This is an example of a HTML caption with a link .

2 Aralık 2013 Pazartesi




Ada

On the Island (On the Island #1)

Tracey Garvis-Graves
Epsilon
Romantik
(5 üzerinden)
Otuzlu yaşlardaki İngilizce Öğretmeni Anna Emerson, Maldivlerdeki bir yazlıkta T.J. Callahan'a özel ders vermesi teklif edildiğinde bir an bile tereddüt etmeden bu yaz işini kabul eder. Kütüphanenin yerine tropik bir adada çalışmayı kim istemez ki?

Kimse onun fikrini almış olmasa da, T.J.'in şehri terk etmeye hiç niyeti yoktur. On yedi yaşında olan T.J, kanseri daha yeni alt etmiştir. Bu dertlerden kurtulduktan sonra ilk yazını ailesiyle değil, arkadaşlarıyla beraber geçirmek ister.

Anna ve T.J. Maldivler'deki yazlık eve doğru yola çıkmışken, bindikleri deniz uçağının pilotu kalp krizi geçirir ve uçak köpekbalıklarıyla dolu Hint Okyanusu'na çakılır.

Ancak en büyük tehlike adada herkesten çok uzakta, iki kişi yaşamaktır. T.J. adada bir doğum günü daha kutlarken, Anna da, yavaşça yetişkinliğe adım atan bu genç adamla yaşamanın eskisi kadar kolay olamayacağını anlamaya başlar.
Kitap Oburları'nın yeni blog turuna hoşgeldiniz arkadaşlar. Bu hafta sizler için güzel mi güzel, hatta benim için oldukça nostaljik bir konusu olan Ada adlı kitabı inceleyeceğiz.

Ada, Epsilon Yayınları'ndan çıkan, bir kaza sonrası kendilerini ıssız ve daha önce görmedikleri bir adada bulan öğretmen Anna ile öğrencisi T.J.'in hayatta kalma mücadelesini ve aralarında başlayan ilişkiyi anlatan sıcacık bir kitap. 

Aslında size bir sır vereyim. Kurgular içinde tropik bir adada mahsur kalma ve doğaya karşı yaşam savaşı verme en sevdiklerimden biridir. Muhtemelen kitabın kahramanı ben olsam bir ağacın altında ertesi güne kalmadan öleceğim için okurken o panik duygusuyla hikayenin içinde kendime yer bulabiliyorum. Üstelik en korkuncu da mekanın bu kadar güzel olması! Normal şartlarda asla ayrılmak istemeyeceğiniz bir yerde yaşam savaşı vermek zorunda kalınca işlerin nasıl değiştiğine tanık olmak kesinlikle korkunç! Bu yüzden hikayenin ada ile sınırlı kalan kısmına gerçekten bayıldım. Tek içimin yandığı nokta adanın küçük olmasıydı :( Biraz daha büyük olsa daha heyecanlı olabilirmiş, ama tabii bu hikaye bir "Lost" değil. Beklentileri sınırlamak lazım :3

Karakterlerden bahsedecek olursak, adaya ilk ulaştıklarında Anna'nın 30, T.J'in 16 yaşında olduğunu öğrendiğimde gerçekten çok şaşırdığımı söylemeliyim. Çünkü kitabın türü romantizm ve ben hikayeye göz atarken bunu fark etmemiştim. Okurken elbette bayaa panikledim, ama işler sandığınız gibi gitmiyor. Onun garantisini verebilirim. Sanırım 19, bir 16 kadar korkutucu değil ^^

"Tavuklar ne yer ki?"
"Bilmem. Öğretmen olan sensin. Sen söyle."
"Ben medeni bir dünyada kozmopolit bir şehirde İngilizce öğretiyorum T.J."
Syf. 187 | Anna & T.J.

SPOILER
Anna, ingilizce öğretmeni ve işini çok seviyor. Zaten T.J. ile tanışmalarının sebebi de onun öğretmeni olması ve tüm yaz boyunca ona ders verecek olması. Kendi özel hayatında ise uzun süredir anne olmak için hayal kuran, ancak yedi yıllık ilişkisinin evlilikle sonuçlanmaması yüzünden oldukça mutsuz olan bir kadın. Tamamen yetişkin sorunlarıyla uğraşıyor anlayacağınız.

T.J ise uzun süren kanser tedavisinden sonra okuluna dönen, ancak derslerdeki yetersizliği yüzünden ailesinin de baskısıyla tüm yazı özel ders almak zorunda kalan bir çocuk. Tüm ergen yaşıtları gibi istediği tek şey arkadaşlarıyla vakit geçirmek ve tedavi ile geçen zamanı telafi etmek. Ancak tabii ki işler hiç de istediği gibi gitmez ve Anna ile T.J'in yolu adada kesişir.

Hikayedeki en güzel kısım sanırım Ada'nın T.J'i yaşıtlarından çok daha erken olgunlaştırmasıydı. Bunun ne kadar fark ettiğini adadan kurtulduklarında daha iyi anlıyoruz.

Kitap oldukça akıcı, bu yüzden hızlıca kendini okutturuyor. Özellikle ada ile ilgili kısımlar çok heyecanlıydı. Bu yüzden hiç bitmesin istedim. Yazın kumsalda güneşlenirken bir yandan kitap okumayı sevenlere kesinlikle bu kitabı öneriyorum. Hatta şu an neden kumsalda okuyamadım diye hayıflanıyorum ;)


Ayrıca bu kitabı okurken şu filmler aklıma geldi. Hatta neredeyse hiç çıkmadı diyebilirim.

Blue Lagoon
Benim çocukluk filmlerimden biriydi. Neredeyse bir dönem her ay gösterildiğini hatırlıyorum. Daha sonra 2012'de tekrar çekildiğini gördüm. Tabii büyük bir heyecanla oturup izledim, ancak vasatın da altında bir filmdi. Yine de izlemek isterseniz benzer bir film olan bu 3 seçenekten birine göz atabilirsiniz.




Gelelim bu turda bana düşen görev olan çekilişe...


Epsilon Yayınevi katkılarıyla 2 kişiye hediye ettiğimiz Ada kitabına sahip olmak için aşağıdaki çekilişe katılmayı unutmayın arkadaşlar. Hepinize bol şans diliyorum.
a Rafflecopter giveaway 2 Aralık: mirielenda.blogspot.com- Çekiliş
3 Aralık: sssuigenerisss.blogspot.com - Ön Okuma
4 Aralık: kutsalyorumcu.blogspot.com - Kitap Kapakları
5 Aralık: raflarinarasindan.blogspot.com
6 Aralık: pinucciasbooks.blogspot.com - Alıntılar
7 Aralık: thcodex.blogspot.com - Yazar Tanıtımı
8 Aralık: segesegese.blogspot.com - Bunları Biliyor Musunuz?

63 yorum :

  1. Güzel bir kitaba benziyor, bende şansımı denemek istedim:)

    YanıtlaSil
  2. İlk kitabın ismi ve kapağı ilgimi çekmişti.Baktım kitabın konusuda çok güzel.Çekilişe katıldım ve bakalım şans bana gülecek mi?

    YanıtlaSil
  3. Merak ettiğim kitaplardan biri, konusu ve yorumları iyi.

    YanıtlaSil
  4. bu tarz kitapları okumayı severim :) umarım bana çıkar

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel övmüşsün yalnız kitabı :') Çekilişte çıkmasa bile okumalıyım sanırım'_' böyle deniz, ada gibi unsurların olduğu kitaplar cidden çok hoş ya! Sandra Brown - Yükselen Ateş kitabı vardı mesela, tam bu konuda olduğunu söyleyemem ama ordaki mekan adadaki köy olgusu ve tabi ki ana karakterler arasındaki aşk... etkileyiciydi :3

    YanıtlaSil
  6. Böyle bir kitabı hiç okumamıştım. + Hediye almayı kim sevmez :D:D

    YanıtlaSil
  7. Okuduğum yorumlardan ve kapağından dolayı merak ettiğim bir kitap.Okumak isterim..

    YanıtlaSil
  8. çok merak ettim doğrusu. okumak isterim

    YanıtlaSil
  9. Şu kitabın konusunu öğrendikten sonra benim de hep aklıma o 3 film gelmişti :)

    YanıtlaSil
  10. Okurken yaşayacağımız bir kitap yani :)

    YanıtlaSil
  11. Kitabın konusunu okuduktan sonra ben okumam diyen var mıdır acaba? :))))

    YanıtlaSil
  12. Bende Okumak istiyorum.. Umarım kitaplığıma katılır...

    YanıtlaSil
  13. okumak istediğim bir kitap.katıldım

    YanıtlaSil
  14. Kapak resmi ne güzel :)
    İlginç bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
  15. hep oğlan büyük kız küçük olurdu şimdi tam tersi.tuhaf...konusu farklı hep böyle ada'ya düşme filmleri izledik şimdi de okuyacağız(ım)...ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  16. konusu bana afişlerini gösterdiğin filmler gibi geldiğinden dikkatimi çekmemişti kitapçıda ama..anlattığın kadarıyla güzel gibi..okumak için sabırsızlanıyorum umarım şanslılardan biri olurum bende.. :)

    YanıtlaSil
  17. Ben de katıldım herkese bol şans! :)

    YanıtlaSil
  18. Umarım şansım yaver gider de kazanırım. :S :D Teşekkürler Elenda! :)

    YanıtlaSil
  19. Konusu güzel, merak ettiğim kitaplardan biriydi. Herkese bol şans dilerim:)

    YanıtlaSil
  20. umarım şanslı olanlardan olurum

    YanıtlaSil
  21. şanslı okur olmayı dilerim.

    YanıtlaSil
  22. Katıldım. Umarım bana çıkar :)

    YanıtlaSil
  23. bende katıldım bol şans herkese

    YanıtlaSil
  24. Kitap benim çok ilgimi çekmişti.Umarım şans bana güler :)

    YanıtlaSil
  25. Alıntıya öldüm yalnız ya :D

    YanıtlaSil
  26. Çekiliş için teşekkürler okumak isterim.

    YanıtlaSil
  27. Çekiliş için teşekkürler.Genellikle tam tersi durum söz konusu iken burada bayan yaş olarak büyük.İlginç olacak.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  28. Bende katıldım :) Kitabın kapağı gerçekten hoş *-*

    YanıtlaSil
  29. Bol şans :) Eğer buradan kazanamazsam hemen gidip kendim alacağım :D

    YanıtlaSil
  30. Bu kitabı çok okumak istiyorum inşallah bana çıkar...

    YanıtlaSil
  31. Çok okumak istediğim bir kitap.İnşallah bana çıkar:))

    YanıtlaSil
  32. Ahh merak ettim bu kitabı.. :)

    YanıtlaSil
  33. Merak ettiğim bir kitap oldu umarım şanslı kişi olurum..

    YanıtlaSil
  34. Çok merak ettim kitabı, bakalım şans bana gülecek mi?

    YanıtlaSil
  35. Kitabin konusu ve kapağı merakimi celberti umarim kazanan sanslilardan olurum

    YanıtlaSil
  36. Umarım çıkar çok merak ettim:))

    YanıtlaSil
  37. derya erdoğan ak- drycrn
    bu kitabı okumak istiyorum

    YanıtlaSil
  38. okumak için sabırsızlandığım kitaplardan bir tanesi

    YanıtlaSil
  39. şansımı denemek istedim:)

    YanıtlaSil
  40. Kapağı o kadar güzel ki, bir de o güzel yorumlardan sonra kesinlikle okumak istediğim bir kitap.

    YanıtlaSil
  41. Ben de şansımı denemek istiyorum, bakalım...
    Herkese bol şans ^_^

    YanıtlaSil
  42. tanıtımından hoşuma giden bir kitap oldu, benim gibi çekilişe katılan tüm arkadaşlara başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  43. Kitap olsun da gerisi teferruat,herkese bol şans.

    YanıtlaSil
  44. Bu tür kitapları normalde okumuyorum ama konusu ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil