This is an example of a HTML caption with a link .

15 Temmuz 2014 Salı


Merhabalaaarrr! 2014 yılının ilk yarısı için okuduğum kitaplara şöyle bir göz atmadan önce 2013 yılının kitaplarına göz atmaya ne dersiniz?


Geçen yıl başladığım kitap öneri şeklime bu yılda kaldığım yerden devam ediyorum. Şöyle bir göz attım da geçen yıla nazaran bu yılın ilk yarısında harika kitaplar okumuşum. Eskisi gibi her elime geçeni okumak yerine yanlış kitaplarla zaman kaybetmemek için araştırarak sevebileceğime emin olduğum kitaplara göz atmayı tercih ettim. 

Not: İncelemesi yapılmış kitapların ismi pembe renktedir. Tıklayınız xD


Bakalım benden "5" tam puan alan kitaplar nelermiş :) 


* Mekanik Melek ve Mekanik Prens kitapları Cehennem Makineleri'nin ilk iki kitabıydı.(✿ ♥‿♥)  Bu seriye bayılıyorum!!! Hem Viktoryan dönemi, hem fantastik, hem de Cassandra'nın kaleminden çıkmış harika bir kurgu... 3. kitabı ise hemen okumayı planlamıyorum, çünkü serinin bitmesini hiç istemiyorum o(╥﹏╥)o Karakterler ise Ölümcül Oyuncaklar serisini okuyanların hatırlayabileceği kişiler.



* Bir Sır Saklı İçimde o kadar hüzünlü, o kadar duygu yüklüydü ki sonlarına doğru içim parçalandı. Uzun zamandır bir kitabı okurken bu kadar derinden hissetmemiştim duyguları. Üstelik yazarın şiir gibi yazımı da bunda etkin rol oynuyor. Bu kitabın çok bilinmemesi beni kahrediyor :/ Tanıtım gelmeyecek.

* Sağdan Birinci Mezar Paranormal türündeki bu fantastik kitabın fanıyım! Çok eğlenceli bir kitap. 2. ve 3. kitabı henüz elime geçti. Yakın zamanda okuyacağım onları da. Tanıtım seri tamamlandığında gelecek <3

* Erebos Tam olarak 4,5'luk bir kitap. Oyunlarla ilgili kitapları seviyorsanız bu kitap bunun için bire bir. 



* Kan Şarkısı kalabalık bir blog tur grubu sayesinde inceleme fırsatı bulduğum harika bir kitaptı. Eğer epik fantastik türünü seviyorsanız, bu kitaba göz atmayı unutmayın.

* Steelheart tek kelimeyle harikaydı! Blog turumuz sırasında inceleme fırsatı bulmuştum. Süper kahramanların kötü olduğu bir dünyada geçen harika bir kurguydu. Yazarın aynı zamanda Zaman Çarkı'nın son 4 kitabı tamamladığı biliniyor. Bu kitabı okuyuuuuuuuuuun! *-*

* Aynı Yıldızın Altında kitabının geçtiğimiz günlerde filmi de çıktı. Bu seriyi bilmeyen yok. Kitabı ilk duyduğumda Türkçesi yoktu ve okumayı çok istiyordum. Sonra ne olduysa bir türlü fırsat bulup alamadım. En sonunda okuduğumda kitaba aşık olmuştum. Çok şirin, çok kalp kırıcı bir kitap. Bu kitaba filmiyle beraber tanıtım gelecek. 


* Anna Kan Giyinmiş Kız gerilim, fantastik türünde kitaplar sevenlerdenseniz, Carrie tadındaki bu kitaba bayılacaksınız. Blog tur sırasında inceleme fırsatı buldum ve çoook sevdim.

* Kolay Bir yeni-yetişkin kitabıydı. Önerilen bir dolu yeni-yetişkin kitabının çöp çıkmasından sonra bu türü sevmediğime kanaat getirerek uzun bir süre uzak durdum bu kitaplardan.  Ancak öğreniyorum ki türle ilgili sorunum yokmuş. Yanlış kitaplarla başlamışım. *Spoiler* Tek sorunum tüm kitap boyunca Jacquelline'in Lucas ile mailleştiğinin farkında olmamasına rağmen yazarın bize bunu hemen söylemesi oldu. Oralarda resmen bozuldum (¬_¬) İnsan az gizemli takılır ya! Tanıtım gelmeyecek.


"4" alsa da kesinlikle bu kitapları seviyorum! :)



* Idhun Günlükleri 1 Direniş bu kitabı blog turumuz sırasında incelemiştik. İlk beklentim Epik fantastik türünde bir kitap olmasıydı, ama yanılmıştım. Gerisini direk başlığına tıklayarak okuyun ;)

* Demir Kral yine blog tur sırasında incelediğim bir fantastik, genç-yetişkin romanıydı.

* Umutsuz yine oldukça güzel ve pek bilinmeyen yeni-yetişkin kitaplarından biri. Bu türü seviyorsanız tanıtımına bile gerek yok, okuyun. Tanıtım gelmeyecek.



* Serseri henüz taze bitirdiğim bir kitap. Bu tür fantastik serileri seviyorum. Ana karakter kediye dönüşebilen bir insan ve kendi klanıyla başı dertte. Hem dişilerin az bulunur olması hem de bilinmeyen biri tarafından kalan az sayıda dişinin de kaçırılması sebebiyle eve kısılmış durumda. Hikaye ve anlatım güzeldi ancak birkaç yerin uzatıldığını düşündüm. Neden "ters harem" kurulmaya çalışılmış anlamadım. Bunlar dışında oldukça eğlenceliydi. Devam kitapları elime geçtiğinde okuyacağım. Tanıtım gelmeyecek.

* Ölüm Oyunu diğer adıyla Battle Royale, filmini 7-8 yıl önce izlediğim bir Japon yapımıydı. Bu yüzden hikayenin başı hariç tamamen unutarak okudum. Gerilim dozu yüksek, bir sonraki sayfayı heyecanla çevirdiğiniz bir roman. Sonu da en sevdiğim şekilde bitince 4 puanı yapıştırdım. Filmini tekrar izlediğimde ikili tanıtım yapacağım.

* Oyun Bitti Bu tarz konuları sevdiğimden mi, yoksa giderek gerilimi artan bir hikaye oluşundan mı bilmem sürekli bir sonraki sayfaya geçmek için sabırsızlanıyorsunuz. Tek kötü noktası bence sonuydu. Bazen bu tarz hikayeleri erkekler yazmalı diye düşünmeden edemiyorum! (╯_╰) Tanıtım gelmeyecek.


* Sessiz İntikam kitap beni öyle ters köşe yaptı ki! Sanırım bu yüzden çok, çok, çok beğendim. Jessica'nın bir sırrı vardı ve şimdiye kadar tahmin edilmesi bu kadar zor bir sırla karşılaşmamıştım! Yazar bu sırrı açıkladıktan sonra bile hikayeyi o kadar güzel bağlamış ki okuduğum dönem resmen kitaba aşık olmuştum :) Historical Romans severler bu kitaba bayılacaktır :3 Tanıtım gelmeyecek.

* Kırmızı Piramit aslında bu yazarın diğer bir serisi olan Percy Jackson / Olimpos Kahramanları'na başlayacaktım, ama bu seriye başlamış bulundum. Hikaye ve anlatım çok güzeldi, ancak devam etmeyeceğim ve tanıtım gelmeyecek.

İdare eder "3"lükler! :)


* Av Mevsimi kitabını da yakın zamanda bitirdim. Elimde çok uzun zamandır duran bir kitaptı. Ne okusam diye bakınırken dikkatimi çekti. 30'larını aşmış bir kadının evlenmek isteyerek geçirdiği değişim ile bulunduğu kasabadaki ani kadın ölümlerini aynı anda işleyen bir kitap. Gerilim dozu ne yazık ki düşük. O konuda istenen verilememiş. Biraz uğraşılsa sevilen bir çiklit olabilecekse bile olamamış. Tanıtım gelmeyecek.

* Kötü Çocuklar Kitap Oburları blog tur grubumla gaza gelip de farklı bir tür okumak istediğimiz dönemde karşımıza çıkan bir kitaptı. Tanıtım için başlığa tıktık.

* Kış Güneşi boş zamanınız varsa okuyabileceğiniz bir yeni-yetişkin kitabı. Genelde Jen'in anlatımını sevmeme rağmen konu ilerlemeyince bir süre sonra can sıkıyor. Tanıtımı gelmeyecek.


Okumasam olurmuş "1" ve "2" puanlar!


* Acıtan Güzellik Bu kitap hakkında ve yazar hakkında söyleyebileceğim o kadar çok şey var ki... Resmen nefret söyleminden içeri tıkacaklar beni ٩(×̯×)۶ Hayır, hayır... Kitabı sevmediğimden bahsetmiyorum burada. Hangi akla hizmet devam edip bitirdim ben bu kitabı diye kendime kızıyorum. Karakterlerin ve hikayenin bu kadar boktan olduğu bir şeyi ben neden bitirdim??? Goodreads puana mı kandım, yoksa sonu çok güzel yaaaah laflarına mı emin değilim. Hay lanet olsun! Beğenenleri de anlamam mümkün değil. Daha önce bu tarz tek bir kitaptan nefret etmiştim "Çığlık serisi (özellikle 3. kitap)" Bunları sevenler gözüme görünmesin, bana da kitap önermesin mümkünse. İninizde çürüyün! Ayh! Rahatladım! o(>.<)o

* Tanrıça'nın Mirası bir seri daha bitti. Ama ne bitiş! Rezalet! İlk iki kitapta istikrarı korurken, bu kitap nasıl ajitasyon nası bi çocuğum da çocuğumdan ibaret anlayamadım. Hiç olay olmadı desem yeridir. Ay! Konuşmak bile istemiyorum. Aimee defol gözüm görmesin seni!


2014 yılının ilk 6 ayında okuduğum kitaplar puan sıralamasına göre böyleydi. Oldukça verimli olmuş benim açımdan. Kalan aylarda da güzel kitaplar okumam dileğiyle! :3 Eğer eskiden okuduğum kitaplara göz atmak isterseniz Goodreads linkim şurada. Bana kitap önermekten çekinmeyin. Hangi türleri sevdiğim ortada :3

*Kitap fotoğrafı tumblr'dan alınmıştır.
Categories:

1 yorum :

  1. Okumak istediğim/henüz okuyamadığım kitapların kısa bir özeti olmuş ^^

    YanıtlaSil