This is an example of a HTML caption with a link .

3 Nisan 2013 Çarşamba


"Gizli bir gerçek. Ezeli düşmanlar. Lanetli bir aşk."




Ejder Ateşi
Firelight (Firelight #1)
Sophie Jordan
Pegasus
Genç-Yetişkin, Fantastik, Romantik
2
(5 üzerinden)

Jacinda bir drakidir... Ejderha soyundan gelen ve en büyük savunma gücü insana dönüşmek olan bir ırka mensuptur. Küçük yaştan itibaren özel yeteneğiyle göze çarptığını ve her hareketinin izlendiğini bilse de, özgürlük onun için her şeyden önemlidir. Halkının en kutsal kuralını çiğneyince hayatı tehlikeye girer ama Will isimli yakışıklı bir yabancı sayesinde kurtulur...

Fakat bu yabancı onun türünden olanları avlamaktadır.

Ailesiyle insanların arasına kaçan Jacinda çevresine uyum sağlamaya çalışır. Tek tutunabileceği dal, içindeki drakiyi canlandıran Will'dir. Karşı konulamaz bir şekilde ona kapılsa da Jacinda, onun avcı olduğunu bilmektedir. Ondan uzak durması gerekmektedir ama içindeki draki yavaş yavaş öldüğü için en tehlikeli düşmanıyla yakınlaşmayı bile göze almıştır.


Pegasus yayınlarından çıkan Ejder Ateşi turumuzun ikinci durağına hoşgeldiniz. Bugün sizlere yazar tanıtımı yapmadan önce, bir önokumaya sahip olmadığımız için detaylı bir kitap tanıtımı yaptığımı belirtmek isterim. Bu yüzden eğer kitabı spoiler ile karşılaşmadan okumak istiyorsanız lütfen bu post'u okumayı bırakınız ;)

*Ağır spoiler içermektedir.

Ejder Ateşi, merakla beklediğim bir diğer kitaptı. Çünkü ejderhaları konu alabileceğini düşünüyordum, ancak kitap daha çok ejder-insanları yani drakileri konu alıyor. Açıkcası her tür fantastik yaratığın melezine karşı nötr olduğumdan kitaba da bu şekilde başladığımı belirtmek isterim.

***

Jacinda diğer drakilerden farklıdır. O bir süredir benzeri görülmemiş, hatta türü tükenildiği sanılan Ateş drakisidir. Bu yüzden kabilesi onu gelecekte kabilenin başı olacak kişiyle evlendirmek istemektedir. Jacinda ise çocukluğundan beri arkadaşı kabul ettiği için Cassian ile evlenmek istemez.

Bir gün Jacinda kabilesinin koyduğu bir kuralı çiğner ve gündüz draki formunda gökyüzünde uçar. Birkaç dakika sonra da avcılar tarafından fark edilir ve onun peşine düşerler. Avcıların silahlarından çıkan bir mermi ile kanadından yaralanan Jacinda suya atlar ve oradaki bir oyuğa saklanır. Peşinden bir avcı daha suya atlar ve onu oyuğunda yakalar. Ancak onu bulan bu düşman diğer avcılara drakiyi görmediğini söyleyerek sudan çıkar ve Jacinda kurtulur.

Jacinda'nın bu eğlencesi ona pahalıya patlamıştır. Tüm kabile bir daha kuralı çiğneyememesi için ona ceza vermek istiyordur. Annesi buna engel olmak için Jacinda ve kardeşi Tamra'yı kabilenin bulunduğu yerden kaçırır ve onları kimsenin bulamayacağı bir yere yerleştirir. Birkaç hafta sonra da onları yeni yaşamlarına alışması ve eski yaşamlarını unutması için liseye yazdırır. Ancak işler sanıldığı gibi gitmez. Çünkü lisede Jacinda'nın karşısına kurtarıcısı Will çıkar. Peki onu kurtaran avcı, insan formundaki Jacinda'yı hatırlayacak mıdır?

***

Gelelim yorumuma... Şu anlattığım yere kadar olan kısım benim en beğendiğim kısımdı. Buraya kadar drakilerin o ihtişamlı hallerine şahit oluyor, Jacinda'ya fazla odaklanmıyoruz. Hatta bu kısma kadar beğeniyle, soluksuz okuduğumu bile söyleyebilirim. Drakilerin türlerini işliyor, kan ve derilerinin ne kadar değerli olduğunu, hatta değerli madenleri keşfedebilme yeteneklerinden dolayı nasıl hunharca katledildiklerini, esir düştüklerini okuyoruz. Hatta Jacinda'nın babasının da aynı sebeplerden dolayı avcıların elinde öldürülmüş olabileceğini görüyoruz. Yani konu draki iken kitap oldukça güzel, oldukça dikkat çekici. Ne zaman kızlar liseye başlıyor işte o zaman tüm ergenliğiyle Jacinda'ya odaklanıyor, hikayeye sinir olmaya başlıyoruz. En azından bende bu şekilde olmuştu. 

 "Bir an için gözlerinin irisleri parladı ve göz bebekleri neredeyse ince birer çizgiye dönüştü. 
Ardından "Avına aşık olan bir avcı," diye mırıldandı."
Will | sayfa 255

Öncelikle bu uyarıyı yapmam yerinde olacağını düşünüyorum. Kitap genç-yetişkin türüne ait olsa da daha çok genç olarak kabul edilebilir. Çünkü ana karakterimiz ergenlik bunalımından nasibini almış, aptal tabirini kullanabileceğim bir kız.
Annesi zorla Jacinda'yı yuvasından yani drakilerin yanından ayırdığında insanların dünyasına adapte olmakta zorluk çekiyor, hatta annesi Jacinda'nın içindeki drakinin ölmesini istiyor ve elbette Jacinda kendi parçası olan bu drakiyi yaşatmak için savaş veriyor. Bunun için çeşitli yollar var. Örneğin aşık olduğu adamın yanında durması bile içindeki drakinin canlanmasına olanak sağlıyor. Bu yüzden önce onun yanından ayrılmak istemiyor, 2 dakika sonra kararını değiştirip onunla olamam diyor. Tüm kitap boyunca 5-6 kez bu durum tekrarlandı. Aynı şekilde Will de benim yakınımda olmamalısın diyor kızın kuyruğundan ayrılmıyor! Tanıdık geldi mi bu durum? Yaşasın Twilight!! Geberin tüm özentiler! :D Bu durumdan gerçekten bıktığımı söylemiş miydim?

Hele Jacinda'nın kardeşi Tamra için bir dayak yeme sahnesi var ki akıllara zarar. Hani devamını anlatmak istemiyorum, kendimi zor tutuyorum! Tüm kitap boyunca sürekli bu tarz saçma olay örgüleri yüzünden sinirimin yerinden zıpladığını söyleyebilirim. Jacinda'nın aldığı kararlar, hatta alıp vazgeçtiği kararlar, hatta ve hatta almaya çalıştığı ama sonra unuttuğu kararlar yüzünden kitaptan soğudum... Karakterlerden hiçbirini sevemedim, kitabın en önemli sahnelerinin  
-bknz. Will'in Jacinda'nın draki olduğunu öğrenme sahnesi gibi- vasatlığı yüzünden çileden çıktım diyebilirim.

Bu yüzden serinin devam kitaplarını okumak istemediğimi itiraf ediyorum. Şu kitapta yalnızca merak ettiğim tek bir şey var. Avcı Will'e yüklenen ve ikinci kitapta olmasını beklediğim durumun gerçekleşip gerçekleşmeyeceği ve Jacinda'nın kardeşi Tamra'nın draki'ye dönüşüp dönüşmeyeceği... Bunlar dışında hikayenin geri kalanıyla ilgili hiçbir şeyi merak etmiyorum!

Önerip önermediğime gelecek olursak, çerez olarak tabir edilebilecek bir kitap olduğu için boş zamanınızda elinizde varsa okuyabilirsiniz. Yoksa okunacak bir yığın güzel kitap var ;)



Sophie Jordan

Sophie; ejderhalar, savaşçılar ve prenseslerle dolu fantazilerini büyüdüğü Texas bölgesinde kurmaya başlamıştır.

Aynı zamanda NYT ve USA Today en çok satan ödüllü Avon tarihi romantik kitapların da yazarı olan eski bir lise öğretmenidir. Şu anda Houston'da ailesiyle beraber yaşamaktadır.

Yazmadığı zamanları bünyesini kafeine boğmakla (latteler ve diyet vişneli kola tercihimiş), dinleyecek birini bulduğunda(çocukları da dahil) hikayesinin kurgusunu konuşmakla ve video kaydedicisini gerçek suç ve reality showlarla doldurmakla harcıyor. Ayrıca Sharie Kohler adıyla paranormal romantizm de yazmaktadır.




Bu yazının tamamını okuduysanız kitabı hiç beğenmediğimi biliyorsunuz. Bu yüzden bu turun çekilişinin 1 kişiye 50 lira değerinde hediye çeki olduğunu duyduğumda ne kadar sevindiğimi anlatamam *-* Eğer siz de bu çekilişe katılmak istiyorsanız The Codex'in bloguna uğramayı unutmayın ;)


 thcodex.blogspot.com | Kitap Yorumu - Çekiliş 
mirielenda.blogspot.com | Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
pinucciasbooks.blogspot.com | Kitap Yorumu - Sophie Jordan Söyleşisi
raflarinarasindan.blogspot.com | Kitap Yorumu - Tanıtım Videoları
sssuigenerisss.blogspot.com | Kitap Yorumu - Bunları Biliyor musunuz?

7 yorum :

  1. 2 puan mı verdin? Çok da meraklanmıştım bu kitap için. Hayal kırıklığına uğradım, bak şimdi :(.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstersen yayınladıkça diğer arkadaşlarımın yazılarına da göz at. Belki kafanın uyuştuğu kitap yazıları onlardadır ;) Benim aptal kızlara tahammülüm hiç yok da :/

      Sil
    2. Benim de yok öyle şaşkın-saf kızlara tahammülüm. O yüzden biraz hayal kırıklığına uğradım. öetin cevi< bir ana karakter bekliyordum :'(

      Sil
    3. Saf olması sorun değil. Saftır yapar dersin. Bu kız saf değil bildiğin salak, beyinsiz bişey :D Çok sinirlendirdi beni kitap boyunca :D Nefret ettim ^_^ Ayrıca boşver daha okunacak yığınla kitap var ;)

      Sil
    4. puhahahahaaha Hazal xD insanların beynini yıkamaz mısın? =P

      Sil
  2. Ahaha Gamze ben de tam olarak öyle düşünüyorum niye sildin kız yorumunu :P

    YanıtlaSil
  3. takibe aldım bana da beklerim:9
    http://myworldinthebooks.blogspot.com/

    YanıtlaSil