This is an example of a HTML caption with a link .

15 Nisan 2013 Pazartesi


Ruhsuz
Incarnate (Newsoul, #1)
Jodi Meadows
DEX
Genç-Yetişkin, Fantastik, Romantik
3 (5 üzerinden)

DENEYİMLİ RUHLAR VE RUHSUZLAR

Binlerce yıldır, Sınır'da milyonlarca ruh yeniden, yeniden dünyaya geldi, her bir yeni yaşamda da geçmiş yaşamlarındaki anılarını ve deneyimlerini beraberinde getirdi. Ana ise bir Yeniruh: yani Ana doğduğunda bir başka ruh yok oldu. Kimse bunun sebebini bilmiyor ve bu, bir felaketin habercisi olabilir.

Ana'nın bir Yeniruh olmasından rahatsız olmayanlar da var. Bunlardan biri olan Sam, yalnızca bir kez yaşayabilecek bir ruhu sevebilecek mi? Peki Ana'nın düşmanları, insanlar ve yaratıklar, onların birlikte olmalarına izin verecek mi?

Ana, varoluş sebebini açığa çıkarmak zorunda. Fakat onun bu arayışı, reenkarne olup olamayacağını öğrenmek için gittiği Kalp şehrini ve reenkarnasyon yasalarını sonsuza dek yok edebilir.

Jodi Meadows, insan ruhuna bambaşka bir bakış açısı getiren bu hikayede fantazya ve macerayı birleştirirken, reenkarnasyon ve ruh kavramını sorgulamamızı sağlıyor.
Ruhsuz Dex'ten çıkan Yeniruh serisinin ilk kitabı ve henüz ikincisi çıkmadı. Hikaye olarak ilgi çekici olsa da eksikleri olan bir kitaptı diyebilirim. Aslında okuyalı hayli zaman geçti. Bu yüzden karakterler hakkındaki hislerimden pek bahsedemeyeceğim, ama başlarının oldukça hareketli ve merak unsurunun bir hayli yoğun olarak kullanıldığını anımsıyorum.

Hikaye hakkında pek fazla bir şey söylemek istemiyorum, çünkü yukarıda yazılı olan arka kapaktaki açıklama yeterince bilgi veriyor :) Ben daha çok aklımda yer eden sinir olduğum bir kısımdan bahsedeceğim :)Yani spoiler geliyor!

Bir kere kitabın daha çok fantastik ögelerinde sorun vardı ve ana karakter Ana'nın yeniden doğan bir toplulukta sürekli ölümü düşünerek zaman harcaması inanılmaz sıkıcıydı. Buna rağmen Sam karakterinin ve diğer tüm yeniden doğanların farklı cinsiyetlerde doğması durumu çok hoşuma gitti. Sam'in bir önceki yaşamında kız olması nedense Ana'yı çok rahatsız etmişti. Asıl anlamadığım sen böyle bir dünyaya doğmuşsun ve her zaman böyleymiş bu durum. Neden bu kadar yardırgıyorsun ki? Hatta aksinin olmayacağını nasıl düşünüyorsun? Bir kişi toplumdan soyutlandıysa ve bilgiye açsa körü körüne kendi kafasından uydurduğu şeye bağlı kalmaz! Yazarın birçok yerde Ana'yı aksine inandırmasını çok tuhaf buldum. Sanki Ana bizim dünyamızdanmış da farklı bir dünyaya geçmiş, bu yüzden de olaylara uyum sağlayamıyormuş gibi... Bu tarz saçma bulduğum birçok şey vardı kitapta ya da mantık hatası diyebilirim. Kitabın en beğendiğim bölümü sonlarıydı! Yavaş yavaş düzen bozulmaya başladığında Ana rolünün farkına vardığında hikaye gerçekten güzel bir hal almaya başladı. En saçma bulduğum kısım düğün kısmıydı! Gereksizdi! O sayfalarda Ana geberse de kurtulsak diyip durmuştum :) Yani böyle uç noktalarda sinir olduğum şeyler mevcuttu! Buna rağmen ikinci kitabı okumak istiyorum, çünkü Kalp, Ana ve kaybolan ruhlar hakkında öğrenmek istediğim çok şey var. Yazar güzel bir konu yakalamış, ikincisinde bunu batırmaması ümidiyle...











Son olarak çerezlik bir seriye hayır demeyen genç-yetişkin, fantastik, romantik türlerini bir arada seven kitapseverler bir göz atabilir diyorum! Yeni kitaplarda görüşmek üzere :)

2 yorum :

  1. Ben kitabı yarım bıraktım resmen!! Çok sarmadı diyebilirim. Ama yarım kaldığı için biraz huzursuzum. Sanırım bitiricem. Kitapların yarım kalmasına dayanamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı şekilde hissediyorum. Dün Bana Dokunma'yı zorla bitirdim mesela. Elimde süründü resmen ama yarım kalmasına dayanamadım. Gerçekten nefret etmem lazım sanırım yarım bırakmam için ve iyi ki de yarım bırakmamışım sonu çok hoşuma gitmişti. Aynı şekilde Ruhsuz'un da sonu hoşuma gitmişti yani hoşuma gitmesinden ziyade merak ettirici bitti. Bence sen de devam et fırsat bulduğunda :)

      Sil