This is an example of a HTML caption with a link .

24 Eylül 2013 Salı


TEK BİR GENÇ KIZ İKİ DÜNYAYI BİR ARAYA GETİREBİLİR Mİ?

Seraphina
Seraphina (Seraphina #1)
Rachel Hartman
Aspendos
(5 üzerinden)

"Goredd Krallığı'nda kırk yıllık barış, insanlar ve ejderhalar arasındaki güvensizliği hafifletmekte çok başarılı olmamıştı. İnsan kılığına girerek ejderhalar, elçiler olarak saray meclisine katılıyor, âlimler ve öğretmenler olarak da rasyonel ve matematiksel zekâlarını üniversitelere ödünç veriyorlardı. Anlaşmanın yıl dönümü yaklaşırken ise sinirler gergindi.

Seraphina Dombegh'in iki taraftan da korkmak için sebepleri var. Olağan dışı bir şekilde yetenekli bir müzisyen olan Seraphina, tam da kraliyet ailesi üyelerinden biri, ejderhalara yaraşır bir tarzda öldürülmüşken saraya katılır. Soruşturmanın içine düşünce, Kraliçe'nin Muhafızları'nın algıları tehlikeli bir şekilde kuvvetli komutanı Prens Lucian Kiggs ile birlikte çalışır. Barışı yok etmeye yönelik meşum bir plana dair ipuçlarını ortaya çıkarırken Seraphina, kendi sırrını, müzikal yeteneğinin ardındaki sırrı korumaya çalışır; öyle kötü bir sır ki ortaya çıkması hayatı anlamına gelebilir."
Seraphina, 2 kitaplık aynı adı taşıyan serinin ilk kitabıdır. Uzun zamandır bu kitabın çıkmasını bekliyordum ve beklediğime değdi! Kesinlikle DEĞDİ!

SPOILER
Annesini doğumu sırasında kaybetmiş, sarayda çalışan babasını da bilmediği bir nedenden ötürü pek az görebilen Seraphina, hayatının 16 yılını babasının emriyle kimseyle arkadaş olmadan görünmez olarak geçirmiştir. Taa ki dayısı olduğunu öğrendiği bir ejderha tarafından ezilmekten kurtulana kadar. Annesi ölmeden önce son bir çabayla, özel güçleri sayesinde doğacak bebeğine -yani Seraphina'ya- geçmiş yaşanmışlıklarını aktardığında bunları hiç beklemediği bir anda acı çekerek hatırlayan Seraphina, bir ejderha melezi olduğunu öğrenecek ve babasının neden ona görünmez bir şekilde yaşamasını emrettiğini anlayacaktır.

İnsan ırkı her ne kadar 40 yıllık bir barış antlaşması imzalamış olsa da kesinlikle ejderhaları sevmez ve bu yüzden Seraphina kendini saklamak durumunda kalır. Sarayda bir işi vardır ve müzik tek aşkıdır. Ama sarayın müzik işleriyle ilgilenirken ve ailesinden geçen görkemli müzik yeteneğiyle ne kadar görünmez olmayı başarabilecektir?


Öncelikle kitabın başlangıcından bahsetmek istiyorum. Okumaya karar verenlerin kitabın başlangıcının biraz kafa karıştırıcı başladığını bilmesi lazım. Birçok karakter ve birçok yeni terim var öğrenmemiz gereken. Ancak kitap hazırlanırken bu kelimeleri ve kişileri unutmamız halinde bize hatırlatma olsun diye kitabın sonuna bir sözlük oluşturulmuş. Kesinlikle harika bir şey bu! Ne kadar işe yarıyor tahmin edemezsiniz ;_;

İkinci olarak yine biraz kafa karıştırıcı ama gördüğüm en güzel hayalgücü örneklerinden biri olan bir kısım var ki, Seraphina'nın düş ormanı! Bu ismi ben taktım :) Uzun bir süre bu ormanın ne olduğunu merak ettim. Ve kesinlikle yavaş yavaş anlamaya başladıkça bu kısma vuruldum! Belki de kitaptaki en sevdiğim kısım burasıydı.

Ejderhaları ya da ejder melezlerini ne kadar sevdiğimi söylemiş miydim? Bu kitapta sıkça ejderha ırkı hakkında bilgi alabiliyor ve insan türünden ne kadar farklı ya da ne kadar benzer olduklarını görebiliyoruz. Yani laf olsun diye eklenmiş bir kısım değil. Yazar tüm detaylarını bizimle uzun uzun paylaşmaktan çekinmemiş. Belki de bu yüzden kitap high fantasy türündeymiş gibi ilerliyor. Hatta bir YA romanı olduğunu uzunca bir süre fark edemiyorsunuz. Romantik kısmı az ve beni yeterince tatmin edecek cinsten.

Karakterlere gelecek olursak, öncelikle karakter bolluğu olduğunu söylemiştim. Yazar hepsine uzunca değinmiş ve bu da romana ayrı bir tat katmış. Kitapta Seraphina'nın özellikle sevdiği herkesi sevdim diyebilirim. Hatta en çok Seraphina'nın düş ormanındaki ucubelerden Meyve Yarasa'yı sevdim *.* Hikayenin bu kısmı bana biraz çocukluğumda okuduğum Grimm Masalları tadı verdi.

Gelelim kitabın kapağına! Mükemmel! Mükemmel ötesi! Orjinal kapak tercih etmekle en güzel şeyi yapmış Aspendos yayınları! Hatta beyaz olanı değil de mor olanı seçtiği için ayrıca benden kalpcikler  Resmen kapakla aşk yaşadım. Bu kitabı uzun süredir bekliyordum ve turunu yapmaya karar verdiğimizde sevinçten ağlayacaktım. Çünkü Duman ve Kemiğin Kızı gibi heyecanla beklediğim bir başka kitap da buydu. Büyük beklentilere sahiptim ve beklentilerimi karşıladığı için çok mutluyum :)

Kısaca ben bu kitaba bayıldım arkadaşlar! Yazarın hayalgücü tartışılmaz. Uzun zamandır okuduğum en güzel fantastiklerden biri kesinlikle! Ve fantastik ağırlıklı kitap okumak isteyenlere öneririm ^_^

Madem bu kadar övdüm, kitabın ön okumasıyla biraz daha meraklandırayım sizi ne dersiniz? :)



23 Eylül: Çekiliş | raflarinarasindan.blogspot.com
24 Eylül: Ön Okuma | mirielenda.blogspot.com
25 Eylül: Yazar Tanıtımı | thcodex.blogspot.com
26 Eylül: Yazarla Söyleşi | ​pinucciasbooks.blogspot.com
27 Eylül: Bunları Biliyor Musunuz? | sssuigenerisss.blogspot.com
28 Eylül: Kitap Kapakları ​| sohbetedecekkimseyok.blogspot.com

0 yorum :

Yorum Gönder