This is an example of a HTML caption with a link .

27 Haziran 2013 Perşembe

Uzun zamandır tur dışında post yapmamıştım. Yapmışken tam olsun dedim ve biraz abarttm sanırım! :)

Bu post'u yapmayı Mart ayında aklıma koymuştum. Şimdi de Haziran ayı tamamlansın da yayınlayayım diye bekliyorum :) Not: Yazar daha fazla bekleyemedi...

Bu post'un amacı, daha önce incelemesini yaptığım kitapların linklerine hızlıca ulaşabilmek, incelemesini yapmadıklarıma da birkaç cümleyle göz atabilmek. Tabii bir de daha sonra incelemesini yapmak istediklerim var. Onları da şimdilik es geçeceğim ;) Kısaca sebepleriyle, kitabın elime nasıl geçtiğiyle ve puanlamalarla 2013'ün ilk yarısında okuduğum kitaplar nelermiş bakalım. Sonuçta hepimiz listeleri severiz değil mi? :)

Goodreads'e üye olduğum için bu listeyi yapmak iddia kısmı sayesinde çok daha kolay oldu. Eğer siz de yapmak isterseniz tavsiye ederim. Ben puana göre sıralayacağım listemi :)

Bakalım benden "5" tam puan alan kitaplar nelermiş :) 


* Duman ve Kemiğin Kızı Benden bu sene içinde ilk 5+ puan alan tek kitaptır. Kitap Oburları Blog Tur ekibimizle incelediğimiz Duman ve Kemiğin Kızı şu an için 2013'deki tek favorim diyebilirim :) Bu kitaba aşığım <3

* Zaman Çarkı - Dünyanın Gözü Zaman Çarkı serisi uzun zamandır okumak istediğim, ancak fiyatı sebebiyle uzak durduğum bir seriydi. Geçen yıl İzmir Kitap Fuar'ından satın aldığım ilk kitabı okumak bu seneye kısmet oldu. Benden oldukça tatmin edici bir puan olan 4,5'tan 5 almıştı :) Malum Goodreads'te buçuklu puanlama sistemi yok :)


"4" alsa da kesinlikle bu kitapları seviyorum! :)



* Uyumsuz Filminin de seneye çıkması beklenilen Uyumsuz'un sabırsızlıkla ikinci kitabını beklemekteyim. Umarım Artemis bizi daha fazla bekletmez ve Insurgent'in Türkçesine kavuşuruz. Not: Ben bu yazıyı yazdıktan sonra Ağustos ayında 2. kitabın çıkacağını öğrendim ;) Yihuu!

* Tanrıça ve Tanrıçanın Savaşı kitapları beklentimin aksine memnun kaldığım, beni içine çeken nadir ergenvari kitaplardan biridir. Buna Mitoloji sevgimin de sebep olduğunu düşünüyorum :) Üçüncü kitabı sabırsızlıkla bekliyorum. Artık çıksın! İki kitabı da tek post'ta inceledim. Ephesus yayınları tarafından gönderilmişti.



* Gölge ve Kemik Martı Yayınları tarafından incelemem için gönderilen kitaplardan biriydi. Hikayeye bayılmıştım. Sevmediğim tek yönü yazarın her şeyden biraz biraz ekleyeceğim derken hikayeyi boşlamış olmasıydı. Buna rağmen yarattığı dünyanın kesinlikle büyük bir fanıyım. Sabırsızlıkla ikinci kitabın çıkmasını bekliyorum  :)

* Paravan O sıralar eksikliğini hissettiğim aksiyon kitaplarına hızlı bir dönüş yaptığım sırada elime geçen ve sevgili Ephesus yayınlarının yolladığı bir kitaptı. Dedektif David Raker'ın yerine kendimi koyup bulmacalar çözüp, tehlikeden tehlikeye koşmuştum :) Özellikle kitabın sonu beni dumura uğrattığı için çok sevdiğimi anımsıyorum. Tanıtımı yok.

* Nemesis Kesinlikle aksiyonun bol olduğu, bulmacalarla dolu kitapları seviyorum! Doğan Kitap'ın katkılarıyla Blog Tur'unu yaptığımız Nemesis kitabıyla Jo Nesbo hayranı olmuştum. Hala sabahlara kadar Gizem'le bulmacayı çözmeye çalıştığımız zamanı hatırlıyorum. Umarım bu kitabının filmi çıkar! Israrla belirtiyorum :)
    

* Mezarla Randevu Kedicik'i hala bilmeyen var mı? Mezarla Randevu uzun zamandır okumak istediğim, ancak bir türlü alamadığım bir kitaptı! Hem uzun hem de devam eden bir seri olduğu için şimdilik başka kitaplara öncelik verdim.  Urban Fantasy, Adult türlerine sahip bu serinin devam kitaplarına göz attıktan sonra incelemesini yapmak istiyorum.

* Cam Şato Goodreads'te aldığı puanla geçen yıl dikkatimi çeken kitap sevgili Gizem sayesinde okundu! Suikâstçılıkta nam salmış olan Celaena'nın yaşam için verdiği savaşın konu olduğu bir kitaptı. Aşk üçgeni kısmını hala unutmamışım bak ;)

* Yerkara Bir başka Mitoloji türünde sevdiğim bir kitap. Özellikle sonu sebebiyle benden yüksekçe bir not olan 4'ü kaptı. Gizem sayesinde okunan bir başka kitap ;)



* Aşkın Kollarında Historical Romans türünde çokça severek okuduğum bir kitaptı! Serinin ikinci kitabı olmasına rağmen tek başına okunabilmesi en güzel artılarından biriydi. O dönemki maskeli balolara bakışımı değiştirdi diyebilirim ;) Hele sonu beni yine dumura uğratmıştı. Ephesus tarafından incelemem için gönderilen kitaplardan biriydi.

* Eşleşme Yazarın yarattığı hikayeyi ve karakterleri beğenmiştim. Ancak herkesin sevebileceği bir Distopya hikayesi değil. Çok yavaş ilerleyen ve heyecan düzeyinin düşük olduğu bir genç-yetişkin kitabıydı. Serinin ikinci kitabını merakla bekliyorum.

* Meleklerin Kanı Urban Fantasy, Adult türlerine sahip bir diğer sevdiğim seri.  Ancak Artemis ne yazık ki henüz ikinci kitabı çıkarmadığı için tanıtımını yapmadım. Arghhh! İkinci kitabı kesinlikle merak ediyorum! Ve benim meleklere zaafım var!!!


* İnsan Sürümü 0.4 İncecik bir kitap olmasına rağmen bilim kurgu açısından istenileni veren bir Genç-Yetişkin romanıydı. Altın Kitaplar tarafından Blog Tur yapmamız için gönderilen kitaplardan biriydi. Çok severek okudum ve devamını merak ediyorum. Daha bir sürü soru var yanıtlanması gereken :)

* Karanlık Ateş Ve yine Urban Fantasy, Adult türlerinde okuyan herkesin sürekli önermesiyle ilgimi çeken bir diğer seri. Şu ana kadar çıkmış olan 4 kitabı da elimde mevcut. İlk kitaba bayılmış olmama rağmen hikayede eksiklikler vardı! Bunu gidermek için ikinci kitabı yakın zamanda okumayı planlıyorum. Elimdeki tüm kitaplar okunduktan sonra incelemesi eklenecek bloga :)

* Evrenin Ötesi Bilim Kurgu, Genç-yetişkin türlerindeki Evrenin Ötesi, Gizem sayesinde okuduğum bir diğer romandır. Üç kitabı da okunduktan sonra blogumda incelemesini yapacağım.



* Seçilmiş Bedenler Hikaye tam Heroes dizisi kıvamındaydı! Bazı yerler azıcık sıksa da severek okudum.  Martı Yayınları tarafından yollandı. Tanıtımı ileride yapılacak. Tanıtımı yapıldı.

* Bir Milyon Güneş Evrenin Ötesi'nin devamı olan bu kitap kesinlikle harikaydı! Ana karakterle sorun yaşamasam 5 puanı hak edecek kadar iyiydi diyebilirim. Kitabın sonu beni helak etti! Fk u yazar! Bunun da incelemesi üçüncü kitap okunduktan sonra yapılacak.

* Kan Ateşi Karanlık Ateşi'n devam kitabını da okudum.(Bu post'a sürekli yeni eklemeler yapıyorum Haziran ayı tamamlanana kadar.) İnanılmaz güzel bir kitap! Belki de ilgimi çekmesinin en büyük nedeni diğer kardeşlerine göre daha az erotik ve daha az aşk içermesi olabilir. Ana karakterin kendini bulma çabalarını ilgiyle izlerken, Barrons'un olaya her dahil oluşunda kalp krizi geçirmekteyim. Henüz blogumda incelemesi yok. Serinin elimde bulunan 4 kitabı da okunduktan sonra incelemesi eklenecek.



İdare eder "3"lükler! :)



* Beklediğim Sendin aslında benden 3,5 puan alan bir roman. Sonunun okuyucunun hayal dünyasına bırakılması moralimi çok bozduğu için düşük puan verdiğimi hatırlıyorum. Halbuki 3 ana karakterinde neler yaşadığını merak ediyordum. Bu arada kitabın kapağına hala bayılıyorum! Ephesus tarafından incelemem için yollanmıştı.

* Seninim Yine sonu beni tatmin etmeyen bir başka kitap daha. Çok severek başlayıp, sonu bu şekilde biten kitaplara sinir olduğumu söylemiş miydim? :) Ephesus tarafından gönderildi. Tanıtımı yapılmayacak.

* Beni Seç beklentimi karşılamayan bir başka kitap daha. Güzel bir kurgunun yazar kurbanı olması diyorum buna. Gizem'den aldığım bir diğer kitaptı.




* Ruhsuz fantastik olarak sınıfta kalmış bir kitap! Dahası ana karakter Ana'dan gerçekten nefret etmiştim! Bazı karakterler gerçekten unutulmuyor :)) Yazarın yarattığı dünyayı sevdiğim için ikinci kitabı okumak istiyorum.

* Yıldız Geçidi  Altın Yayınlarından Blog Tur'unu yapmak için istediğimiz bir kitaptı. Karakterleri çok sevdiğimi, ama gereksiz uzatıldığını hatırlıyorum. Bazen mitoloji olsa da kitabı sevmediğim de olabiliyor anlayacağınız ;)

* Bakire başlangıçta çok heyecanlı bir hikaye olarak başlayıp daha ortalara gelmeden hikayenin gidişatını tahmin edebildiğim için ne yazık ki benden düşük puan alan güzel bir kitaptı. Yazarı sevmiştim, ama tahmin edilebilirliğe HAYIR! :) Ephesus yayınları tarafından gönderildi. Tanıtımı yapılmayacak.


* Doğum Lekesi Blog Tur'unu yapmamız için Martı yayınları tarafından gönderildi. Fantastik sandım fantastik değilmişsin ya!! :(




Okumasam olurmuş "1" ve "2" puanlar!


* Ejder Ateşi'nin Blog Tur'unu istediğim güne lanet ediyorum!! :) Dur bu kız nasıl sövmüş okuyayım diyorsan tıkla linke ahah xD

* Bana Dokunma çok komik bir kitaptı. Hala söylerim! Yazar ana karakterin psikolojisini yansıtma da ne kadar başarılıysa hikaye kurgulamakta o kadar berbat! Bu kitabı bir daha görmek istemiyorum! Serinin 2. kitabına ultra süper güzel denmediği sürecede dönüp bakmam :))


2013 yılının ilk 6 ayında bu kitapları okumuşum. Diğer 6 ayın kitaplarını sene sonunda yazmayı düşünüyorum.  Hepsini tek seferde yapmaktansa bu şekilde bence daha iyi. Zaten bunu yaparken bile çok yoruldum! Uzun bir süre liste miste yok! :))

Kitap zevkimi gördünüz. Şu Goodreads linkinden eskiden okuduğum diğer kitaplara bakabilirsiniz. Bunlar haricinde sizce hangi kitapları okumalıyım? :)

Categories:

7 yorum :

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel kitaplar! Seçici bir okursun açıkçası. :D

      Sil
    2. Puanlama yaparken seçiciden ziyade sıkıcıyım sanırım :P Ama gerçekten güzel kitaplar okudum bu yılın ilk yarısında :)

      Sil
  2. ruhsuz için daha fazla hemfikir olamazdık :D Ben de kitabı beğnmemiş-çok fazla- olsam da ikinci kitabı dört gözle bekliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu ve sonu vurucuydu bayaa :D İnsan merak ediyor

      Sil
  3. Tanrıça kitabının üçüncüsü çoktan çıkmıştı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıktı çıktı. O zaman daha çıkmamıştı. Hatta elimde var kitap da öncelik veremedim :D

      Sil