This is an example of a HTML caption with a link .

11 Kasım 2014 Salı


2. sezonunun Ocak 2015'te yayınlanacağını öğrenene kadar, 1. sezonun korkunç finalinin bana yaşattıklarından ve sevdiğim birçok serinin yarım bırakılmasından sonra bu animeyi size önermekten vazgeçmiştim. Taa ki o güzel haberi alana kadar!  Zaten mangası da aynı günlerde sona ermiş bir animeyi neden orada bitirirler anlayamıyordum. Meğer arayı çok uzun tutmayacaklarmış.

Tokyo Ghoul bu sene yayınlanan Sailormoon ve Kiseiijuu'dan sonra heyecanla beklediğim üçüncü animeydi. Seriyi ilk olarak mangasından takip ediyordum. Animesinin başlamasıyla mangasını yarım bırakmıştım. Yalnızca 12 bölümden oluşacağını bilseydim bırakır mıydım, emin değilim. Sonuç olarak şu anda mutluyum, heyecanlıyım! 1. sezonun finali tüm sezon boyunca beklediğim yerdi ve devam edecek. Bu bana yeter!







Konusu Tokyo'da artmakta olan gizemli ölüm vakalarının ardında bilinen tek bir gerçek vardır. İnsan görünümüne sahip, tek besin kaynağı insanlar olan Ghoul'lar.

Kaneki, hoşlandığı kızı evine bırakırken beklenmedik bir anda bir ghoul tarafından saldırıya uğrar. Şans eseri ucuz kurtulmuş bir şekilde gözlerini hastanede açtığında kendinde bir gariplik olduğunu fark edecektir. Hastaneden taburcu olup eve gittiğinde ise gerçekle yüzleşir. Onu öldürmeye çalışan Ghoul'un cesedinden alınmış organlar kendine nakledilmiştir. Daha da kötüsü artık vücudu bir insandan çok bir ghoul olarak tepki vermektedir.



Konusu gereği biraz yavaş ilerleyen Tokyo Ghoul için öncelikle şunu söylemeliyim, başları gerçekten sinir bozucu! Eğer ana karakterin saf/salak olma durumundan nefret ediyorsanız ilk sezonun son bölümüne kadar benim gibi kendinize acı çektireceksiniz demektir. Çünkü karakterin gerçek formu son ana kadar gösterilmiyor ve bu sizin cinnet geçirmenize neden olabiliyor. Hele de benim gibi asıl formunu mangasında gördüyseniz ve o anın gelmesini bekliyorsanız... Heh işte o an "Başta emeği geçen herkese..." diyerek tüm küfürleri sıralayabiliyorsunuz. Bu yüzden siz siz olun bu yazının başında mutluyum dedim diye seriye hemen başlamayın. 2. sezonu bekleyin. Yok illa başlayacağım, zaten 2. sezona şurada ne kaldı diye düşünüyorsanız ben çektim siz de çekin nıhahah! (`∀´)Ψ
Öncelikle bu anime Shiki ve Deadman Wonderland'i izleyenlerin de aşina olduğu karanlık bir atmosfere sahip. En sakin/komik anlarda bile psikolojinizin içine edebilen saykoluklar görmeye hazır olmalısınız. Gerek karakterler, gerek hikayenin işlenişi bakımından rahatsız edici sahneler mevcut. Bunun en büyük sebebi de yukarıda verdiğim örnek animelerdeki gibi hikayenin ana unsurunun; kan ve onun işlevselliğinden ileri geliyor olması.

Tahmin edilebildiği gibi türü gerilim/korku ancak son ana kadar o kadar gerildiğimi söyleyemem. Zaten son bölümde de tüm seriye yetecek kadar gerileceğiniz için bunu dert etmenize gerek yok. Son bölüm demişken, o nasıl bölümdü öyle ya! Hem en sıkıcı, hem en heyecanlı, hem de en sayko bölüm ilan edebilirim. Üstelik en beğendiğim bölüm iken aynı zamanda en hayal kırıklığına uğradığım bölüm olarak da tarihe geçiyor. Öyle de tuhaf bir bölümdü anlayacağınız. İzleyenler ne demek istediğimi çok iyi biliyor!!!

Neyse ne diyorduk? Serinin en sevdiğim özelliğini de söyleyeyim artık. Kesinlikle açık ara görsellik diyorum. Dövüş, özellikle kan sahneleri harikaydı. Buna beyaz saç, kırmızı göz fetişim de katılınca izlemekten deli keyif aldım! Ve MASKE! Arghhh! Bu seriye başlamama neden olan GHOUL MASKEleri!!!! En sevdiğim üçlü (´▽`ʃƪ)

Son olarak da şu açılış şarkısını ekleyelim hemen! Aslında serideki favori müziğim bu değil. Yutaka Yamada'nın anime sırasında çalan şu parçasını çok seviyorum, ama açılış daha uyumlu yazımla :3

UNRAVEL

Şuracığa bir dip not eklemek istiyorum. Bu yazıyı yazalı o kadar çok oldu ki... Sadece gerekli gif/resim bulamadığım için yayınlamak içime sinmedi. Yayınlayabilmeme olanak sağlayan Tumblr + Pixiv kullanıcılarına kucak dolusu sevgiler. Özellikle Pixiv kullanıcıları, Türkçe anlayamayacak olsanız da (zD) inanılmazsınız!! Ahh bu yetenekli insanlar...
Bir sonraki anime tanıtımında görüşürük ʕ•͡-•ʔ
Categories:

4 yorum :

  1. Aynen bu anime bir harika . Abla bu arada bir şey sorayım LoL ü bıraktın mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırakmaktan ziyade ara verdim ^_^

      Sil
  2. Uzun zamandır güzel bir Blog bulmaya çalışıyordum böyle benim ruhuma göre ve şansıma aramaya başladığım ilk anda karşıma çıktın animelere tıkladığım anda da Tokyo Ghoul'un çıkması...Ah ne diyebilirim o kadar içten yazmışsın ki daha iyi anlatılamazdı herhalde bu anime dedim. Kaneki diye bağırmak istiyorum şu an,fazla özledim sanırım. Çok fazla uzatmadan asıl konuya gelelim;Blogun mükemmel,izlediğin şeyler mükemmel,her şey mükemmel TEK KELİME MÜKEMMEL!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkürler :3 Ne güzel zevklerimiz benzermiş.Fırsat buldukça izlediğim ve beğendiğim animeleri tanıtmaya devam edeceğim. Umarım blogumda ilgini çeken daha birçok şey bulursun *-*

      Ocak'a az kaldı, 1 aycık :3

      Sil