Sil