This is an example of a HTML caption with a link .

30 Mayıs 2014 Cuma


Kan Şarkısı
Blood Song (Raven's Shadow #1) 
Anthony Ryan
İthaki
Epik Fantastik, 
4,5 Puan
  "Pek çok adı vardı. Daha otuz yaşına gelmemiş olmasına rağmen, tarih ona bol unvan ihsan edilmesini layık görmüştü: Onu bize eziyet etsin diye gönderen deli kralın karşısında Diyar'ın Kılıcı, savaşlar boyunca onu izleyen adamların yanında Genç Atmaca, Cumbraelli düşmanlarına karşı Karanlıkkılıç ve sonradan öğrendiğime göre Büyük Kuzey Ormanı'nda yaşayan esrarengiz kabileler arasında da Beral Shak ur adıyla anılırdı, yani; Kuzgun Gölgesi. 

 Ama benim insanlarım onu tek bir isimle tanırdı ve onu iskeleye getirdiklerinde aklımda dönüp duran da bu isimdi: Umut Katili. Yakında öleceksin ve ben de bunu göreceğim. Umut Katili.

"Vaelin Al Sorna, annesinin ölümünün yarattığı üzüntüyü henüz üzerinden atamamışken, kendisini İtikad'ın koruyucusu Altıncı Nişan'ın kapısında, Kral'ın Savaş Lordu olan babası tarafından terk edilmiş olarak bulur. Nişan'a adım attıktan sonra ise artık hayatı eskisi gibi olmayacaktır. Bu inanç koruyucusu savaş okulunda ölümcül sınavlarla boğuşurken, dövüşmenin yanı sıra kardeşliği, sadakati, karanlığı, ihaneti ve hayatta kalmayı öğrenir. Diyardaki kardeşleri ise onun tek ailesidir. On yaşında o kapıdan adım atan çocuk, genç bir adam olduğunda, Diyar'ının en tanınmış figürlerinden biri haline gelmiştir. Krallarla pazarlık yapar, ordular yönetir ve Diyar'ın kâbuslarından Karanlık'la başa çıkmaya çalışır. Artık sadece Diyar'ının değil, tüm dünyanın kaderi onun ellerindedir. Her şeyden öte, Vaelin'in zorlu hayatında böylesine yükselmesini sağlayan gizli ve karanlık bir gücü vardır: Kan Şarkısı."

İthaki yayınlarından çıkan Kan şarkısı 3 kitaplık devam eden bir seri olan Kuzgunun Gölgesi'nin ilk kitabıdır. İlk defa ekibimin çoğunun bulunduğu farklı bir grupla çalıştığım harika bir blog tur etkinliğine katıldım. 18 blogun bulunduğu bu etkinliği takip etmek için şu linke göz atmanızı tavsiye ederim. 

Vaelin Al Sorna yani diğer bir adıyla Umut Katili'nin yakalanmasıyla başlıyor hikayemiz. Aynı gemide bulunduğu İmparatorluk Tarihçisi Lord Verniers'e başından geçen tüm hikayeyi anlatmasıyla olaylara dahil oluyoruz.
Vaelin daha küçük bir çocukken 6. Nişan'a bırakılıyor. Buraya gelen çocuklara ailelerini unutmaları ve yeni ailelerinin kendi Nişanları olduğu öğretiliyor. Nişan'da savaş eğitimi alan Vaelin kendi gibi eğitim alan diğer çocuklarla büyük sınavlara tabi tutuluyor. Kimi aldıkları eğitim sayesinde sınavları başarıyla geçiyor, kimi de bu sınavlar sırasında yaşamını yitirerek Ayrılmışlar'a katılıyor. En nihayetinde bir avuç çocuk 6. Nişan'dan mezun olabiliyor. Peki ya dış dünya 6. Nişan'da öğretilen her şeyden çok daha farklıysa?

Kitabın kapağında bir söz var: "Zaman Çarkı ve Taht Oyunları romanlarının okurları bu kitabı fazlasıyla beğenecek." şeklinde. Nasıl da doğru bir söz ;)
Kan Şarkısı'nı ilk gördüğümde Kralkatili Güncesi'nin yazarı olan Patrick Rothfuss'un kitap hakkındaki yorumunu okumuş ve daha da merak etmeye başlamıştım. Turuna da bu sayede katıldım. Öncelikle kitap 664 sayfa ve küçük puntolu. Yani oldukça kalın bir kitap. Ancak Epik Fantastik türünün severleri bu kadar kalın kitaplara alışık olacağından benim gibi mutlu olacağını düşünüyorum. 

Hikaye kurgusu ve anlatımı mükemmel, karakterlerin işlenişi ve gelişimi olması gerektiği gibiydi. Vaelin ve arkadaşlarının yaşadığı tüm zorlukları ve bu zorlukların üstesinden gelişlerini okurken tüm olayı yaşadım resmen. Zaten okurken siz de göreceksiniz, yazar harika bir hikaye anlatıcısı :)

Kapak uygun, çeviri ise güzeldi. Bazı yerler -özellikle sokak ağızları- öyle uygun çevrilmişti ki gülümsemeden edemiyorsunuz. Kısaca kitabın dilinin bize güzel yansıtıldığını düşünüyorum.  

En büyük uyarımı da şu an yapmamın zamanı bence. Kitapta en çok rahatsız olduğum şey isimlerdi. Her isminde Al geçen kişiyi birbiriyle karıştırdım. Kitabın yarısına gelmiştim ki aklıma geldi. Kitabın son sayfasını açtığımda koskoca karakter açıklaması, önemli terimlerin açıklaması kısacası her şeyin açıklaması vardı. Bazen bunu geç hatırlamaktan nefret ediyorum ;) Bu yüzden siz, siz olun kitabın son sayfasında açıklama var mı diye önce bi bakın. 

Gelelim İthaki Yayınları'nın desteğiyle bu turda size hediye edeceğimiz 4 kitaplık çekilişimize... Katılmak için aşağıdaki gerekenleri yerine getirmeniz gerekiyor :3 Bol şaaaans!

a Rafflecopter giveaway
Categories:

0 yorum :

Yorum Gönder