This is an example of a HTML caption with a link .

19 Mayıs 2013 Pazar


Bu yıl 58.si düzenlenen Eurovision Şarkı Yarışması'nın kazananı Danimarka oldu. Biliyorsunuz bu sene katılmasak da Türkiye olarak oradaydık. Sağ olsun Azerbaycanlı kardeşlerimiz Türk bayraklarını eksik etmediler. Hatta Azerbaycanlı şarkıcı Ferid Memmedov elinde sürekli Türk bayrağı taşıdı. *kisses*

Bu sene 1. ve 2. yarı elemeyi canlı takip etmedim. Ancak bitiminde favorilerimi belirlemek amacıyla iki gün önce açtım hepsini tek tek izledim. Kendim 3 ana, 2 de finale gitmese de dinleyebileceğim şarkı belirlemiştim. Onları aşağıya ekleyeceğim. Ama ondan önce şunu belirtmek istiyorum. Koyu bir Eurovision takipçisi olarak finali Eurovision'un kendi sitesinden canlı izledim. Hatta biraz fazla heyecanlı şekilde Skype'ta arkadaşlarla takip ettik. Her 10-12 puanda "Azerbaycan, Azerbaycan olsun!" diye çığlıklar attım xD Ve Türkiye'ye not: Her kim katılmamızı engelliyorsa büyük beddualar hazırladım sana...

Ekstra not: Aşağıdaki 5 ülkeyi daha puanlama başlamadan önce twitterdan duyurmuştum.

Bu sene dikkatimi çeken bir diğer şeyse komşuculuğa ne olduğuydu... Resmen tüm 10 ve 12 puanlar Azerbaycan ve Danimarka arasında bölüşüldü. Bazı özürlü ülkeler hala komşuma 12 puan yaptı ama sadece sonuncu olmaları engellendi. Bu yani! :D Lütfen böyle devam ediniz!!!

Gelelim sevdiğim şarkılara :)

Azerbaycan
Azerbaycan gerek görsel olarak gerek şarkı olarak harikaydı. Katılmaya karar verdikleri günden beri aynı çizgide şarkılarla katılsalarda her zaman beğendiğim şarkılar oldu bunlar. Geceyi 2.likle bitirdiler. Neredeyse bir sene daha onlar kazanacaktı :D Farid hiç üzülmesin. Arada farklı ülkelerde olması iyi oluyor Eurovision'un. İkincilik de mükemmel bir sonuç ;) Benim 1.'imdi o ayrı.


Yunanistan
Yunanistan'ın şarkısı inanılmaz eğlenceli, klibi ondan da eğlenceliydi. Herkes onları Athena'ya benzetmiş. İlk tepkim benim de öyleydi. Yarışmayı 6.lıkla tamamladılar.


Almanya
Bu şarkının nakaratını çok, çok, çok beğendim. Keyifle dinleyebileceğim bir şarkı. Yarışmayı 21. olarak tamamladılar.


Danimarka
Bu şarkıyı ilk dinlediğimde başlangıç müziğine bayıldım! Ama kızın sesi çok kart geldi. Sanırım 3. dinleyişimde artık hiç de kart gelmediğine kanaat getirerek sevdiklerim arasına aldım. Yarışmada puanlama başladığında neredeyse başından itibaren 1. olarak götürdüler. Her 12 puan aldığında kızcağız ağzını aslan misali açarak anırdı *-* Ciddiyim anırdı!

Norveç
Bu şarkıyı da Bjork şarkılarına benzettim nedense. Çok, çok, çok hoşuma gitti :) Dinlerken tüylerim diken diken oluyor. Zaten 4. olarak bitirdiler yarışmayı :)
Bu arada biri bana o salak şarkının(Ukrayna) nasıl 3. olduğunu açıklayabilir mi? Bildiğin nakarat bana Madagaskar ya da Buz Devri gibi animasyonları ya da ne bileyim maymunların olduğu bir adada geçen gençlik filmi :P tadı veren saçma bi şarkıydı işte. Kadına da el kol salla filan demişler. Kırık gibi sallayıp durdu orasını burasını >_> 

Bunlar dışında ilgimi çeken geçen yıl Azerbaycan'ın kullandığı ışıklandırma tekniğinin aynısını kullanan kıyafet üzerine ışıklandırma tekniğiyle görsel bir şölen veren Moldova ve canlı yayın sırasında twitterdan gördüğüm bir yoruma katılmadan edemediğim İzlanda -ki yorum da Thor'un küçük kardeşi de katılmış yarışmaya idi- ve son olarak da Romanya'nın o çılgın herifi aklıma kazılı kaldı. Bu opera sanatçıları mutlaka katılıyorlar Eurovision'a her sene anlaşılan :D

Son olarak diyorum ki şu yarışmaya yalın ayak katılın! Bu sene, geçen yıl, ne bileyim Sertab Erener dahil olmak üzere hatunların hepsi tepinerek yalın ayak dans ettiğinde 1. oluyor ;) *kıps*

Geçen yılki Eurovision yazım için şuraya tıktık.

12 yorum :

  1. bir sene izlemedim tam benim tarzım şarkı kazanmış hayret bir şey! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene güzeldi ya. Beğenmeyen çok kişi gördüm bu seneyi, ama ilk defa içime sinen bir yıl oldu *-*

      Sil
  2. Sayende izlemiş gibi oldum,en iyilerini seçmişsin :) Bence Danimarka haketmiş ama Norveç en iyisiymiş :)
    Türkiye'nin katılmamasına sevindim,çünkü o düzeyde bir santçımız yok,yani İngilizcesi iyi olan,türkçeyle de pek şansımız olmuyor açıkçası,boşu boşuna masraf ediyorduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında o düzey şarkıcılarımız var. Yalnızca ünlüleri gönderdiğimiz için oluyor bu *-* Zaten kazanmak önemli değil bence. O coşku bile çok güzel oluyordu. Bu sene bizim spiker amcayı duyamamanın burukluğundayım :D Ve Norveç harika kesinlikle *-*

      Sil
  3. Hayatım boyunca ilk defa Eurovision'u izlemedim. Yemin ederim şimdi haberim oldu! :D Genellikle böyle şeylerden mail aracılığı ile haberim olurdu, ilk defa izlemedim! O__o 1. olan şarkı cidden iyiymiş, halletmiş yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklamı yapılmayınca kaçırırım diye gözüm hep tarihin açıklanmasındaydı :D Dün de arkadaş hadi izleyelim diyince izledik :D Yoksa ben tek tek hepsine bakmıştım bile *-*

      Sil
  4. Sen şu postu yazana (yok skypedan postu yazdığını söyleyene) kadar finalin dün olduğunu bilmiyordum bile o_O Azerbaycan'ı o kadar beğenmedim ben :( Benim tarzım değil sanırım ama ilk 5e girecek kadar iyi yine. Almanya'nın şarkıcısının sesi mahvetti beni ya! Ortasında kapattım xD Danimarka'nın şarkısı da şarkıcısı da çok şekermiş *-*. Ama gönlümün birincisi Norveç! O nasıl harika şarkı öyle ya o_O Bittikçe başa sarıyorum saatlerdir!
    Ukrayna bir kaç senede bir böyle garip şarkılarla katılmayı gelenek haline getirdi hiç şaşmıyorum zaten :/ Moldova'nın şarkıcısının o şaçları! Yorumsuz...
    Sayende bu sene de Eurovision izlemedim demem artık :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahah işte reklamın gücü. Bizim ülke katılmayınca haliyle takipçilerin haberi dahi olmadı :D Norveç'i beğenmene sevindim. En azından beğendiklerimden birini beğenmişsin xD ahah Geçen yıl seninle seyretmiştik. Seneye hatırlatırım artık :P

      Sil
    2. E bir zahmet! Bu sene bana haber vermeden gittin izledin kötü kız seni!

      Sil
  5. Azerbaycanın şarkısın beğendiğine sevindim :) Bu yıl birinci olamasak da, en yüksek yani 12 puanı en çok alan ülke olduk. İnşallah önümüzdeki sene Türkiye de katılır. Bu sene yokdunuz diye yeriniz baya bir görünüyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkılarınız hep iyi puanlar alıyor :) Bu sene katılmama sebebimiz kurucu olan 5 ülkenin puanlama yapılmadan finalde yarışması ve puanlama sisteminde yapılan değişiklikti. Sanki çok önemliymiş gibi bu... Bu yüzden seneye katılacak mıyız bilmiyorum :) Ama kalbimiz hep sizinle ;)

      Sil