This is an example of a HTML caption with a link .

27 Mayıs 2014 Salı

Hello Ladies ~ 

Bugün sizlere bir egzersiz hikayesiyle geldim *-* Bir süredir yakın çevrem tarafından soru yağmuruna tutulduğum egzersiz hikayemi burada da anlatmak istiyorum. Belki benim dışımda da birilerinin işine yarayabilir. Biliyorum son fotoğrafta bacaklarım oldukça ince çıkmış. İşte size egzersiz hikayem :3 

Öncelikle bilmeniz gereken ilk şey yaptığım bunca şeyin kilo verme odaklı olmadığı, daha çok vücudu sıkılaştırıp inceltmeye ve kas oranını arttırmaya yönelik olduğudur. Yani tartıya çıktığınızda "Neden ben kilo vermiyorum? :(" kafasında olmayın. Çünkü kilo vermeyi sağlayan en önemli etken diyet yapmaktır. İkinci bilmeniz gereken şey ise hayvan gibi kaslardan nefret ederim. Eğer siz de benim gibi düşünüyorsanız anlatacağım bu olay kesinlikle ilginizi çekecektir :3

Öncelikle Leslie Sansone ile tanışmam yaklaşık 2,5 yılımı alıyor. Düzenli olmasa da kafama estikçe (bknz. sabah akşam demeden) bu ablamızın videolarındaki hareketleri uyguluyordum. Ancak bundan yaklaşık 3 ay önce yarı düzenli bir egzersiz hayatına merhaba dedim (Tam düzenlisi egzersize uygun diyet programı uygulamak oluyor :3)

Sebep: "Kaslarım nereye kayboldunuz? :("

Burada anlatacağım şey egzersizin ilk haftasını konu alıyor. Eğer daha önce hiç egzersiz yapmadıysanız, çok fazla yürüyüş yapan biri değilseniz dilerseniz "1 mile" ya da "2 mile" şeklinde olanlarına göz atabilirsiniz. Ben ise direk şu versiyonu ile başladım. Ve giderek daha da tempomu arttırdım. Onlar gelecek hafta yazılarımda olacak.


Egzersiz öncesi 
  • * Bol terleyeceğim için yanıma bir havlu alıyorum.
  • * En az 1 saat önce bir şey yememiş olmaya dikkat ediyorum. Hareket ettikçe midenizin içindekilerin sizi rahatsız etmesini istemezsiniz.
Egzersiz sırasında
  • * Twitch.tv'den Hearthstone ya da League of Legends yayını açıyorum. Yan tarafa da egzersiz videosunu açıyorum. Eğer bunlar size anlamsız geliyorsa dizinizin yeni bölümünü açıp diğer tarafa da egzersiz videosunu açabilirsiniz. 
  • * Arka plana beni gaza getirecek bir müzik açıyorum. Dizi açtıysanız buna gerek yok. Zaman su gibi akıp gidiyor bu sayede :)
  • * Eğer ingilizce biliyorsanız sorun yok, ama bilmiyorsanız yapmanız gereken şey hareketleri yaparken karnınızı sürekli kasmanız gerektiği. İşin püf noktası o *-*
  • * Kesinlikle video sonundaki soğuma hareketlerini atlamayın.
Egzersiz sonrası
  • * Kısa bir duş yapıp en sevdiğiniz çayınızı alın. Tercihen yeşil çay, ama bu sıcak günlerde buzlu çay en iyisi :3
  • * Kitabınızı okuyun, dizinize devam edin ya da oyununuzu oynayın :) Hiç farketmez.
Hatırlatmak isterim ki eğer daha önce hiç egzersiz yapmadıysanız ertesi gün çok hafif kas ağrıları olabilir. Ben yaşamadım ama panik yapmayın. İkinci olarak düzenli bir şekilde her gün yapmak zorunda değilsiniz. 2 günde 1 yapmanız bile yeterince verim almanızı sağlayacaktır. Özellikle benim gibi yemek yemeyi çok seviyorsanız kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır, ama yemeyi abartmayın siz yine de :)

Dip Not: 2. hafta yazısı yakında gelecek. Ayrıca unutmayın bunlar benim kendi yöntemlerim. Küçük yaşta uzun bir süre jimlastiğe gittiğim dönem de uyguladığım şeyler olduğu için ve o dönem sonuç da aldığım için yanlış olduklarını düşünmüyorum. 

Dip Not 2: Egzersize başlayacağınız ilk gün fotoğrafınızı çekerseniz 1 ay sonunda ne kadar fark edeceğini görmüş olursunuz. Bendeki en büyük gelişme 2. ayın sonlarına doğru basenlerde yaşandı :3

*Fotoğraf tumblr'dan
Categories:

7 yorum :

  1. aa ben bunu biliyorum hatta arada yapıyordum eskiden ama hiç böyle düzenli yapmadım. bak şimdi başlayasım geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde herkes 1-2 kere yapıp bırakıyor. Halbuki ben buna başladığımdan beri yediklerimi rahat rahat yiyebiliyorum. Resmen psikoloji düzeltici :P Başla sen de beraber fit olalım :P

      Sil
  2. Leslie 'ye bayılıyorum <3 bu ara düzenli yapamadığım için kalın bacaklarım geri geldi :D ama bir dönem düzenli yapmış aşırı faydasını görmüştüm. hem kolay hem salona taşınma derdi yok. mükemmel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz enerjik bir kadın <3 Bu videoyu yapıp bizleri mahrum bırakmadığı için çok mutluyum :3

      Sil
  3. video açılmıyor bana link atarmısın lütfen hareketler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki *-* https://www.youtube.com/watch?v=xRScb2l4Z4g Bir de eğer açılmayan başka link olursa videonun sağ köşesindede Youtube yazıyor. Ona tıklarsan direk videonun linki açılır :3

      Sil
  4. Egzersiz için şu sıralar Xbox oyun konsolunu kullanıyorum ve kesinlikle tavsiye ederim. Bunun yanı sıra sürekli olarak yaptığım ve hiç vazgeçmediğim hareketler var onları da her gün yapıyorum. Tüm bunların yanında etkili bir sıkılaştırıcı kullandığınızda Eda Taşpınar'a taş çıkartır hale geliyorsunuz. Pek çok bayan bir iki haftanın sonunda, hiç bir şey olmuyor diye pes ediyor ama yanlış yapıyorlar bence. Egzersiz iyidir, sadece biraz özverili olmak lazım.

    YanıtlaSil