This is an example of a HTML caption with a link .

24 Ekim 2013 Perşembe


İKİ HAFTAM VAR... VE NE YAPARSAM YAPAYIM BENİ VURACAKSINIZ!

Kağıttan İtiraflar
Code Name Verity
Elizabeth Wein
Martı
Tarihi Kurgu

"Ölüm sanki karşımda duran, tesadüfen tanıştığım bir adam gibiydi. Biraz soğuktu, içine kapanıktı, pek konuşmuyor, sadece bekliyordu. Dikkatliydi, sürekli beni izliyor, her adımımı bir dedektif gibi not ediyordu."

11 Ekim 1943. Bir İngiliz casus uçağı Nazi işgalindeki Fransa'ya düşer. Pilotu ve yolcusu en yakın iki arkadaştır. Kızlardan birinin hayatta kalmak için bir şansı vardır. Diğeri ise daha oyunu başında kaybetmiştir.

Bu ay Martı Yayınlarından çıkan Kağıttan İtiraflar savaş zamanında geçen harika bir dostluk hikayesini anlatıyor bizlere. Kitap Oburları olarak biz de bu güzel kitabı sizler için inceliyoruz. Bu hafta size güzel mi güzel alıntılarla geldim. Bana yardımcı olan The Codex'in sahibi biricik Gizem'ime öpücükler ^_^


"En yakın arkadaşınızı keşfetmek, aşık olmak gibi bir şeydir."
Verity | Sayfa 88


“Ama doğruyu anlattım. Çok ironik, değil mi? Yalan söyleme konusunda çok iyi olduğum için göndermişlerdi beni ama ben gerçeği söyledim.”
Verity | Sayfa 250


"ÖP BENİ, HARDY! Öp beni, HEMEN!"
Verity | Sayfa 349


“Artık yaşlanmaktan korkmuyorum. Aslında böyle aptalca bir şey söylemiş olduğuma inanamıyorum. Ne çocukça. Çok saldırgan ve kibirli.
Ama aslında çok, hem de çok aptalca. Çaresizce yaşlanmayı istiyorum.”

Verity | Sayfa 144


Senden nefret ediyorum Adolf Hitler, bencil yaratık, bütün Almanya senin olsun. HER ŞEYİ MAHVETTİN.
Verity | Sayfa 218


“Ah Julie, ölmüş olsan ben bilmez miydim? Kalbime elektrik çarpıyormuş gibi olurken hissetmez miydim?”
Kittyhawk | Sayfa 324


“Çocuk olmak ve bir bombanın seni öldüreceğini düşünmekberbat bir şey. Ama çocuk olmak ve bir polisin senin kafanı keseceğini düşünmek apayrı bir şey. Bunu anlatacak kelimeleri bulamıyorum. Bu tip korkular, buraya gelene kadar bilmediğim türden korkulardı.”
Kittyhawk | Sayfa 325


“Asker olmak için doğmuşum, ha? Saldırıya uğramak da savaş gibidir. Savaştır. Minyatürüdür ama yine de SAVAŞTIR.”
Kittyhawk | Sayfa 342


“Bir parçam sonsuza dek hep kırık kalacak. Bir yanım hep tırmanışta kalacak ve uçurulamayacak.”
Kittyhawk | Sayfa 403


“PATLAT ONU. Uçağı uçurmaya devam et, Maddie.”
Verity | Sayfa 318


“Bir an için yeşil güneş ışığı göründü ve ardından gökyüzü gri bir karanlığa büründü. Mum gibi söndü. Bir an buradaydı, şimdi yoktu.”
Kittyhawk | Sayfa 349


“Tam burada. Korkuyor, tükenmiş, yalnız ama savaşıyor. Gümüş rengi ay ışığında, indirilemeyen bir uçakla sürekli tırmanırken yaşa, YAŞA.”
Kittyhawk | Sayfa 364


“Bilirsiniz, aptal adamın en büyük hatası bana İNGİLİZ demesi oldu. Bu benim fitilimi ateşlemeye yetmişti. Orospu da belki, onu da sinirlenmeye değer bulabilirim, ama ne olursa olsun, BEN İNGİLİZ DEĞİLİM.”
Verity | Sayfa 204


“Von Linden, beni gerçekten de çok iyi tanıyordu ve cezam infaz edilmeden önce savaşmadan beklemedeğimi biliyor olmalıydı. Belki de uzaktan her şey ağırbaşlılık gibi görünüyordu.”
Verity | Sayfa 129


“Seni umursamaz hain piç, SS-Scharführer Etienne Thibaut, BEN İSKOÇUM.”
Verity | Sayfa 35


“Bunu bu şekilde söylemek çok aptalca, değil mi? Sanki sonunu bilmiyormuşuz gibi. Romeo'yu zehir içerken izlemek gibi. Her izleyişte kız arkadaşının uyanıp onu durduracağına inanırız. Her izleyişte ‘Seni aptal herif, bir dakika bekle,’ diye bağırırız ve kız gözlerini açar: ‘Ah seni aptal, gözlerini aç uyan! Şimdi ölme!’ Ama her seferinde ölür.”
Verity | Sayfa 216


“Bana bak, Amadeus von Linden, seni ikiyüzlü sadist, bu kez izle! Şu an beni sorgulamıyorsun. Bu, işin değil, telsiz şifrelerini veren bir düşman ajanı da değilim. Sadece kızınla ilgili İskoçlara özgü laflar saydırıyorum! Onun için, keyifle izle. Isolde’u düşün! Isolde’u düşün ve izle!”

Verity | Sayfa 240




Alıntılar ve video nasıl da güzel değil mi? *-* Tarihi Kurgu türünde kitapları seviyorsanız mutlaka çekilişimize katılmayı unutmayın ^_^

21 Ekim: Çekiliş - http://sssuigenerisss.blogspot.com/ 
22 Ekim: Ön Okuma - raflarinarasindan.blogspot.com/ 
23 Ekim: Bunları Biliyor Musunuz? -http://pinucciasbooks.blogspot.com/ 
24 Ekim: Alıntılar - http://mirielenda.blogspot.com/ 
25 Ekim: Kitap Kapakları - http://thcodex.blogspot.com/ 
26 Ekim: Yazar Tanıtımı -http://sohbetedecekkimseyok.blogspot.com/

0 yorum :

Yorum Gönder