This is an example of a HTML caption with a link .

17 Ekim 2013 Perşembe

Diğer adıyla Attack on Titan. Bitireli birkaç hafta oluyor. Anca fırsat bulup da yazabiliyorum. Daha önce bir anime için böyle tanıtım yazısı yazmayacağımı, toplu yazsam bile tanıtımı kısa keseceğimi söylemiştim. Ama bu kadar keyif veren bir animeyle uzun zamandır karşılaşmadım. Bu yüzden torpilli olacak biraz ;)

Shingeki no Kyojin bence geçen sezonun en iyi animesiydi. Yıllar sonra da hatırlayacağım seriler arasında yerini aldı. Yapım iddialı. Uzun zamandır beklediğimiz gibi farklı bir shounen. Hatta çizimleri oldukça sert, içerik oldukça kanlı. Eğer eski shounenlere göz atma imkanınız olduysa onların çizgisinde bir anime olduğunu göreceksiniz.





Konusundan biraz bahsedecek olursak, yüzyıllardır insanlar devlerden kendini koruyabilmek adına inşa ettikleri duvarların içine sıkışmış bir hayat sürmektedirler. Kendi içlerinde üçe ayrılmış bir güvenlik teşkilatıyla korunan bu toplumda yüz yıllardır olmayan gerçekleşir ve bir Titan saldırısına uğrarlar. Ancak ne yazık ki bu Titan saldırısı iç içe geçmiş üç duvar arasına sığınmış insanların ilk duvarlarını kaybetmelerine sebep olur. Birçok ölüm gerçekleşir. Çoğu insan devler tarafından yenilir.

Ana karakterimiz ise Eren adında -evet yanlış okumadınız bildiğimiz Eren- annesini bu Titan saldırısı sırasında kaybetmiş bir çocuktur ve tek hedefi Titanları yok edebileceği bir güvenlik teşkilatında kendine yer bulabilmektir. Aradan yıllar geçer ve Eren tabii ki bu teşkilata katılır. Kafasına koymuş bir kere ^^ Ancak yine beklenmedik bir anda başka bir Titan saldırısı daha gerçekleşir. Bakalım Eren ve tayfası kalan duvarları savunabilecek midir? Armin ve Mikasa da ana karakter ama Eren'in hikayesi daha ön planda olduğu için onun üzerinden anlattım ^^

Şimdiiii! Ben böyle basit ve detaysız bu animeyi anlattım ancak sizi temin ediyorum ki bir shounende görebileceğiniz -kadar- vahşet, kan donduran sahne mevcut. İnanılmaz gizemli, merak unsurunun tavan yaptığı sahneler sayesinde bir sonraki bölüme geçmek için yerinizde duramıyorsunuz. Ancak aradığınız soruların yanıtlarını bulabileceğinizin garantisini veremiyorum. Beni çıldırtan noktalardan biriydi çünkü bu >_<  

Yani kısaca çizimleri, müziği, hikayesi, konusu, karakterleri ve daha sayamayacağım bir dolu özelliğiyle kendisine bağlayan bir anime olmayı başardı Shingeki. Ben de onu bağrıma basıp anime severlere izlenmesi için öneriyorum. Hatta baskı yapıyorum ♥ 
Tabii baskı demişken bir de Shingeki'yi Onur'a izletme meselem var ki ayrı bi komedi. Bu anime ilk çıktığında daha başlamadan herkes bahsediyordu. Tipik ben "Ya beğenirsem?" soruları eşliğinde ilk bölüme bakmayı reddetmiştim. Hatta öyle ki konusuna, fragmanına, yorumlara dahi bakmamaya özen gösteriyordum. Tabii aktif bir facebook, twitter okuyucusuysanız(okuyucu evet!) spoiler'a yakalanmamanız imkansız. Bir süre zor dayanıp, sonunda pes edip başladım izlemeye. O gün yanımda Onur da vardı. Ben izlerken o uyuklamıştı >_> "Hiç beğenmedim. Nesini beğendin." diyip durmuştu. Ama aklıma koymuştum. Yavaş yavaş "Bence izlesen beğenirsin." lerden tut, izleyen arkadaşlarla Onur'un yanında Shingeki'den bahsedip ilgi çektirmelere varan baskılarım sonucunda 25 bölümlük animenin 24. bölümü torrent'e düştüğünde zorladım Onur'u. Beraber oturup izledik bi 6 bölüm. O gün erken uyumam gerekiyor diyerek kalkıp evine gitti >_> Ertesi gün 15. bölüme gelmiş olduğunu öğrendim. >_> Bi sonraki gün 24'e gelmiştik. Velhasıl! Bir bildiğimiz var ki konuşuyoruz *-* İzleyin!

O kadar bahsetmişken animenin ilk açılış parçasını eklemezsem olmaz. İkincisinin o kadar fanı değilim ama birincisinin hastasıyımdır ^^ Buyrun iyi dinlemeler. Bu arada fırsatını bulursanız animenin OST albümüne mutlaka göz atın. O kadar çok favorim var ki! Hepsini eklemeyeyim dedim *-*

Buradan itibaren SPOILER!
Öncelikle bu sezon Annie adlı karakteri çok sevdim. Daha sonra ne olur bu sevgim bilemiyorum ama ölmesini hiç istemedim. İstediğim gibi de oldu. Akıbeti ne olacak meraktan çatlasam da mangasına uzun bir süre bakmayı düşünmüyorum. Bir diğer ilgimi çeken Levi karakteri ise beklediğimden de iyiydi. Animedeki ucubik karakterleri ayrı ayrı sevdim xD Dev hastası kadın ile şu sürekli yemek yiyen kadın gibi. Bu arada duvardaki devin Eren'in babası olabileceğini düşündüm ilk başta ama mangasındaki çizime daha dikkatli bakınca Levi'ye benzettim. Utanmasam Levi derdim :P Sırf bunları yazabilmek, içimi rahatlatmak istedim yalan değil xD 

Categories:

15 yorum :

  1. Seri evet, oldukça iyi ama bazı noktalar nedense oldukça absürd geldi -ki bazı titanlar moe moe ifadesine bürünmüş.

    http://i.imgur.com/rpJcunj.jpg

    ve bunun üzerine bir çok oynama yapıldı...

    http://25.media.tumblr.com/45a7964d330549a39bf82cdaf0d42696/tumblr_mn73jzfTYw1sqjnz4o1_500.jpg

    ...gibi bir çok örnekte mevcut.

    Bu bir yana, serinin daha karanlık bir atmosfere sahip olmasını dilerdim, yada yoksa mangasından sonra mı böyle bir his oluştu acaba?!

    Yeni bir sezon geldiğinde umarım, daha çarpıcı olur.

    En sevdiğim karaktere gelince, Annie oldu.

    Şöyle bir şeyde çok iyi olmuş.

    http://www.youtube.com/watch?v=RlXeAb0TgIM

    Tabi Levi fanlarını da unutmamışlar.

    http://www.youtube.com/watch?v=iu42FtEFcTo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O devlerin tipleri beni animeye bağlayan özelliklerden biriydi. İnanılmaz iyi ya. Her gördüğümde kahkaha atmam sebep oluyorlar. O korkunç insan yeme anlarını, böyle bir görüntüyle farklı bir havaya sokuyorlar. Kesinlikle tuhaf bulmadım. Çok hoşuma gitti :D Zaten şu gifleri bulana kadar anime veya manga dışında ne varsa rastladım. Cosplayden tut, 9gag tarzı resimlere, fanartlara falan. Ne sevilmiş, nası bir anime bu :D

      Sil
    2. O halde mangasına da başlaman gerekmez mi. Yani animesinden önce başlamamış olsaydım, herhalde meraktan kafayı yer ilk gördüğüm manga sitesinde bulurdum kendimi.

      Ama animesinden sonra mangası biraz yalın gelebilir. Yine de bir dene derim, senaryo gelişimleri oldukça iyi. Her şey daha netleşiyor ama buna rağmen hala o kadar çok soru var ki.

      Sil
    3. Ben daha çok tercihimi animeden yana kullanırım. Çünkü mangasında dikkatimden kaçan bi ton detay olacaktır. Eğer ki mangayı okursam, 2. sezon çıktığında(tabii çıkarsa) animesini izlemem ;_; Aynı heyecanı vermez.

      Sil
  2. Yorumunu okuduktan sonra 'kesinlikle başlamalıyım' dedim kendime.İnternetten buldum bölümleri ve yapılan yorumlara baktığımda onlarında senin gibi süper bir anime olduğunu söylediklerini okudum.Kısacası postunu okumasaydım böyle güzel bir animeyi kaçıracaktım malesef.En kısa zamanda bende başlıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika :3 Umarım sen de seversin. Ben senin anime izlediğini bilmiyordum. *-*

      Sil
    2. Şuana kadar sadece 2 anime izledim.İlki bir efsane olan Death Note.Diğeride Vampire Knight.Ama yavaş yavaş daha fazla anime izlemeye çalışıcam artık :)

      Sil
    3. İkisi de kendi türlerine göre karanlık sayılabilecek atmosfere sahipler. Shingeki ağır gelmez sanırım. Blogumda bol bol tavsiye var onlara da göz atabilirsin *-*

      Sil
  3. Tamamdır,anime tavsiyelerin için buradayım :D

    YanıtlaSil
  4. Hayatım boyunca izlediğim en iyi animelerden biri :D Death Note'dan bile popüler bir anime. Kime sorsam biliyor ya okul servisindeki çocuk bile izlemeye başlamış, oysaki geçen sene alay ediyodu animelerle -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha herkes bir gün anime izleyecek :D

      Sil
  5. Tek kelimeyle bu serinin hastasıyım, anime bitince dayanamayıp mangaya daldım, çok güzel gidiyor valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gidişle beni de mangaya başlatacaksınız ;_; :D

      Sil
  6. Yorumları pek okumadım ama yeni OVA duyuruldu ilk yayınlanan OVA biraz geçmişi anlattı e birazda sıkıcı geldi umarım gelecek OVA daha iyi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke 2. sezon çabuk gelse de böyle tadımlık OVA beklemesek :/

      Sil