This is an example of a HTML caption with a link .

1 Mayıs 2013 Çarşamba



Geleceğe hoşgeldiniz...


Leviathan Uyanıyor
Leviathan Wakes (Expanse, #1) (Enginlik #1)
James S.A. Corey
İthaki Yayınları

Bilim Kurgu


İnsanlık güneş sistemini —Mars’ı, Ay’ı, Asteroit Kuşağı’nı ve de ötesini— kolonileştirmiştir. Fakat yıldızlar hâlâ erişilmezdir.  

Jim Holden Satürn’ün halkaları ile Kuşak’taki maden istasyonları arasında mekik dokuyan bir buz şilebinin idari subayıdır. O ve mürettebatı, Scopuli adındaki terk edilmiş bir gemiye rastladıklarında korkunç bir sırla karşılaşırlar. Bu, birileri için uğruna cinayet işlenecek bir sırdır—hem de Jim ile mürettebatının hayal bile edemeyecekleri bir ölçekte. Jim gemiyi oraya kimin ve niye bıraktığını bulamazsa güneş sisteminde savaş çıkacaktır.

Dedektif Miller bir kızı aramaktadır—milyarlarca kişilik bir sistemdeki tek bir kızı. İpuçları onu Scopuli'ye ve isyancı sempatizanı Holden'a çıkardığında Miller bu kızın tüm olup bitenlerin anahtarı olabileceğini anlar.

Holden ile Miller'ın Dünya hükümeti, Dış Gezegen devrimcileri ve gizli şirketler arasındaki ince bir çizgide yürümeleri gerekmektedir-ve şans onlardan yana değildir. Fakat Kuşak'ta farklı kurallar geçerlidir ve küçük bir gemi bile evrenin kaderini değiştirebilir.

İthaki Yayınları'ndan çıkan Leviathan Uyanıyor üç kitaplık bir seri olan Enginlik serisinin ilk kitabıdır. Kitabı okumadan önce dikkatimi çeken ilk şey James S.A. Corey'in; Daniel Abraham ve Ty Franck adındaki iki yazarın kullandığı bir takma ad oluşuydu. Bu yüzden olsa gerek iki birbirinden farklı karakterin ağzından anlatılan bu kitabın oluşumu hakkında bir şeyleri tahmin etmenin daha kolaylaştığını söyleyebilirim.

Hikaye bizim güneş sistemimizde geçmesine rağmen insanların ağırlıklı olarak Jüpiter'in uydularında yaşamını sürdürdüğünü görüyoruz. Hatta birkaç gezegende daha yaşam mümkün. Teknolojinin ilerleyişi bir yere kadar devam etmiş. Filmlerde sıklıkla gördüğümüz ultra süper teknoloji henüz yaratılmadığı için galaksi içi yolculuklar yavaş(!) diyebileceğimiz bir hızda gerçekleşiyor ve bu da hikayenin başlangıç noktasını oluşturuyor.

Bahsettiğim bu yolculuklar sırasında Holden'ın da bulunduğu güvenlik amaçlı uzay gemisi farklı bir uzay gemisinden yardım sinyali alır. Oraya en yakın gemi oldukları ve sorunun ne olduğunu görmek istedikleri için yola koyulurlar. Tabii hikayenin bu kısmından itibaren ne söylesem spoiler içereceğinden yalnızca şu kadarını söyleyebilirim. Aslında Holden'ın bulunduğu bu hikaye bir yolculuk hikayesi ve buna bağlı olarak yavaş gelişiyor her şey. Geminin kaptanı ölünce Holden kaptan oluyor ve onun liderliğinde okuyoruz hikayeyi. Karşılaştırma yapacak olursak Holden bu hikayedeki iyi adam, Miller'a göre iyilik timsali diyebiliriz. 

Hikayenin Miller ayağında ise sorunları ustalıkla çözen bir dedektifle karşılaşıyoruz. Holden karakterine göre her şeyin olumsuz tarafını görmeye eğilimi olduğunu söyleyebilirim. Yargıları kesin ve empati kurmayı kesinlikle reddeden bir tarafı var. Birbirine bu kadar zıt iki karakterin her birini bir yazarın yazmış olduğunu tahmin edilebilir bir gerçek. 

Hikaye ana karakterlere odaklı ve yavaş gelişse de daha derin ve biraz da politik bir konu sizleri bekliyor.

Hikaye anlatımı başta da dediğim gibi çok ağızlı, yani iki karakterin gözlerinden görüyoruz her şeyi. Kullanılan cümleler inanılmaz eğlenceli, karakterleri benimsemek ve bir olay karşısında verdikleri tepkileri kavramak kolay. Oluşturulan aksiyon sahneleri yaratıcı. Kitabı okurken, aslında film seyrediyormuş gibi hissetmeniz mümkün. En önemlisi ise okuduğumuz her şeyin yaşanılabilir olması ve yakın gelecekte gerçekleşiyor hissi vermesi çok hoşuma gitti. Bunun yanı sıra böyle güzel bir iş çıkardığı için çeviriye emek veren Cihan Karamancı'yı tebrik ediyorum. Kapağın ise orjinalini daha uyumlu bulsam da bizimkini daha çok beğendiğimi söylemeden geçemeyeceğim.

Daha önce defalarca Bilim Kurgu filmi izlemiş olmama rağmen ilk defa bir Bilim Kurgu, özellikle Space Opera türünde bir kitap okuduğum için yorumlarımın yüzeysel kaldığının farkındayım. Yeni deneyimlediğim bu tür için İthaki Yayınları'na teşekkür ediyorum. 

Ek olarak da şunu yazmam lazım. Kitabın önokumasını Kayıp Rıhtım da ilk okuduğumda kitabı o kadar sevmiştim ki hemen edinmeliyim diye düşünmüştüm. Tam bunun üzerine bu blog turu gerçekleştirebileceğimizi öğrendim. Ben bu kitabı bu kadar sevdiysem Bilim Kurgu fanlarının kesinlikle beğeneceğini düşünüyorum :)



Gelelim İthaki Yayınları'nın desteğiyle gerçekleşen 2 Leviathan Uyanıyor kitabının çekilişine :) Yapmanız gereken aşağıdaki şartları yerine getirmeniz. Unutmamanız gereken kısım ise Soru - Cevap: Yorum Yaz kısmındaki sorunun yanıtını bloguma, bu postun altına yazmanız gerekiyor. Eğer yapmazsanız çekilişiniz sayılmaz arkadaşlar :) Uyarımı da yaptığıma göre herkese bol şans diliyorum.

a Rafflecopter giveaway


01 Mayıs mirielenda.blogspot.com |  Kitap Yorumu - Çekiliş
02 Mayıs raflarinarasindan.blogspot.com   |  Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
03 Mayıs sssuigenerisss.blogspot.com |  Kitap Yorumu - Kitap Kapakları
04 Mayıs thcodex.blogspot.com |  Kitap Yorumu - Ön Okuma
05 Mayıs pinucciasbooks.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Bunları Biliyor Musunuz?

40 yorum :

  1. Aklımda kalan: Açlık Oyunları serisi - Küller - Yoklar - Yemin - Yaşlı Adamın Savaşı...

    Kesinlikle en sevdiğim alt tür Distopya. Galiba haksızlıklara pek gelemiyorum. = )

    YanıtlaSil
  2. Bir Milyon Güneş, Evrenin ötesi, Açlık Oyunları Serisi, Yoklar ve Açlık bilim-kurgu türünde okuduklarımdan şimdi aklıma gelenler. en sevdiğim bilim-kurgu alt türü kıyamet sonrasında geçenler (alt tür de nasılmış deyip vikipediye bakmak. :D) çünkü genellikle çökmüş bir dünyadan ortaya çıkan yeni bir sistem oluyor ve farklı sistemdeki bir dünyayı görmek ilgimi çekiyor.

    YanıtlaSil
  3. o kadar çok okuduğum var ki... Yoklar, Açlık Oyunları, Evrenin Ötesi, Bir Otostopçunun Galaksi Rehberi... Distopya kesinlikle. En sevdiğim tür bile olabilir!

    YanıtlaSil
  4. Bilim kurgu türünde daha önce Açlık Oyunlarını ve Uyumsuz kitabını (sanırım bunu bilim-kurguya dahil edebiliriz) okumuştum.En sevdiğim tür ise fantastik ve distopik içerikleri olan kitaplar. :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok fazla var ama göçebeyi sanırım tek geçerim..böylesi bi hayal gücü inanılmaz şaşırtmıştı beni.lakin salt bilim kurgu yerine sanırım biraz daha yumuşatılmış içinde fantastik bişileri de olan kitapları seviyorum ben.. :)

      Sil
  6. Bir Milyon Güneş ve Açlık Oyunları en çok beğendiğim kitaplar.Küller kitabınıda çok beğendim.Bu üç kitap arasında bir seçim yapamıyorum hepside güzel kitaplar...

    YanıtlaSil
  7. Göçebe kesinlikle! Hatta en sevdiğim kitap bile olabilir.. yaklaşık 700 sayfaydı sanırım ve bir günde bitirmiş ertesi gün yeniden ve yeniden okumuştum :D onun dışında Açlık Oyunları serisi, Stephen King'in Kara Kule serisi.. Aslında Bilim Kurgu - Fantezi/Teknoloji/Romantik karışık eserleri daha çok seviyorum da denebilir. İhanet Noktası, Yüzüklerin Efendisi vb gibi..

    YanıtlaSil
  8. Bilim kurgu türünde daha önce okuduğum kitaplar şunlar: Dünyaya Düşen Adam, Çöl Gezegeni Dune, Dune Mesihi, Vulcan'ın Çekici, Anarşist, Kaplan! Kaplan!, Kızıl Mars, Açlık Oyunları serisinin tüm kitapları, Algernon'a Çiçekler, Jules Verne'in çoğu eseri, Ben, Robot, Beni Asla Bırakma, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört, Cesur Yeni Dünya, Düşler, Kabuslar ve Gelecek Masalları, Fahrenheit 451, Frankenstein Ya da Modern Prometheus, Mülksüzler, Watchmen, B.P.R.D.

    En sevdiğim bilim kurgu alt türleri, edebiyatta uzay bilim kurgusu, distopya ve siberpunk ama sinemada ve animelerde steampunk. Edebiyatta distopyayı sevmemin nedeni, yazarın bambaşka bir dünya yaratabiliyor olması ve çaresizlikten bir toplumun nasıl kurtulabileceği ya da çaresizliğin insanları ne hale getireceğini görebiliyor olmak. Edebi olarak mükemmel eserler çıkarıyor. Uzay bilim kurguları ve siberpunk da esere hareket getiriyor, siberpunk'ı izlemekte zorlanırken okurken siberpunk'tan oldukça zevk alıyorum mesela, filmlerde izlerken fazla hareketli geliyor, açıkçası bazen başımı ağrıtıyor ama okurken bilgisayar çağının bizi nerelere sürükleyebileceği hakkında çok güzel kurgular çıkabiliyor. Uzay bilim kurgularını sevme nedenim de, dünya dışı bir hayatın mümkün olabileceğine olan inancım, bunun olası kurgularını okumak muhteşem bir şey. Ama görsel eserlerde kesinlikle steampunk'tan hoşlanıyorum, kesinlikle viktoryen dönem tarzı ve o ayrıntılı, paslı, buharlı makineler, taşıtlar, aksesuarlar, görsel olarak çok çok daha tercih edilesi :)

    YanıtlaSil
  9. evrenin ötesi,görünmez adam,22/11/63,küller.. daha çok var ama aklıma gelmiyorlar:)
    en sevdiğim alt tür distopya.. Mahvolmuş bir dünyadaki karakterlerin hayatta kalma çabalarını okumak hep hoşuma gider:)

    YanıtlaSil
  10. Açlık oyunları
    alt tür ne demek anlayamadım ama :(

    YanıtlaSil
  11. Otostopçunun Galaksi Rehberi! Açlık Oyunları! H.G.Wells'in Zaman Makinesi romanı! Beni Asla Bırakma, Frankestein, Göçebe. Şu an aklıma gelenler bunlar. Alt tür olarak katı bilimkurguyu seviyorum sanırım ben. Aslında fizik ya da kimyadan çok iyi anladığım yok ama yine de zorluyorum kendimi :) Mesela Fringe dizi değil de roman olsaydı kesinlikle favori bilim kurgu romanım olurdu.

    YanıtlaSil
  12. merhaba en sevdiğim bilim kurgu alt türü uzay bilim kurgusu nedeni dünyada bir çok canlı olması ve dünya dışı hayatın daha renkli ve inanılmaz güçlerde anlatılması hoşuma gidiyor.
    en son okuduğum bilim kurgu kitabı aztek çağı ve açlık oyunları

    YanıtlaSil
  13. Okuduğum Bilim kurgu türü kitaplar: Dijital kale, Fahrenheit 451, İhanet Noktası, Olasılıksız hatırladıklarım.
    Alt tür olarak distopya ve dünyanın sonu tercih ettiklerim:)

    YanıtlaSil
  14. Evrenin Ötesi, Açlık Oyunları Serisi, Yoklar, Beni Seç, Hınç, Küller, Incarceron, Leibowitz İçin Bir İlahi, Bildirge, Direniş, Yemin, Başlayanlar, Jules Verne'in birçok eseri okuduğum bilim-kurgulardan aklıma gelenler.

    En sevdiğim bilim-kurgu alt türü distopya ve kıyamet sonrası bilim kurgusu. Her iki tür de, geleceğin alternatif senaryolarını sunduklarından bu tür kitapları okurken bir nevi geleceği de okuyormuş hissine kapılıyorum. Kim bilir, belki de okuduklarımızdan biri gerçekten de geleceğimizin senaryosudur ;)

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Açlık Oyunları Serisi, Göçebe, Yemin, Küller ve Gölgeler, Başlayanlar, Eşleşme, Buz ve Ateşin Şarkısı bu kitapları okudum. Genellikle Fantastik, Gotik ve Distopya okuyorum... Bu kitabi gerçekten çok merak ediyorum inşallah şanslı kişiden biride ben olurum ^^

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Oyun(Ted Dekker), Bir Milyon Güneş, Açlık Oyunları serisi,Evrenin Ötesi, Maximum Ride-Melek Deneyi, Obsidiyen. Şu an aklıma gelmeyen sürüsüne kitap da olduğuna eminim. Boyuna bilim kurgu okuyorum ben :D
    En sevdiğim bilim kurgu alt türü: Distopya.
    Çoğunlukla gerçekleşmesi "olası" hikayeler oluyor distopya türünde. Bu şekilde düşünülünce ilgimi çekmesi işten bile değil.

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Şöyle bir düşündüm de ben neler okumuşum?
    Kesinlile ilk sırada yakınlarda okuduğum Otostopçucun Galaksi Rehberi serisi var. Sonrasında Açlık Oyunları ve Göçebe olabilir.
    Hiçlikten Gelen Kız ve Fahrenait 451. Aslında okunmayı bekleyen, bu türe ait çok kitabım var elimde,bir gün bu soruya onlarca kitapla cevap verebilmek istiyorum.

    En sevdiğim alt tür distopya ve salt bilimkurgu. Hayal gücümü daha çok zorladığından ve bazen olabileceğini düşündüğümden sanırım.

    YanıtlaSil
  21. Çok fazla Bilim kurgu okumadım ama okuduklarım arasında Fahrenheit 451, HG Wells - Zaman Makinesi, Yaşlı Adamın Savaşı'nı ve Açlık Oyunları'nı gösterebilirim.

    YanıtlaSil
  22. Ben Robot, alt tür olarak distopya

    YanıtlaSil
  23. göçebe,açlık oyunları serisi,ben robot,ıncarceron,sapphique,yemin,başlayanlar,fahrenheit 451,küller,gölgeler okuduklarım...
    history ve erotik kitaplar hariç her türlü kitabı okurum :)

    YanıtlaSil
  24. en sevdiğim bilim kurgu ihanet noktası vs. alt tür dünyanın sonu çünkü imnsanlardaki umutsuzluk farklı bir hava katıyor :)

    YanıtlaSil
  25. Göçebe, Gecenin Ötesinde, Açlık oyunları aklıma gelen bunlar ^_^ fantastik kitaplar favorim onun dışında pek tür ayrımı yapmıyorum :)

    YanıtlaSil
  26. Göçebe,Hobbit.Açlık oyunları listede ilk sıralarda yer alıyor.

    YanıtlaSil
  27. Açlık Oyunları serisi,Göçebe ve Yemin şu anda aklımda olan okuduğum kitaplar.Çok fazla ayrım yapmadan her kitabı okurum sadece sürekleyici olması yeterli :)

    YanıtlaSil
  28. Daha önce 2001 Space Odyssey serisi, Otostopçunun galaksi günlüğü serisi ve Androidler elektrikli koyun düşler mi?'yi okumuştum. Bu kitaplarla giriş yaptım bilimkurgu alanına. Alt tür olarak pek ayrım yapmıyorum ama post apocalyptic olanlar daha çok ilgimi çekiyor.

    YanıtlaSil
  29. Alt tür olarak zamanda yolculuukl :)) bundan olsa gerek zaman yolcusunun karısıı :)

    YanıtlaSil
  30. Açlık Oyunları Serisi, Obsidiyen, Yüzüklerin Efendisi,Yıldız Tozu,Göçebe vs.
    Alt tür olarak:Aliens,Dystopia,Fiction,Time Travel önceliklerim arasında

    YanıtlaSil
  31. Mekanik Melek ve Yoklar sevdiğim kitaplardan. Ayrıca alt türlere pek bakmadan konusu hoşuma giderse ve kitap elime geçerse okurum. Yani alt türüyle pek ilgilenmiyorum.

    YanıtlaSil
  32. Evrenin ötesi serisi, Açlık Oyunları serisi, Göçebe, Obsidiyen v.s çok sevdiklerim :)

    YanıtlaSil
  33. Açlık Oyunlar, Göçebe, Dan Brown'dan, Fahrenheit451 bir de yine Leviathan adlı başka bir kitap şu an aklıma gelenler... En sevdiklerim ise distopyalar ya da kıyamet sonrası teması.Çekiliş için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  34. Açlık Oyunları serisi,Göçebe ve Hobbit en sevdiğim bilim kurgu romanları hepsini büyük bi zevkle okumuştum :) en sevdiğim alt tür ise kesinlikle Distopya :))

    YanıtlaSil
  35. Açlık Oyunları, Uyumsuz, Yoklar, Küller, Evrenin Ötesi ilk aklıma gelenler. Tür olaraksa distopya. Yeni bir dünyayı, yeni bir sistemi okumayı; farklı bir topluma bakış atmayı seviyorum :)

    YanıtlaSil
  36. Bilim kurgu deyince Adam Fawer! tek gecerim kendisini "Olasılıksız"ı anlatmak zaman kaybıdır benim için çünkü onu anlatmaya yetecek kelime bulamam ki o kadar da hediye kazanmıstır zaten. ve Suzanne Colins - Hunger Game serisi... ayrıva Stephen Meyer Göçebe'deyi okurken de yemek yemeyi unutabiliyorsunuz... Bilim kurgu kitaplarını fazlasıyla severim çünkü hayal gücünü bir tık daha iteliyor insanın. çünkü olacakların tahmini daha zor, hersey yazarın hayal gücüne kalmış mantık aramadan sorgulamadan soluksuz okursunuz =))öyle alt tür filan bilmem ben ;))

    YanıtlaSil
  37. Bilim kurgu, fantastik türlerde kitaplar seviyorum. Vampir, kurt adam, cadı, şu aralar birde uzaylılardan hoşlanıyorum :D Açlık oyunları, fısıltı, gece evi, düşüş, göçebe, obsidiyen vs.

    YanıtlaSil
  38. o kadar çok var ki... :) ama öncelikle harry potter demek istiyorum onun ayrı bir yeri var bende. sonra açlık oyunları, obsidiyen, vampir akademisi vs diye gidiyor liste :)

    YanıtlaSil