This is an example of a HTML caption with a link .

4 Kasım 2013 Pazartesi


"Hayallerimiz için çabalamayı bıraktığımızda kendimizi iyileştirme şansını da kaybettik."

Yağmurdan Kaçmayanların Şarkısı
Melda Uytun
Potkal Kitap
Fantastik
(5 üzerinden)
Hayallerinizle kurduğunuz bir dünyada tek başına yaşamak ile hepimizin birlikte kurduğu bir hayalle şekillenmiş dünyada yaşamak arasında sıkışıp kalsaydık ne olurdu? İnsan hayalinde yalnızlığı değil "hayal" arkadaşını arar. Bir ortak düşe onları da çağırır, çağırmak ister. İşte bunun için hep birlikte bir sinema salonunda korkudan titrer, sevinçten güler, ıstıraptan ağlarız. İşte bunun için bir tiyatro sahnesinde oyuncunun bir tek repliği bizi günlerce güldürür. İşte bunun için kitaplar okur ve o kitapları yazarız. Ortak bir hayale çağrı için...

Yağmurdan Kaçmayanların Şarkısı, Potkal Kitap'tan çıkan hayallere; sevgi ve ihtiyaçla bağlanmış Ireth'in yer yer kasvetli yer yer içinizi sıcacık eden hikayesini anlatıyor. Biz de Kitap Oburları olarak sizlere Ireth'in hayal dünyasında kaybolduğumuz harika bir fantastik kitabın blog turunu yapıyoruz.

Ireth en büyük hayali bir kitap yazarı olmak olan, ama çoktan bu hayalinden vazgeçmiş içimizden biri. Mutsuz olduğu bir işe, kendini yalnız hissettiği bir çevreye ve en önemlisi artık bir amaca -hayale- sahip olmayan Ireth, uykusuz gecelerin ardından kendini bir odada bulur. Odadan çıktığında ise kendi gibi nerede olduğunun bilincinde olmayan insanlarla karşılaşır. Ancak bir süre sonra burada bulunmalarının hayallerle alakalı olduğunu keşfedeceklerdir.

Sevgili Melda Uytun! Melda'cığım! N'aptın sen?! 
Okumayı henüz bitirdiğim bu kitap beklentilerimin çok ötesinde, çok farklı bir dünya ve bazı şeyler o kadar tanıdık, o kadar benden ki... Sanki Ireth'in yaşadığı bocalama bana aitti ve ben o kitabın kahramanlarından biriydim. Elbette hayalim onun gibi yazar olup kelimelerimle insanlara ulaşmak değil, ama herkesin bir hayali vardır. Olmalı da! Ve bu kitap şu anki yaşadıklarımın üstüne öyle bir anda geldi ki... Boş bulunduğunuz bir anda bir şarkı duyarsınız, bir cümle sizi sarar ve o cümle(şarkı) sizin için var olmuş gibi hissedersiniz. Umarım hissetmişsinizdir, çünkü bu kitabın bana hissettirdiklerini başka nasıl anlatabilirim gerçekten bilemiyorum. 

İtiraf ediyorum. Bu kitabı okurken özellikle Ireth'in yaşadığı bocalama, uykusuzluk, o an bulunduğun duruma -işe- ait olmama hissi, nereye ait olduğunun bilincinde olma ama ona ulaşamama kısımlarında öyle üç beş damla değil, bildiğiniz hüngür hüngür ağladım.

“Eğer gerçek dünyadaki hayatınızdan memnun olup hayallerinizi sonsuza dek toprağa gömmüş olsaydınız emin olun şu an burada olmazdınız,” diye ekledi.

Kuzgunların -kargaların- kötülük alameti sayıldığını biliyoruz değil mi? Bu kitapta ise o kuzgunlara dokunmak, onlara ulaşmak istedim. Çünkü biliyordum ki huzurla uyuyabileceğim, hayallerim olduğunu ve bir dönem onlara ulaşmak için çabaladığımı hatırlayabileceğim. Hayır başarısızlığa uğramadım! Benim kuzgunum Yağmurdan Kaçmayanların Şarkısı oldu. Diyorum ya öyle bir dönemde geldi ki, sanki terapi gibi. 

Kitap ağırlıklı olarak fantastik ve bu kısımları okurken size de Ireth Harikalar Diyarında tadını vereceğini düşünüyorum.(Alice in Wonderland) Aslında ismiyle ne kadar çelişkili bir hikaye olduğunu bilirsiniz. Bizi de bu harikalar dünyasında, orta dünyadan çıkmışcasına yaratıklar karşılıyor. Ancak buralardan bahsedip size spoiler vermek istemiyorum daha fazla.

Kısaca Ireth'in dünyasını çok sevdim. Onun bocalamasına şahit olup, fantastik bir diyara beraber daldığım bir yoldaş oldu benim için. Bu yüzden bu kitabı hayallerine ulaşmak isteyen tüm fantastik severlere tavsiye ediyorum *-* Melda'nın bundan sonra çıkacak her kitabını -onun deyiminle çocuğunu- hevesle bekliyorum.

Gelelim bu turda bana düşen göreve... 

"Bunları biliyor musunuz?"

*Yazar, ilk kitabı olan Yağmurdan Kaçmayanların Şarkısı'nın filminin yapılmasını kesinlikle istemediğini,
*2. kitabı üzerinde çalışmaya çoktan başladığını ve bilim kurgu türünde bir kitap olacağını,
*2010 ayında açtığı bir blog hesabı olduğunu,
*İlk kitabı yayınlanmadan önce tüm heyecanıyla yayınevlerine kitabını teslim edeceğini bildiren bir blog yazısı hazırladığını biliyor musunuz? (o yazıya *buradan* bakabilirsiniz.)

Ben pek detay vermek istemedim, ama blog turumuz sırasında yayınlanacak olan yazarla yapılmış eğlenceli röportajı kaçırmayın derim ^_^

0 yorum :

Yorum Gönder