This is an example of a HTML caption with a link .

31 Ocak 2014 Cuma

 DEMİR. BUZ. LANETLİ BİR AŞK.

Demir Kral

Iron King (The Iron Fey #1)

Julie Kagawa
Pegasus
Genç Yetişkin, Fantastik
(5 üzerinden)

Evde ve okulda çevresine uyum sağlayamayan Meghan on altıncı yaş gününde hayatında bir terslik olduğunu hisseder. Karanlık bir yabancı onu izlemeye ve muzip dostu aşırı korumacı davranmaya başlamıştır. Ancak gerçek, bütün tahminlerin ötesindedir; genç kız, efsanevi bir peri kralının kızı ve ölümcül bir savaşın en önemli piyonudur.

Bu gerçekle yüzleşen Meghan, kardeşini perilerden kurtarmak, hiçbir perinin yüzleşemeyeceği gizemli bir canavarı durdurmak ve doğuştan hakkı olan güçleri yönetmek için ne kadar ileri gidebileceğine kendi bile şaşıracaktır. Bu macerada ona tuhaf bir ekip eşlik edecektir: en yakın dostu, fazlasıyla ilgili ve şakacı Puck; sürekli ortadan kaybolan kedi Grimalkin… Ve yasak aşkın vücut bulmuş hali, soğuk kalpli Prens Ash.
Herkese merhaba  
Sizlere uzun zamandır beklediğim bir diğer seri olan The Iron Fey serisinin ilk kitabı Demir Kral'ın tanıtımını yapacağım bugün =) Bu kitabı o kadar çok merak ediyordum ki hala bitirmiş olduğuma inanamıyorum. O harika kapağına bir kez olsun dokunabilmek :3 Aww! Paha biçilemez! Sizleri daha fazla bekletmeden konusundan biraz bahsedelim. 


Meghan Chase 16. yaş gününü kutlamasına sayılı günler kala aksiliklerin bir türlü yakasını bırakmadığı genç bir kız. Yıllar önce babasının kaybolması ve cesedinin hiç bulunamaması yetmezmiş gibi, küçük kardeşi Periler Diyarına kaçırılıyor. Evin uysal köpeği küçük kardeşine saldırdığı için üvey babası tarafından gölde boğuluyor. Sevdiği çocuk tarafından üstelik yapmadığı bir şey yüzünden tüm okula rezil oluyor. Daha da kötüsü bunca zamandır yanında olan tek arkadaşı Puck'ın bir Peri olduğunu öğreniyor!

Puck'ın bir Peri olduğunu öğrendiğimiz gün aslında birçok perinin insan dünyasında rahatlıkla gezdiğini, hiç bilmediğimiz bir sürü sihirli varlığın Periler Diyarında yaşamını sürdürdüğünü öğreniyoruz ve Meghan hiç istemediği halde küçük kardeşini kurtarmak için Puck ile beraber Periler Diyarına gitmek zorunda. 

Bu serinin kapaklarının ne kadar harika olduğundan bahsetmiş miydim? <3

Tamam, tamam! İçeriğe geri dönelim *-*

Kitabın başlangıcı harikaydı. Etrafında yaşanan paranormal şeyleri anlamlandırma evrelerini her zaman çok sevmişimdir. Özellikle kitabın büyük bir kısmının geçtiği Periler Diyarı ise hepsinden harikaydı. Yazarın bu evreni yaratmak için uğraştığı çok belliydi, ama sanırım yazar kitabının film yapılmasını o kadar çok istemiş ki betimlemelerden diyaloglara pek zaman ayıramamış. 

Karakterlerden ise en çok tüm Kitap Oburları kızları gibi Grimalkin'e bayıldım! Harika bir kedi. Verdiği tepkiler, hatta tepkisizlikler 10 numara! :3 İkinci olarak Prens Ash ve onun soğuk, kibirli duruşuna bayıldığımı söylemeden geçemeyeceğim. Keşke sürekli Meghan'ın düşmelerine yardım edeceğine iki tepik de o atsaydı diyorum :3 Puck karakteri ise bu kitapta yetersiz olmasına karşın gelecek kitaplarda daha çok göreceğimizi düşünüyorum.

Evrenlerden ise en çok Demir Periler evrenini sevdim. O kaotik ve durgun ülke kurgusu mükemmeldi. Resmen pasın kokusunu aldım tüm kitap boyunca. Steampunk bir hikaye bile çıkarmış o evrenden. Ancak seriye adını veren bu evrenin devamında nasıl bir hal alacağını merak ediyorum. 

Benim anlatacaklarım bu kadar. Sizleri en beğendiğim The Iron Fey kitap videolarıyla başbaşa bırakıyorum *-*
Demir Kral

Demir Şövalye 


Ahh bir turun daha sonuna geldik *-* Kısaca diyeceğim şu ki, kitap okumayı en sevdiğim hava olan yağmurlu bir günde bu harika kitabı yedim, bitirdim :3 Eğer siz de çocuksu fantastik, genç-yetişkin türlerinde kitap seviyorsanız bu kitabı sizlere öneririm *-*

25 Ocak: sssuigenerisss.blogspot.com | Çekiliş 
26 Ocak: sohbetedecekkimseyok.blogspot.com | Ön Okuma 
27 Ocak: segesegese.blogspot.com | Yazar Tanıtımı 
28 Ocak: raflarinarasindan.blogspot.com | Alıntılar 
29 Ocak: pinucciasbooks.blogspot.com | Ekstra Sahne (İlk Öpücük) 
31 Ocak: thcodex.blogspot.com | Bunları Biliyor Musunuz?

0 yorum :

Yorum Gönder