This is an example of a HTML caption with a link .

27 Mart 2013 Çarşamba


"Bir zamanlar, şeytanın ininde yerde tüylerle oynayan küçük ve masum bir kızdı.
O, artık masum değil..."



Duman ve Kemiğin Kızı
Daughter of Smoke and Bone (Daughter of Smoke and Bone #1)
Laini Taylor
Artemis
Genç-Yetişkin, Fantastik, Romantik
5+
(5 üzerinden)

Bir zamanlar, şeytanın ininde yerde tüylerle oynayan küçük ve masum bir kızdı.
O, artık masum değil... 

Bir varmış bir yokmuş, bir Melek’le şeytan birbirlerine aşık olmuş... 
Ve hikayenin sonu hiç iyi bitmemiş!


Artemis yayınlarından geçtiğimiz hafta çıkan ve uzun bir süredir hevesle beklediğim "Duman ve Kemiğin Kızı" blog turunun 3. durağına hoşgeldiniz. Yeterince uzun bir yazı yazdığıma kanaat getirerek kitabın konusunu sizlere anlatmayacağım. Siz zaten The Codex'teki ve Pinuccia'nın Kitapları'ndaki tanıtım ve incelemelere göz attınız. Eğer atmadıysanız konuyu okumadan kesinlikle yazımı okumanızı tavsiye etmem!

Gelin blog hayatımda bir ilk gerçekleştiği için daha önce anlatmadığım "Bir kitabın favorim olması" nasıl oluyormuş birlikte inceleyelim. Çünkü uzun zaman sonra ilk defa bir kitap benden 5+ puan aldı! ;)




*Ağır spoiler içermektedir.


Bir kitabın favorim olması!

Bir kitabın 5 üzerinden 5+ puan alması yani favorim olması için gerekli şartlar basit olmakla birlikte ne yazık ki pek gerçekleşmeyen bir durum. Ben size bunları anlatırken aynı zamanda bu durum kitaba nasıl uyarlanmış birlikte görelim. Eğer okuduğum kitap bir Genç-Yetişkin, Fantastik ise beklediğim özellikler/koşullar;

***

Ana karakter! Bu bir kızsa kesinlikle sert bir karakterinin olması gerekir. Fiziksel olarak umrumda değil ancak ne istediğini bilen, yaşadıysa geçmiş hatalarından ders almış güçlü bir ruha asla hayır demem. Hele ki erkeksiz yaşayamayanlara irrite olurum! Değer verdiği arkadaşları veya farklı ilgi alanları olmalı. Karou ise oldukça sert, sırlarla dolu, hem arkadaşına değer veren hem de harika çizim yeteneği olan bir karakter. O ne istediğini kesinlikle bilen birisi!
İkincisi ise bu karakter elbette farklı olmalı. Çılgın, belki. Espiritüel, belki. İntikamı seven, belki. Aşık, belki. Bunların hepsi, KESİNLİKLE!  Sevdiği erkeği koşulsuz-şartsız sevmek ise ASLA! Her şeyi kolayca kabullenen, fedakar, umursamaz bir ana karaktere sinir oluyorum ve bunlar Karou'da yok ;) Hatta uzun zamandır karşılaştığım en badass kadın karakter olduğunu söyleyebilirim! ;) POZİTİF

Yan karakterler! Kesinlikle içlerinden en az biri ruhuma dokunmalı ve onu çok sevmeliyim. Ya da sinirime dokunmalı ve ondan ölesiye nefret etmeliyim. Kısaca bana güçlü duygular yaşatmalı ve asla silik olmamalılar! Bu kitapta ise en az 1 yan karakteri sevecek, en az 2 yan karakterden nefret edecek, eminim ki çoğunu asla unutmayacaksınız!! Favorim ise Brimstone olmakla beraber Karou'nun Kimera ailesini ve arkadaşı Zuzana'yı çok sevdiğimi söyleyebilirim. Nefret ettiklerim ise bir bu kadar var!  POZİTİF

Geçtiği dünya! Detaylarla zenginleştirilmiş, gerekirse bir ayağı dünyadaki herhangi bir yer, diğer ayağı ise fantastik bir dünyada geçen kitapları çok severim. Hele dünyanın fantastikleştirilmiş haline bayılırım. Bu kitapta ise daha iyisini bulamazdım. Prag sokaklarında geçen, ana karakterin gittiği her mekan birbirinden mükemmel tasvir edilmiş kapılarla dolu bir/iki dünya! ;) Mesela Karou ve Zuzana'nın mekanı Zehir Mutfağı ya da Kimera'ların dünyası buna örnek! POZİTİF  

Olmazsa olmazımız AŞK! Genelde aşk üçgeni sevmem. Hele ki kitabın sonunda zaten ana karakterin kimi seçeceğini biliyorsanız asla-asla-asla sevmem! Ancak bazen sonunu tahmin edemediğim ya da tahmin etsem de ikinci karaktere aşık olduğum(!) (:P) aşk üçgenlerine hayır diyemediğim de olmuştur(bknz. Vampir Akademisi veya Melez) Ve iki ana karakterin birbirlerini yavaş yavaş sevmesindense ilk görüşte aşık olmalarına, mümkünse bu duruma anlam verememelerine bayılıyorum. Hatta o aşkın çoktan ebedi olmasına benden binlerce artı puan! Bu kitapta ne olduğunu söylersem en büyük spoiler'ı vermiş olurum, ancak şu kadarını çıtlatabilirim sanırım. Bu saydıklarımın hepsi zaten var, ben daha ne isteyeyim!!! :D  POZİTİF

Kötü Karakter! Elbette hemen hemen her kitapta olmasını istediğim bir durum bu! Ya aşkın önünde engel ya da iyiliğin karşıtı bir grup/dünyaya egemen olmak isteyen kişiler mutlaka bulunmalı! Bunlar olmadan yazarlarımız pek bir şey yazamıyor zaten. Bu durumlar kitaba hareket katmakla birlikte kitabın çoğu can alıcı noktaları bunlar sayesinde gerçekleşiyor! Onların olmadığı bir kitap ne yazık ki favorilerime giremez. Duman ve Kemiğin Kızı'nda ise kim iyi kim kötü gerçekten bilemiyorsunuz!  Bu kitap tüm doğru bildiklerinizi unutturacak... Ne melekler sandığınız gibi, ne de şeytanlar!  POZİTİF

Fantastik unsurlar! Bir kitaba fantastik unsurlar katılıyorsa yazar bunun hakkını vermeli! Kesinlikle fantastiğin geri planda kaldığı, kitabın başından sonuna kadar ön planda yalnızca aşkın olduğu kitaplar benden ne yazık ki ortalama puanlar alır. Hele birbirini tekrar eden ve hiçbir yenilik getirilmemiş fantastik kurgular ise beni sinir eder! Fantastik hiçbir zaman laylaylom bir tür olmamalı, her zaman sert bir tarafı bulunmalıdır.
Favorilerim ise düşmüş melekler, büyü/cadılık(eski çağlar), ejderler, su yaratıkları ve tanrılar/mitoloji! Unuttuğum olmuş olabilir ancak bunlara karşı hele ki düşmüş meleklere karşı özellikle zaafım var! Ancaaaak! Bu kitaba geldiğimizde kitabı okuyan arkadaşlarımın da tahmin edeceği gibi düşmüş hiçbir meleğe karşı zaaf geliştiremem! Ahaha! İmkansız, katiyen, asla! OLAMAZ! Ahahah! Size yazar yeni bir şey denemeli dedim ya, bu yazar bir çılgınlık yapmış bu konuda ve yeni şeyler denemiş kitabında. Dişler-dövmeler/büyüler, melekler/düşmüş melekler, kimeralar! Harika!  POZİTİF

Hikaye anlatımı! Genelde kitapların başında hikayeye yeni giriş yaptığımız için yazarlar hikayeyi bize anlatma derdinde olup o kısa başlangıç anını tanıtım yaparak geçirirler ve bu yüzden kitabın başları bir müddet sıkıcı olur! Hatta oldu da kitabın başını heyecanlı yaptı, bu sefer de ortalarda büyük bir durgunluk evresine girer ve güya sonlarda yapacakları o büyük bomba açıklama için bizi süründürürler. Bu yüzden de orta kısım bu sefer sıkıcı olur! Sanırım çoğu kişi bu konuda bana katılacaktır.
Duman ve Kemiğin Kızı'nı okurken ise daha başlarda gülmekten kendimi alamamış, ortalarda ise yeterli bir merakla neler olacağını takip etmiştim. Ancak yine de 300'lere kadar benim için bu kitap yalnızca bir 4'lüktü! Her şey güzeldi, ancak eksik bir şeyler vardı. Sonlarının beni pek memnun etmeyeceğini düşünüyordum. Ancak hiç de sandığım gibi olmadı! Sonlara geldiğimde kitap bitmesin diye nasıl uğraştığımı bilemedim. Bitirdiğimde ise 5+ puanı çaktım! 5+ puan demektir ki o kitap benim yeni favorim, o kitap benim ikinci defa okuyabileceğim bir kitap!    POZİTİF

Kapak! Bir kitabın içeriği kadar kapağının da önemli olduğunu düşünenlerdenim. Hele ki sürekli çıkıp duran birbirine benzer genç-yetişkin kitapları bir adım öne çıkarmak için kapağın ne kadar önemli olduğunu artık anlatmama gerek yok! Duman ve Kemiğin Kızı'nın orjinal kapağını ise çok seviyorum! Artemis'in çıkardığı orjinal kapağın benzeri olan bu kapağı ise internette ilk gördüğümde çok soluk/ortalama bulmuştum. Ancak elime aldığım da hiç de sandığım gibi olmadığını gördüm. Bir kere janjanlı tabirini kullandığımız renk değiştiren bir doku oluşturmuşlar. Bu durum hoş olmakla beraber o solukluktan kurtulmuş olmasına sevindim. Ancak benim asıl beğendiğim kısım şurası. Kapakların iç taraflarının siyah karton yapmaları ve ilk sayfaların yine aynı karton kağıdından siyah olması! Kesinlikle bu olay kalbimi çaldı!!! Bu duruma daha çok maruz kalabilirim ehhe ;)   POZİTİF

***

Şimdi acının neden sihrin bedeli olduğunu anlıyordu: Acı, zevkten daha
güçlüydü. Her şeyden daha güçlü.

Syf. 434


Gördüğünüz gibi pek de fazla bir şey istemiyorum ;) Bunların olduğu tüm kitaplar istisnasız benden yüksek puanlar alacaktır. Duman ve Kemiğin Kızı geçmesi gereken tüm koşulları POZİTİF ile geçti!

Bir de yazarın bu kitapta uyguladığı bir olay vardı ki belki de kitabın en sevdiğim tarafı buydu. "Bir varmış bir yokmuş..." şeklindeki yazılmış bu küçük yazıları sizler için fotoğrafladım! 1-2-4 favorim! Okumak için üzerilerine tıktık ;)






***

Gelelim kitabın eksi yanlarına! Her kitapta olduğu gibi bu kitapta da olmasını istemediğim kısımlar mevcuttu. Mesela bir dövüş sahnesi vardı ki Melek Akiva ile Karou arasında yaşanan, ne kadar saçma göründüğünü anlatmak bile istemiyorum! Yine bir dövüş sahnemiz daha vardı ki Akiva ve diğer iki melek arasında, daha neler olduğunu anlayamadan bitti ve biz olaylara Karou'nun gözünden baktığımızdan neler olduğunu kaçırdık! Yazarın dövüş sahnesi yazmada sorunu mu var acaba? Çünkü bariz kaçındığını düşünüyorum. Eğer böyle bir sorunu varsa ikinci kitapta olmasını beklediğim büyük bir savaş sahnesi hüsran ile bitecek demektir! Umarım tamamen benim yanlış anlamam çıkar. Bu durum dışında mantıksız, sıkıcı ya da yazarın yeteneksizliğine uğramış hiçbir nokta göremedim :)


*** 

Gelelim Duman ve Kemiğin Kızı adlı kitabımızın tanıtım videolarına! Şu ana kadar daha kitabın çıkacağı duyurulmadan önce beklediğim iki kitap oldu! Biri bu kitaptı ve ben şu ilk videoyu gördüğüm anda bu kitabı beklemekle doğru bir iş yaptığımı anlamıştım! Ayrıca tanıtım videosu dediğin böyle olur ;) Diğer 2-3 ve 4. videolar ise birbirinin devamı şeklinde ilerliyor. Göz atmanızı tavsiye ederim ;) 

Alman versiyon!



Bu da UK versiyon! Video serisinin ilk videosu ikinci favorimdir ;)



                                                   
Prag ve Kimera                                                      Kimera ve Diş/Büyü

     




                             Akiva ve Melek                                                         Kimera ve Yılan

     


Yazımı okudunuz, videoları izlediniz ve bu kitabı okumak istediğinize karar verdiniz. Artemis Yayınları'nın katkılarıyla tam 5 kişiye hediye kitap veriyoruz. Bunun için yapmanız gereken aşağıdaki The Codex'in linkine tıklamanız!
Herkese bol şans! ;)


25 Mart thcodex.blogspot.com | Kitap Yorumu - Çekiliş      
     26 Mart pinucciasbooks.blogspot.com | Kitap Yorumu - Bunları biliyor musunuz?
  27 Mart mirielenda.blogspot.com | Kitap Yorumu - Tanıtım Videoları
         28 Mart raflarinarasindan.blogspot.com | Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı - Karou Olmak
                     29 Mart sssuigenerisss.blogspot.com | Kitap Yorumu - Kapaklarla Duman ve Kemiğin Kızı

9 yorum :

  1. bu tanıtım videolarından sonra; ölelim biz o zaman?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi!! xD Ben de bu şekilde düşünmüştüm!

      Sil
  2. Bu fotolar okuma hallerine neden eklenmedi haaaa sorarım! =D Diğer turda fotolar senden Hazal :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al hepsi senin olsun Gizemcim xD Bundan sonra çekerim böyle ;)

      Sil
  3. Sugoiiiii :D Post'daki "Pozitif" etkisini çok beğendim. Ben bile pozitif bir moda girdim ya ^__^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoiler içerdiği için okuyamayan olursa diye bu şekilde yapayım dedim :D Çünkü bu kitabı o kadar sevdim ki böyle detaylı anlatmazsam rahat edemezdim :)

      Sil
    2. Çok güzel bir yazı olmuş gerçekten, eline sağlık. ^^

      Sil
  4. Kitap okunmadan olmayacak (: Nispet yazısı gibi kıskanarak göz ucuyla baktım tanıtıma yaa :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke elimde olsa da herkese okutabilsem bu kitabı *-* İnsan sevdiği kitabı herkes okusun herkes sevsin istiyor :D eheh

      Sil