This is an example of a HTML caption with a link .

19 Ağustos 2013 Pazartesi

Benim İçin Öl
Die for Me (Revenants, #1)

Amy Plum
Akılçelen Kitaplar
Romantik, Fantastik, Genç Yetişkin
3 (5 üzerinden)

Paris'in muhteşem dekorunda geçen Benim İçin Öl'de Amerika'da anne babasının trafik kazasında kaybedince, ablasıyla dedelerinin yanına taşınmak zorunda kalan Kate ile onun saf güzelliğine tüm benliğini kaptıran yakışıklı Fransız genci Vincent'ın ruhlara işleyen aşkları anlatıyor.

On altı yaşındaki Kate, Brooklyn'den, Paris'e taşındığında, acı günlerini kitap okuyarak ve sanatla iç içe geçirerek atlatmaya çalışır. O sırada, uyur haldeyken bile onu görebilen bir çift gözün kendisini aşkla izlediğinden habersizdir. Kate'in, bir kafede kitap okurken gördüğü ve tüm genç kızların yüreğini hoplatacak kadar takışıklı olduğundan kendisine hiç takılmayacağını düşünerek iç geçirdiği Vincent'ın gözleridir bunlar.

Vincent ile Kate kendilerini karşı konuşmaz bir aşkın kollarına bırakırlar. Ama bu aşkın önünde gizemli ve ürkütücü bir engel vardır. Vincetn normal bir insan değildir. Hayatını her gün riske atmasına neden olan korkunç bir yazgıya mahkumdur. Ayrıca onu ve tüm ırkını yok etmeye çalışan ölümsüz ve tehlikeli düşmanlara karşı koymak zorundadır.

Benim İçin Öl Akılçelen Kitaplar'dan çıkan 3 kitaplık Revenants serisinin ilk kitabıdır. Son kitabın geçen ay çıkmasıyla blog turlarımıza kattığımız Geri Dönenler serisinin 3 kitabını da Kitap Oburları sizler için inceliyor. O halde ilk gün - ilk kitap turumuzda incelediğim Benim İçin Öl'e beraber göz atalım :)


Anne babasının ölümünden sonra ablasıyla Paris'e akrabalarının yanına dönen Kate için yaşamdan keyif almanın tek yolu kitaplara gömülmektir. Paris'in o büyüleyici atmosferinden yararlanmak için kitabını yanına alıp bir kafede saatlerce kitap okumayı planlayan Kate, karşısında inanılmaz yakışıklı 3 erkeği görünce kafedeki herkes gibi dikkati dağılır ;) Ancak içlerinden birinin  kitap okuma esnasında onu göz hapsine aldığından bihaberdir. Farkında olmadan birkaç kere daha karşılaşan ikili birbirine karşı oluşan çekime karşı koyamaz. Ancak Kate'in Vincent hakkında bilmediği bir gerçek vardır. Kurtarılacak birçok insan, kendini koruması gereken birçok düşmanı olan Vincent ve ailesi bunu sır olarak saklamaktadır. Kate bu sırrı öğrenirse ilişkilerine ne olacaktır?

Paris, Paris Paris... Öncelikle kitap hakkındaki fikirlerime yazara kızarak başlamak istiyorum. Yazar bu büyüleyici aşk şehrini öyle güzel betimlemiş ki oturduğum yerde çatladım a dostlar! Orada olmak için neler vermezdim :/ Müzeler, kafeler, köprüler, kulüpler, göller, parklar! Ne kadar yer varsa Kate ile hepsini gezdik sanırım :) Zaten kitabı merak etmeme neden olan şey Paris'te geçen bir fantastik olmasıydı!

Ancaaaak yazarın becerisi burada sona eriyor. Çünkü yazarımız Vincent ve Kate'in aşkını benimsememem için elinden geleni yapmış. Öncelikle ana karakter Kate'in kendisini de, Vincent'le olan aşkını da sevmedim. İnanılmaz iticiydi ve yazarın üslubu tüm hikayeyi sıkıcı kılmıştı. En çok sevdiğim karakterler hikayede kendine birkaç sayfa yer bulurken ne kadar gereksiz karakter varsa (bknz. Kate'in ablası gibi) hikayede bolca kendine yer bulmuştu. Tabii bir de sıkça kitaplarda karşılaştığımız Twilight esintisi durumlardan bahsedilmese olmaz :)

"-Vampirleri hiç duydun mu? Başımı evet anlamında salladım.
-Kurtadamları duydun mu? -Tabii ki.
-Bizi hiç duydun mu? Kafamı hayır anlamında salladım.
-İşte buna radarın dışında kalmak denir sevgili Kate. Biz, bunda başarılıyız."
Vincent | sf. 122

Bir de Geri Dönen olma meselesi var. Fikir güzel! Ama eğer ki Yerkara'yı okuduysanız, bu kitabın pek bi çekici tarafı kalmadığını anlayacaksınız. Hikaye başlı başına karanlık olması gerekirken yazarın beceriksizliği yüzünden sıfır heyecan, sıfır merak unsuru olarak karşımıza çıkıyor. Fantastikten ziyade daha çok romantik kitaba fantastik bir şeyler serpiştirelim tadında! Eğer bu kitabın baş karakteri Vincent'in ailesindeki ikizlerden Charlotte olsaydı bir ihtimal -BİR İHTİMAL- yazarın yazışına bağlı olarak kitabı çok sevebilirdim. Ambrose ve Charles karakterleri de hikayeye dahil olacak ama ;) Ancak benim için bu seri ve yazar ilk kitapla son buldu.

Gelelim kitabın kapaklarına... Tüm serinin en sevdiğim özelliği kapaklarıydı! Akılçelen kitaplar da ilk kitapta orjinaline sadık kalmış ve diğerlerini çok benzer yapmış. Bu yüzden takdirimi kazandı *-*





Kitabı okumak isteyenlere önerim, eğer romantik kitap modundaysanız kitabı sevebilirsiniz. Ancak fantastik sevdiğiniz için okumak istiyorsanız uzak durunuz lütfen :)

Tüm Kitap Oburları ekibi'nin Benim İçin Öl yazılarına göz atmayı sakın unutmayın ;)

The Codex  -  Sui Generis  -  Pinuccia'nın Kitapları  -  Rafların Arasından  -  Tırt Blog

Yarın serinin ikinci kitabı Ben Ölene Kadar yorumları için, Çarşamba üçüncü ve son kitap olan Ölmem Gerekirse çekilişi için takipte kalın ;)

11 yorum :

  1. Ay bi tek ben Paris betimlemesini yetersiz bulmuşum bi daha mı okusam lfjksdhfksjhdf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi okudum seninkini de xD Acaba ben mi abarttım dedim. Hani Paris aşığı olmamama rağmen aklımda bi yığın yer kalmış. Gözümde canlandı her nokta :P

      Sil
    2. Yok ya ben sokak sokak gezmiş kadar oldum. Yemekleri de tattım valla =P

      Sil
    3. Yazarın betimlemeleri iyi ya görsel olarak. İşte bi o! Kadın Paris aşığı sanırım :D

      Sil
  2. Ahhhh ben bu kitabı çok seviyoruuummm!! >.< Kitaptaki o yemekler ağzımı da bol bol sulandırıyordu, kuruvasanlar, kızarmış tavuk ve patates xD 2. kitapta çıksa keşke, ah. Vincent'ı da hiç yakışıklı bulmuyordum nedense *sigh* :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. kitap çıksa keşke derken? Kız 3. bile çıkalı 1 ay oluyor O_o Ben mi yanlış anladım acaba?

      Sil
    2. Oha çıktı mı? o__O Dünyadan habersizim ben yaah!! >w< :D Ahahah, ne güldüm kendime :D

      Sil
    3. Yazıyor ilk paragrafımda :P seni seni!

      Sil
    4. Okudum ki yazıyııı!! xD Ben çıktığını bilmiyordum ya, rezillik :P

      Sil
  3. seriyi okudum ve 3 günde bitirdim okunmaya değer bence ;)
    parisi evet güzel alatmış roman konusun gelince braz daha gizemli olabilirdi ;)

    YanıtlaSil