This is an example of a HTML caption with a link .

18 Haziran 2013 Salı


Geçmişten gelen bir işaret geleceği belirleyecek...

Doğum Lekesi
Birthmarked (Birthmarked #1)
Caragh M. O'Brien
Martı 
Genç-Yetişkin, Distopya, Romantik

Geleceğin dünyasında insanoğlu ikiye bölünmüştür. Bir yanda ihtişamlı ve korunaklı hayatlar yaşayan üstün bir ırk, diğer yandan bu ırkın varlığını sürdürmek için görevlendirilmiş, zor koşullar altında yaşayan ötekiler... Yüzündeki çirkin yara izi yüzünden kusursuzların dünyasından ucube olarak dışlanan bir kız, bu üstün ırkın bilinmeyen gerçeklerini ortaya çıkaracak bir güce sahiptir; çünkü geleceğin kaderi, bu kıza ait eski ve gizemli bir kurdelenin ucundadır...

Martı Yayınları'ndan çıkan Doğum Lekesi yine aynı adı taşıyan 3 kitaplık serinin ilk kitabıdır. Ülkemizde şu sıralar yaşanılan olaylardan dolayı Doğum Lekesi'nin blog turunu ileri bir tarihe almıştık. Çok da iyi yapmışız, çünkü o sıralar pek de kitap okuyacak havamda değildim. Bu yüzdendir ki kitabı yaklaşık 2 hafta gibi bir zaman dilimde okuyabildim. Şimdi yavaş yavaş kitaplara dönüyorum yine. Okunacak ve incelenecek dolu kitabım var :) 

Kitabın konusundan bahsedecek olursak, Gaia'nın tek amacı annesi gibi ebe olarak Anklav'a hizmet etmektir. Anlaşma gereği her ebe o ayın ilk 3 sağlıklı bebeğini ailesinden kopararak Anklav'a teslim etmekle görevlidir. Gaia bu zor görevi ilk defa yerine getirmenin mutluluğuyla eve dönerken annesinin ve babasının apar topar askerler tarafından götürüldüğünü öğrenir. Küçüklüğünden beri Anklav'a sorgusuz hizmet etmesi öğretilen Gaia, suçsuz olduğunu bildiği ailesinin geri gönderilmemesi üzerine olayın içeriğini araştırmaya başlar ve işlerin hiç de sandığı gibi olmadığını öğrenir. Anklav bir liste arıyordur ve yasak olan bu listenin Gaia'nın ailesinde bulunduğuna çok emindir. Tabii sizler kitabı okuyarak bu listenin ne olduğunu öğreneceksiniz ;)

"O, halkın bütünüyle ilgileniyor. 
İnsanların bireysel çıkarları değil genel halk için neyin iyi olduğu önemli."
Cotty | sayfa 227
#direnDoğumLekesi

Öncelikle ana karakter Gaia'nın kitap boyunca gelişimini, inandığı tüm değerlerin yerle bir olmasını ve bunca zamandır iyilik adına yaptığı her şeyin kötülük olduğunu öğrenmesini aşama aşama görüyoruz. Ancak son aşamaya gelene kadar ne yazık ki Gaia karakterinin beni çileden çıkardığı bir gerçek. Başlarda bu kadar fevri olmayan bir karakterin her aklına eseni yapmasını çok yadırgadım. Buna rağmen gözleri açıldığında aldığı doğru kararlar ve kitabın ilerleyişi güzeldi.

Yan karakterlerin sayfalara yayılma süreleri oldukça kısaydı. Bir gördüğümüzü bir daha göremedik neredeyse. Bu benim için büyük bir eksiklikti. Bu eksikliği tamamlayan ise sık sık görmekten mutluluk duyduğum Leon karakteriydi. :) O da Anklav kurbanlarından biri! Tüm kitap boyunca Gaia'ya yardım eden, ama aynı zamanda kendini de tanımaya çalışan bir Anklav askeri! Leon'u okuduğum tüm sahnelerde Skype'dan Gizem'e "Leon <3" yapmış olabilirim belki, tamam! Hatta o da bana yapmış olabilir sanırım! Ama şimdi Leon bu yahu!!! ;) 

Yalnız şunu eklemek istiyorum. Kitabı okumadan önce kitabın geçtiği türlere göz atmıştım ve tüm kitap boyunca fantastik bir unsur bekledim. Ne yazık ki kitap fantastik hiçbir unsur taşımadığı gibi, bu konuda beklentim olduğu için biraz hayal kırıklığına uğradım. Ben yaptım siz yapmayın ;)

Dip not: Son olarak okuyanlar kitabın Nazi Almanya'sı ile benzerlik gösterdiğini fark edecektir. Nazi Almanya'sında üstün ırkı yaratmak için küçük bir kusuru olan insanlar bile dışlamıştır. Ve aynı kitaptaki gibi insanların en çok bulunmak istediği yer yerleşim bölgesi -Anklav-dir. Bir yerlerde yazarın bundan etkilendiğini okumuştum. Bakalım serinin 2. kitabı nasıl devam edecek :)

Serinin orjinal kapaklarından "promised" hariç diğerlerini beğendim. Özellikle ilk kitap için konuyla uyumlu olduğunu söyleyebilirim. Genelde orjinal kapak kullanmayan, buna rağmen yaptığı kapakları çok beğendiğim Martı yayınları bu sefer orjinal kapak kullanmış. Sizler kapaklar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Gelelim bu turda bana düşen görev olan kitabın ön okumasını yayınlamaya... Eğer kitabı merak ettiyseniz ön okumaya mutlaka göz atmanızı tavsiye ederim. Çekilişe katılmayı unutmayın. Herkese iyi okumalar :)

17 Haziran 2013 - sssuigenerisss.blogspot.com | Çekiliş
18 Haziran 2013 - mirielenda.blogspot.com | Ön Okuma
19 Haziran 2013 - pinucciasbooks.blogspot.com | Yazarla Söyleşi
20 Haziran 2013 - thcodex.blogspot.com | Bunları Biliyor musun?
21 Haziran 2013 - raflarinarasindan.blogspot.com | Yazar Tanıtımı

9 yorum :

  1. Ahahha! Kitabın konusunu okuduğumda ben de fantastik sanmıştım ya XD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben söyledim bide kitabın turunu almadan önce distopya diye xD Kızın bi kulağından girmiş ötekinden çıkmış =P

      Sil
    2. Ya ona bakarsan Ruhsuz da distopya ama aynı zamanda fantastik. Sen gelip bana kitap distopya dersen ben gene fantatikmiş bu ya diye düşünürüm ki XD Etkilemez beni yani ;_; Ay neyse azcık fantastik ögeler olsaymış. Kitabı daha çok severmişim xD

      Sil
    3. Gizem, Distopya'ların bazılarında fantastik ağır basıyor kız :D Gerçi Ruhsuz'u okumadım ama Dex'in bazı kitaplarından yola çıkara ööyle düşünüyorum. Bunun arka kapak fena yanıltıyor adamı XD

      Sil
  2. Fantastik sananlardan biriyim bende (: Yorumlar sağolsun aydınlatıyor. Önokumasını okuyup ona göre alacağım. Distopya okumadım hiç bünye şaşırmasın şimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Distopya açısından istenileni kesinlikle veriyor. O açıdan güzel. Yeter ki fantastik beklentisiyle okuma :P ehüeh

      Sil
  3. Serinin 3. Kitabınin adi nedir ya da cikti mi biliyor musunuz

    YanıtlaSil
  4. Serinin 3. Kitabınin adi nedir ya da cikti mi biliyor musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuz Yemin olarak raflarda yerini aldı :)

      Sil