This is an example of a HTML caption with a link .

2 Ağustos 2013 Cuma


Eğer Yaşarsam
If I Stay (If I Stay, #1)
Gayle Forman
Pegasus
Romantik, Genç Yetişkin
3 (5 üzerinden)
Sıradan bir günde...

On yedi yaşındaki Mia, bir genç kızın isteyebileceği her şeye sahiptir: sevgi dolu bir aile, ona âşık bir erkek arkadaş, müzik ve olasılıklarla dolu parlak bir gelecek...

... bir saniyede her şey değişir...

Bir sabah ailesiyle yolculuğa çıkan Mia'nın hayatı bir anda altüst olur. Kendini, kaza geçirdikleri arabanın enkazından yaralı bedeninin çıkarılışını izlerken bulan genç kız, parçaları yavaş yavaş birleştirince neler kaybettiğinin ve geride bıraktıklarının farkına varacaktır. Hayat ve ölüm, mutlu bir geçmiş ve bilinmezliklerle dolu bir gelecek arasındaki ince çizgide yürüyen Mia, bir günde hayatının en önemli seçimini yapmak zorunda kalacaktır.

Eğer Yaşarsam, aşkın gücünün, ailenin gerçek anlamının ve yaptığımız seçimlerin dokunaklı hikâyesi…

Eğer Yaşarsam, Pegasus Yayınları'ndan çıkan 2 kitaplık If I Stay serisinin ilk kitabıdır. Açıkcası başlarını hevesle okuduğum ama hikaye ilerledikçe ilgimi elinde tutamayan kitaplardan biri oldu benim için. Kitap hakkında söyleyebileceğim pek bir şey de yok. Çünkü kısacık hikayenin fazlaca uzatıldığını düşündüm okuduğum süre boyunca. Yazar bu hikayeyi gerçekleşen bir trafik kazasında tüm ailenin yok olduğu bir olaydan esinlenerek yazmış. Ancak burası dışında başka bir benzerlik yok tabii ki. 

Yazar hikayeyi dramatik hale getirmek için çok fazla uğraşmış. Aslında hikaye gerçekten güzel olabilirmiş. Sonuçta onlarca insan trafik kazasında ölürken, bilemiyorum bana bazı şeyler dramatik değil de komik geldi. Özellikle Adam karakterinin hastanede dahil olduğu sayfaların gereksizliğini anlatmak bile istemiyorum. Bir tek son kısım güzeldi. Gerisi işte laf olsun hikaye uzasın...




Kitabın sevdiğim tarafları; Mia'nın özenilesi ailesi, Adam ile karşılaşmaları ve hayatına dahil olduğu kısımlar, bir de müziğe duyulan sevgi! Ekstra olarak kitabın sonunda yazarın ağzından anlatılan bölüm ve yazarla yapılan röportajın eklenmesini sevdim. Böylece kitabın konusu hakkında daha çok bilgi sahibi olabiliyoruz. Ancak olay burada bitiyor. Konu(başlangıç hariç) vasat, yazım vasat! Bu yüzden 3 puanı zar zor aldı benden. Gerisi benim için zaman kaybıydı diyebilirim. Bu yüzden çerezlik kitap arıyorsanız göz atabilirsiniz. Aramıyorsanız bi dolu kitap var. Onları okuyun derim ;)

Yurtdışında çıkan birinci ve ikinci kitabın orjinal kapakları bu şekilde. Pegasus'un en sevdiğim yanlarından biri orjinal kapak kullanması. Demek ki ikinci kitabı bekleyenlerin karşılaşacağı kapak da bu  olacak ;)

1 yorum :


  1. Merhabalar;
    Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    443. takipçiniz benim.
    Bana da gelirseniz sevinirim :)
    İyi Bayramlar
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil