This is an example of a HTML caption with a link .

21 Mayıs 2014 Çarşamba



İdhun Günlükleri -Direniş-
La Resistencia (Memorias de Idhún, #1) 
Laura Gallego Garcia
Pegasus
Fantastik, Romantik
4 Puan
Bu kitabın içinde şu ana dek bildiklerinizden çok daha fazlası bulunmaktadır...


 Üç ay ve üç güneşin diyarı İdhun’da, karanlık büyücü Ashran hâkimiyeti ele geçirir. Yaşadıkları dünyadan kaçan bir savaşçı ile büyücü, yeryüzünde yaşayan Jack ve Victoria’yı da aralarına alarak Direniş’i kurar. Amaçları kanatlı yılanların hâkimiyetini sona erdirmektir ama Ashran’in bu iş için özel olarak görevlendirdiği genç ve acimasiz katil Kirtash buna izin vermemeye kararlıdır.

Pegasus yayınlarından çıkan 3 kitaplık bir seri olan Idhun Günlükleri'nin ilk kitabı Direniş Blog turuna hoşgeldiniz ^_^ Bu turda sizleri istila edilen İdhun topraklarından kaçan ırkının son temsilcilerinin direniş öyküsü karşılıyor.

Jack ailesini katleden katilden son anda Direniş'in üyeleri tarafından kurtarılarak kaçabilen ufak bir çocuktur. Ailesini kaybettiği yetmezmiş gibi bir de bunca zamandır normal bir hayat sürdüğü dünya dışında bir yaşam olan Idhun evreniyle bağı olduğunu öğrenir. Bu büyülü evrenin istilasından sonra hayatta kalıp evreni geri almak için kurulan Direniş topluluğuna katılır ve ailesinin katilini öldürmeye ant içer. Ancak ya bu katilden istediği kadar nefret edemezse?

Ejderhalar, tek boynuzlu atlar ve kanatlı yılanlar evreni tüm ihtişamıyla karşımızdaydı. Tüm kitap boyunca Idhun'un gerçek sırrını anlamaya çalıştım. Ufak bir dikkatle o sırrı çözmeniz çok kolay. Yalnız beklentiye girmeden önce bilmeniz gereken şey şu: okuyacağınız bu kitap bir çocuk kitabı. Genç - yetişkin demek doğru olmaz. Zaten kendi içerisinde de 2 bölüme ayrılıyor. Birinci bölümde ufak Jack, Victoria ve Kirtash'ı görürken 2. bölümde çocukluklarından sıyrılıp birer genç halini alıyorlar. Ancak bu genç halleri bile birer çocuk. İlk zamanın nefretinin yerini aşk, dostluk ve arkadaşlık kavramı alıyor. Bu yüzden aşağıdaki kitap kapağının bu kitaba daha uyumlu olacağını düşünüyorum. Tüm seri için daha doğru bir karar olurmuş. Ancak bu demek değil ki bizim kitap kapaklarımız hüsran. Benim fikrimce şimdiye kadar gördüğüm en harika kitap kapağı ve CİLTLİ!! Aşık olunası! Tek sorun bu seriye gitmemiş olması.


Kitap boyunca görmeyi en çok beklediğim şey ise Kirtash'ın düşünceleri ve aşık haliydi. İnanılmaz sevdim bu çocuğu! Yazar en çok ona özenmiş, sevelim diye elinden geleni yapmış. Ancak Victoria'yı sevmedim, sevemedim. Yazarın deneyimsizliğine kurban gittiğini düşünüyorum. Aynı şekilde Jack ergenini de sevemedim. Pls köşede ölebilir mi? :P

Yazarın HP'den bolca etkilendiği aşikar. Evreni yaratırken değil ancak tüm kitap boyunca bu cümleyi tekrar etmiştim. "Burası Hp'den." gibi :3 Ve siz de okurken göreceksiniz. 

Son olarak şunu eklemeden yazımı bitirmeyeyim. Ne???! Yoksa siz hala Facebook çekilişimizden haberdar değil misiniz? Yakında duyurulacak olan 2 kitaplık çekilişimizi dört gözle bekleyin ;) 

Tur Programı:
21 Mayıs:  raflarinarasindan.blogspot.com | Ön okuma & mirielenda.blogspot.com
22 Mayıs:  segesegese.blogspot.com  | Yazar tanıtımı  &  kutsalyorumcu.blogspot.com 





5 yorum :

  1. İşte merakla beklediğim tura geldikk:)))
    Kitap fuarında kitabı görmüş kapağına bayılmıştım o nasıl güzel bir cilt rengidir hazine gibiydi:))
    Açıkcası alternatif kapaklara çok şşaırdımmm, çünkü parlak fildişi renkli ciltli ve oldukça kalın bir kitaptan çocuk kitabı çıkacağını beklemiyordum ahahah Konusunu da okkudum ama kahramanların yaşları gençtir heralde diye tamin etmiştim:)) Çocuk kitabı olması sorun değil tabiki iyi yazılmışsa hep okuruz hep okuruz her yaşta:))
    "Bu kitabın içinde şu ana dek bildiklerinizden çok daha fazlası bulunmaktadır..."
    Bu cümle çok iddalı geldi bana okumadan bile dedim ki biz fantastik severlerin görmediği daha ne olabilir ki diye umarım altı boş olan bi cümle değildir:)))
    Turunuz hayırlı uğurlu olsun takipteyim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Pegasus bu işi biliyor. Kitabın kapağı muhteşem :3 Dediğin gibi hazine gibi. Sonunda Türkiye'de de böyle güzel kitap kapakları görebiliyoruz.

      O çocuk kitabı uyarısını yapmak istedim. Çünkü okumak isteyenlerin Yüzüklerin Efendisi tarzında bi kitap beklentisini yok etmek istedim. Daha çok Harry Potter, Percy Jackson gibi. Kitap içinde büyüdüklerinde bile anca 11-12 yaşına geliyorlar :P Bu bir seri olduğu için devam kitaplarında da büyüyeceklerdir. İşte o zaman genç-yetişkin olabilir ama bu haliyle imkansız :D Daha çok çocuk :P

      Fantastik olarak ise bizim görmediğimiz bir şey kalmadı cidden. Oldukça iddialı bir cümle. Beni pek içine katma :P ihihihi

      Sil
    2. Düzeltme: Kitap içinde büyüdüklerinde 14-15 ve 17 yaşlarına geliyorlar :D Ve ilk yarı çocuk kitabı gibi başlarken ikinci yarına gençlik kitabına dönüyor. Hazal nasıl okuyorsun lan kitabı XD

      Sil
    3. Bildiğim kadarıyla Vic 9-10 yaşında kitapta. Ve aradan 2 yıl geçiyor. Nasıl 14 yaşına geliyor. Ben çözemedim tabii.

      Sil
    4. Oha lan 9-10 değil XD Ne yaptın :D İlk bölümde Vic 12, Jack 13, Kirtash 15 yaşında :D

      Sil