This is an example of a HTML caption with a link .

5 Mayıs 2015 Salı


Herkese merhabaaaaaaa! Gecikmeli İzmir Kitap Fuarı postum sonunda geldi!!! SONUNDA!

Biliyorum, fuar biteli kaç gün oldu ancak şu sıralar havalar yüzünden kendimi aşırı yorgun hissediyorum. Anca popomu kaldırıp da yazabildim. Buna önayak olan aslında dün yorumladığım Kızıl Yükseliş kitabıydı. Oradan bi gazla bugün de bu postu yazıyorum :)

Eveeeet! Yukarıda gördüğünüz kitaplar fuar boyunca aldığım kitaplar. Biliyorsunuz -ya da bilmiyorsunuz- İzmir kitap fuarı sırasında Yabancı / Müptela yayınevlerinin standlarında çalıştım. Hatta bol bol İthaki kitaplarının bulunduğu taraftaydım. O nasıl oluyor derseniz 3 yayınevi de nasıl derler (yazar şu anda ufka bakıyor), heh, kardeş yayınevi. Bu yüzden tüm standlarda birbirlerinin kitaplarını bulmanız normal. Ben de İthaki tarafındaydım çoğunlukla ve her Marslı ve Trendeki Kız satıldığında yüzümde gülücükler oluşuyordu ahahah. Stand deneyimimden yazının en sonunda bahsedeceğim. O yüzden şimdilik fuar ve kitaplardan bahsedelim.

Benim için bu fuarın tek kötü tarafı tüm fuarı rahat rahat gezememiş olmamdı. Gerçi bu sene kitap almayı düşünmüyordum. Annem sürpriz yapıp gelince ve "Hadi sana kitap alalım." dediğinde bu teklifi reddedemedim. Sorarım sizlere kim reddedebilir ki? Bu yüzden alacaklarımı önceden planlayamadan, bir ara alırım diye düşünüp aklımın köşesine yazdığım kitapları hatırlamaya çalışarak ana kapıya doğru yürürken Pegasus standında karar kıldım.


Ben nedendir bilmiyorum, geçen yıl fuarda ne beğendiysem bir sonraki yıl o kitapları alıyorum. Bu yıl da değişmedi tabii bu durum.

Eksik Parça, hariç hepsi öyleydi mesela. Onu da Goodreads sayesinde 1 yıldır filan bekliyordum. Sırf kapağına vuruldum arkadaşlar. Mikemmel adeta!

Guguk Kuşu, Harry Potter'ın yazarı olan J.K. Rowling'in takma isimle yazdığı bir romandı. Yazarı zaten seviyorum. İkinci kitabı İpek Böceği de yakında çıkacağı için ve konusu da ilgimi çektiği için geçen yıldan alınacaklar listemdeydi. Aldım gitti.

Cadıların Keşfi, aslında bizim tur kitabımız olma ihtimali olduğu için bayaa araştırmıştım bir dönem. Ya bunu ya Idhun'u alacaktık. Neyi aldığımızı zaten biliyorsunuz ;) Bu serinin de 3. kitabı çıkmadan artık alıp okumalı diye düşündüğümden bu fuarda aldım. 

Kağıttan Kentler, filminin gelecek olmasından dolayı alıp da okumaya karar verdiğim bir kitaptı. Aynısını Aynı Yıldızın Altında adlı kitabı için de yapmıştım. Okumayı istememe rağmen, filmleri gelene kadar önceliği vermiyorum nedense bu adamın kitaplarına :D

Okyanuslar Arasındaki Işık, bu kitap da bir Goodreads keşfi. Geçen yılın ödül adaylarından biri olduğunda konusu ilgimi çekmişti. Bir de kendi kategorisinde 1. olunca daha da ilgimi cezbetmişti. Eğer çevrilirse okurum dememe rağmen geçen yıl almamıştım. Bu yılki fuara kısmetmiş.

Hazır 100 lirayı bulmamışken aklımda Siyah Damar'ı da almak vardı. Tarryn Fisher'a aşıklar kulübündeyim. Okumazsam olmaz diyerek bu kitabı da aldım ve o günü bu kitaplarla tamamladım.

Ancak fuar daha bitmemişti. Alınacaklar bu kadarla kalamazdı. Derken fuarın son günü bir sonraki blog tur kitabımız olan Karmakarışık Ephesus standına geldi. Hazır ayağımıza gelmişken İzmirli Oburlar olarak onu standdan aldık. Alırken aylar önce turunu yaptığımız, ama o sırada ciltli olmayan Hiçliğin Kıyısında kitabını da beleşe getirmenin mutluluğunu yaşadım. Bendeki ciltsizini ne yapsam acaba? Neyse, bu kadar beleş yetmez elbette! Fotoğrafta en üstte Shingeki no Kyojin/ Attack on Titan/ Titana Saldırı artık adını nasıl biliyorsanız, standımıza bırakılmıştı. Çığlık çığlığa bu kimin dedim ve sahibi "Senin olsun." diyince manganın 2. cildine sarıldım adeta. Bir ara 1.yi almam lazım.

Son olarak daha önce Tatlı Şeytan'ı Gizem'den alıp okuduğum ve beğendiğim için hazır 2. kitap olan Tatlı Tehlike çıkmışken "Neden benim de Tatlılarım olmasın ki?" diyerek 2 kitabı da aldım. Yanında 2 dev posterini de verdiler ;) Yukarıdaki fotoğrafta görünüyor.

 Şebeklik yaparken (~˘▾˘)~

                               Yeeeey fuaaar pozu  (✿´‿`)            Ölüyom bitsin artık bu fuar pozu (ノ_ _)ノ                    

Benim kitap maceram bu şekildeydi. Okunacak bir dolu kitabım yokmuş gibi yenilerini aldım şimdi de eheh :D Biraz da stand olayımdan bahsedeyim. Aslında aklımda standda çalışmak yoktu, ancak hem Nida ile tanışmak istediğimden hem de Gizem de geleceğinden bu sene ben de çalışayım dedim. Öncelikle yorucu, GERÇEKTEN yorucu bir iş. Eve geldiğimde hayatımda hissetmediğim tüm kemiklerimin ağrıması bir yana, sürekli konuşmaktan ağzımın kenarları ağrıyordu. Ama aynı zamanda eğlenceli de. Yeni insanlar tanımanın yanı sıra, standlarda çalışan ya da ziyarete gelen blogger arkadaşlarla görüşebilmek ve seni tanıyan insanlarla tanışmak çok güzel. Hele kitap konuşmak!!!! Tanımadığın bir yığın insanla sevdiğin kitaplardan konuşmak <3 Arghh anlatamam o hissi. 

Bunun haricinde bahsetmesem olmaz bir "KÖTÜĞĞ ÇOCOOOĞK" furyası vardı bu yıl fuarda. Gelen geçen bana bu kitabı sordu ve artık fuarı açarken ve kaparken birbirimize abuk surat ifadeleriyle bu şekilde seslenir olmuştuk. Kitabı sevenler rahatsız olmasın, zira isteyen istediği kitabı beğenebilir. Ancak beybilerim, niçin her gördüğünüz standa, o yayınevinin olmayan kitaplarını sormayı bu kadar seviyorsunuz. BİZ HER KİTABIN HANGİ YAYINEVİNDE SATILDIĞINI BİLMEK ZORUNDA MIYIZ? Bilmediğimiz kitap olunca bi de tafra yapıyorsunuz. Hay ben sizi! <3 Bunca yıldır fuara gelirim, daha bir yayınevine "Şu kitap sizde var mı? ... kitabının yazarı kim biliyor musunuz? Kitabın adını, yazarı bilmiyorum, ama konuyu anlatayım mı?" dememişimdir. Şu an yıllardır standlarda çalışanlara sevgiyle bakıyorum. Acınız acımdır :/ 

Son olarak fotoğrafta yok çünkü henüz ulaşmadı, ancak geldiğinde fotoğraflayacağım bir Zaman Çarkı setim oldu. Özellikle İthaki yayınlarından Coşkun beye teşekkürleeeeeeeeeeer :3

Bu yıl da fuar maceram bu şekildeydi. Geçen yılların fuar yazılarına aşağıdan ulaşabilirsiniz. Bir sonraki yazımda görüşürük  ʕ•͡-•ʔ

17. İzmir Kitap Fuarı
18. İzmir Kitap Fuarı *Bloga yazmamışım*

6 yorum :

  1. Cidden fuarın en güzel yanlarından biri oldu seninle tanışmam <3 Unutma bi ara ördüğüm o muhteşem saçlarının fotograflarını at bana :P o kadar boştuk hani... :D Ya senin önerini dinledim ve gidip Kağıttan Kentler ile Cadılar Keşfini aldım son gün <3 :D mutlumesut oku canım :3 Ah özendim... Ben de mi fuar yazısı yazsam acep .. Üşengeçlik işte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atıyorum hemen FB'den :3 Unuttum ben onuuuuu! Umarım ikimiz de beğeniriz aldıklarımızı ve üşenme yaz lütfen. Bak neredeyse 2 haftayı geçti ben anca yazdım. Geç olsun güç olmasın :D

      Sil
    2. Ay inşallah canım ben de çok istiyorum :D sanırım bu hafta kendimi zorla oturtturup yazacağım :D

      Sil
  2. Ben seninle nasıl tanışmamışım bunca sene, inanamıyorum ya :D Tanıştığımıza çok sevindim ^_^ İzmirli bloggerlar olarak bir ara toplanalım diyeceğim ama üşeneceğiz kesin :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek fuarda tanışmamız kısmetmiş :D Olsun buna da şükür. O dediğin toplaşmayı düşünüyorum ben. Bi kitabın filmini izlemek için filan mutlaka toplanılabilir şöyle en fazla 9-10 kişi. Bakalım, bakalım :3

      Sil