This is an example of a HTML caption with a link .

29 Nisan 2014 Salı

Erebos
Erebos 
Ursula Poznanski
Pegasus
Genç-Yetişkin, Fantastik, Gerilim
4,5 (5 üzerinden)                                                            

Erebos bir bilgisayar oyunu.
Orada durmuş seni izliyor,
Seninle konuşuyor,
Ödüller dağıtıyor,
Seni test ediyor,
Tehditler savuruyor.

Erebos'un bir amacı var: Oyun oynamak istiyor.
Bu aralar blog tur sırasında okuduğum kitaplar haricinde yeni kitap tanıtmıyordum. Hazır boştayken ve yeni blog tur kitabına sıra gelmeden uzun zamandır okumayı istediğim, hatta gördükçe kapağını okşadığım ( ˘ ³˘)♥ (wtf!) bir kitabı tanıtacağım sizlere.

Kitap tür olarak bir genç-yetişkin olsa da içerisinde MMORPG oynayanları tatmin edecek cinsten fantastik bir kurgu bulundurmakta. Aynı zamanda gerilim, gizem gibi unsurlar kitabı sürükleyici kılmış. Bir an önce bir sonraki sayfaya geçmek için istek duyuyorsunuz. Ancak benim gibi gecenin (bknz. artık sabah demek daha uygun) 2:30'u ile 4:00'ü arasında okuyorsanız "Yarın okurum artık .·´¯`(>▂<)´¯`·. nidaları eşliğinde birkaç günde bitirmek zorunda kalabilirsiniz.


Üstelik sevecek olmanızın tek sebebi bu değil. Eğer benim gibi özellikle WOW gibi oyunlar oynadığınız hatta lvl kastığınız bir dönem varsa; 7/24 oyunu oynayıp görev yaptığınız, eğer oyundan çıkarsanız arkadaşlarınızın sizden önde olacağını ve bir şeyler kaçırabileceğinizi düşündüğünüz, sürekli aklınızın oyunda kaldığı bir dönem, işte o zaman ana karakteri o kadar iyi anlayacaksınız ki kitabın geri kalan konusu ikinci planda kalacak. Biliyorsunuz benim hayatımda oyunlar önemli bir yer kaplar (ღ˘⌣˘ღ)


Tekrar kitaba dönecek olursak, Erebos bir oyun. Oynamak isteyebileceğim kadar mükemmel, paranoyak yapacak kadar aktif! Düşünün bi! Sizinle konuşan, size görevler veren, gerçek hayatta neyi sevdiğinizi ve ne istediğinizi bilen ve bunları ödül olarak size sunan bir oyun daha önce duydunuz mu? Hem de aynı anda yüzlerce insan tarafından oynanan! Erebos tam da böyle bir oyun olunca insan ister istemez merak ediyor.

Konusuna ise kısaca değinecek olursak, Nick bir gün sınıfa girmek üzereyken en yakın arkadaşı Colin'e beyaz kare bir zarf verildiğini görür. Ne olduğunu bilmek istemesine rağmen ondan tek kelime laf alamaz. Bu olayın akabinde tuhaflıklar başlar. Önce Colin değişmeye, okula gelmemeye, geldiğinde ise inanılmaz yorgun görünüp, sınıftaki hiç sevmedikleri insanlarla takılmaya başlar. Ardından bu ani değişimler tüm okula yayılır. Gruplaşmalar, fısıldaşmalar derken o çok merak ettiği beyaz zarfın içindekinin bir oyun olduğunu öğrenen Nick, bu oyunu oynamak istediğini duyurduktan bir kaç gün sonra istediğini elde eder. Ancak bu oyunu oynamak, hatta elde etmek bile birçok kuralı barındırıyordur. Mesela oyundan kimseye bahsetmemek, oyundakilere gerçek kimliğini söylememek ve karakteri ölürse bir daha oyuna girememek gibi. Nick bunları uygulayabilecek midir, yoksa diğerlerinden biri mi olacaktır? 

Düşüncelerime gelecek olursak, bu kitabı çok sevdim. Bunca zamandır beklememin karşılığını verdi. Irk, sınıf seçme; karakter yaratma ekranı kısmını gördüğümde nasıl heyecanlandım anlatamam (*´▽`*)Kitabın içerisindeki mitolojik öğeleri öğrendiğimde benden ekstra puanlar kazandı. Ancaaak! Bu hikayeden daha da mükemmel bir kurgu çıkamaz mıydı? Çıkardı bence! Tabii eğer içine zoraki bir aşk sokulmasaydı! Bazen diyorum ya bu kitapları erkekler yazmalı bence. Yine de bu yüzden yalnızca 0,5 puanı kırdım ve mutlu bir şekilde son sayfayı okudum. Fantastik, YA seven, en az bir MMORPG oynamış kişilere öneririm. Sevme ihtimallerinin yüksek olduğunu düşünüyorum

*MMORPG (Massively multiplayer online role-playing game): Çoklu oyuncuyla oynanan, oyun sırasında yeni bir karakter yaratılıp o karakter üzerinden hareket edilen, gerçek yaşantıdan farklı ikinci bir benlik, ikinci hayat! (Bu tanım öznel duyguları yansıtmaktadır)

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere! BB! (*^3^)/~


Categories:

2 yorum :

  1. Bu kitabı yaklaşık 1 sene önce okumuştum ve her ne kadar MMORPG oyunlarından çok anlamasam da senin kadar sevmiştim bende kitabı.Yazarın diğer kitaplarını da fırsatımı olursa okumak istiyorum.Hoş bir yorum olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitapları da turlardan sonra hızlı bir şekilde okur yorumlarım sanırım :3 Yazara şu an inanılmaz bağlandım. Zaten hızlı okusam nesnel bir yorum da yapamazdım. Yorum için teşekkürler :3

      Sil