This is an example of a HTML caption with a link .

24 Mayıs 2015 Pazar


60. yılı deviren Eurovision'un kazananı bu sene İsveç / Sweden oldu. (Öyle not aldığım için buradan itibaren ülke adları ingilizce olacak.) Dün beni Facebook'tan takip edenler varsa görmüştür, ateş püskürüyordum adeta. Hala acayip sinirliyim. Kendi ülkesinin katılmadığı bir yarışmayı bu kadar seven nadir insanlardan olsam da bu kadar kötü bir organizasyon ve seçimlerin yapıldığı bir yarışma daha görmemiştim. Hayır politik kısımlardan bahsetmiyorum. Ben şimdiye kadar seçilen 1.leri öyle ya da böyle severdim. Taa ki Sweden kazanana kadar. Bu ikinci Sweden faciası benim açımdan. Kısaca sinirliyim. 

Dünkü final performansı hariç semi finalleri seyretmemiştim. Ama seyretsem 1. yarı finalden Russia'nın 2. yarı finalden Sweden'in birinci çıktığını bilirdim elbette. Böylece hazırlıklı olabilirdim. Hepsi kendi kabahatim. Lanetler yağdırarak geceki favorilerimi ve ne durumda olduklarını konuşalım biraz.

Öncelikle Mart ayında ilk kez kliplerini izleyerek dinlediğimde favorim olan 4 ülke vardı. Spain, Georgia, Russia, Albania. Biliyordum! Elbette biliyordum. Bir veya daha fazlası canlı yayın sırasında sıçacak, sesi titreyecek, sahne şovu berbat olacak vs. Ama bunlar olmazsa ilk 10da olacaklarına emindim. Hak ediyorlardı çünkü. Ama noldu? Canlı yayın başladı ve elbette ben şoklardan şoklara girdim. Bunu tek tek geçen yıl yaptığım gibi anlatacağım.


Italy / Il Volo - Grande Amore : Bu gecemin favorisiydi! Doğru duydunuz. Yukarıdaki saydığım asıl favorilerimi gördünüz. İçlerinde bile değildi. Ben ki opera türü ya da yüksek perdeli sesle harikalar yaratan şarkıları severim, ama bu ülke favorim bile değildi. Çünkü her sene bir tane bu tarz şarkı beğenir ve heyecanla beklediğim canlı yayında sıçmalarına şahit olurdum. Bundan bıkmıştım. Bu üçlü son yarışan ülkeydi. Bir çıktılar verdiğim ilk tepki "OHA!!!" oldu. Tüylerim diken diken oldu. Yok böyle ses abi! Yok yani! Diyorum ya oradaki gözlüklüden o ses çıkıyorsa en azından ikincilik haklarıydı! Kazanamamalarının sebebi bence 1. görsel hiçbir şey yoktu sahnede, 2.si şarkı İNGİLİZCE değildi. Bu 2. sebep o kadar kuvvetle ihtimal ki gıcık oluyorum. Şarkının adını bile İtalyanca bilmediğim halde Grande (sağ ol starbucks "Büyük) Amore (doğduğumdan beri bildiğim bir kelime artık "Aşk") olduğunu biliyorsam yine 2. olmalıydılar :D 3. oldular. Dünden beri deli gibi dinliyorum o ayrı. İyi ki katılmışlar, iyi ki tanımışım sizi bebişlerim <3


Russia / Polina Gagarina - A Million Voices : Bu boktan şarkı favorilerimdeydi. Geceyi 2. tamamladılar. Canlıda izleyene kadar o kadar çok beğeniyordum ki bu şarkıyı Mart'tan beri -yani ilk dinlediğimden beri- playlist'imdeydi. Allahın gerizekalısı tüm canlı performans boyunca bişi içirmişler gibi korkunç surat ifadesiyle, puanlama sırasında her 10-12 puan alışıyla ağlamasıyla beni inanılmaz sinir etti. Hele o rezil performansı. Git bi canlı performansını dinle kadın! Korkunç! İğrenç! İNTİHAR SEBEBİ! Sen benim kulaklarımı kanattın ya, o şarkıyı bir daha dinlersem ne olayım! O derece sinirliyim! Onu 2. yapanlara da bela okuyorum! İşte o kadar...


Spain / Edurne - Amanecer : Bu şarkı da favorilerimden biriydi. Performans güzel, sahne şovu idare eder, son sahneye kadar sesi muazzamdı. Son an bi çatladı ama o kadarcık olur diyorum. Yalnız, artık kıyafet soymanın modası geçmedi mi ya? :) Bir de 21. sırada çıkıp 21. oldu bu yavrum. Üzüldüm bayaa.
Georgia / Nina Sublatti - Warrior : Bu şarkı da bildiğiniz gibi diğer bir favorimdi. Her şeyiyle güzeldi. Sadece bir ara arkaplanda ağlayan göz gibi bişi vardı. O korkunçtu mesela. Neyse sonuç olarak keşke ilk 10 da olsaydı. Bu tarz metal şarkıya yatkın ses tonlarını da çok seviyorum. 11. olarak bitirdi.
Albania / Elhaida Dani - I'm Alive : En çok bu şarkıdan ümitliydim. İlk 5'te mutlaka olur diyordum. Şarkının başlangıcı hatta ilk yarısı berbattı. O ses neydi öyle? Hatta o saç? Ağlamak istiyorum. O makyaj? O KIYAFET NEEEEEEEEE? Hele o arkadaki şarkıyı söyleyen bacılar? Adeta ölü sesi çıkarıyorlardı. İkinci yarıda şarkı hızlandı falan keşke başta böyle olaydı. Kurtarmadı o kadar kötüydü ki kısaca! HAYAL KIRIKLIĞI! 17. olarak bitirdi. 

Kısaca favorilerim klibe yatırdığı parayı sahne şovlarına, ses eğitmenlerine vs yatırsaymışlar ilk 5'te mutlaka olurlarmış. Neden mi böyle düşünüyorum? 

Bknz. 1. olan Sweden / Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden) : Klipte kullandığı animasyonu (şu an kaldırılmış o klip çakallar) sahne şovu olarak kullanmışlar ve bir daha dinlemeyeceğim bir şarkıyı güzel animasyonu sayesinde 1. olarak görmemizi sağlamışlar. Afferin onlara! Ne güzel yaptınız. Yıllardır bi şu Sweden şarkılarını sevemedim Eurovision tarihinde. Lanet olasıcalar.


Estonia / Elina Born & Stig Rästa - Goodbye To Yesterday : İşte bi canlı yayın güzeli daha. Açın dinleyin abi. O adamın sesi, coolluğu! Yok böyle güzel bir şarkı. Tek kusuru ne performanstı, (çünkü mükemmeldi) ne de sahne şovuydu(çünkü o daha da mükemmeldi.) Kadındı! O kadın yerine adama daha yakın ses tonlu, 17 yaşında ergen sesli değil de daha kadınsı ses tonu olan bir şarkıcı olsaydı kesinlikle kill it yaparlardı. Böyle söyleyince kadının sesini kötülemişim gibi oldu. Hayır, kadının sesi kötü değil. Bu şarkıyla, o herifin sesiyle uyumsuzdu. İşte kadın dediğim gibi olaydı Italy kadar bağrıma basar 7. olmalarına göz yaşı dökerdim. Çünkü potansiyeli o kadar yüksek bir şarkı ki :/ Yazık olmuş. Ahhh herifin sesi <3

Gördüğünüz gibi bu sene geçen yıllara nazaran aramadığım kadar favorim vardı. Hem klip izlerken hem de canlı yayında izlerken keşfettiklerim o kadar çok ki. Buna rağmen Sweden'in 1. olmasını hazmedemiyorum. Neyseki Eurovision'u güzel bir biçimde sunuyorlar. Seneye eğlenceli bir Eurovision olacağı kesin.

Bir de favorim olmasa da bahsetmek istediklerim var. Mesela Australia'nın şarkısı fena değildi. Armenia'nın sahnesine hasta kaldım, ama şarkı *bipbipbipküfürküfür* gibiydi :D Greece her zamanki gibi bir şarkıyla katılmıştı. Şarkı fena değildi, ama ses sıfırdı. Bi Mariah Carey söyleseymiş nefis olabilirmiş :3 Germany nakaratı güzel bir şarkıyla nasıl 0 puan aldılar şok oldum. Ev sahibi Austria da piyano yaktığından 0 puanla aramızdan ayrılanlardan ahaha :D Son olarak bir Azerbaijan şarkısını sevmedim. Elnur'un 2. Eurovision deneyimiydi. Buna rağmen vasat şarkı, vasat sahne performansı ve o mükemmel sesine rağmen (bir müzik yarışmasına katılmıştı Türkiye'de sesinin muazzamlığına ölürsünüz. Bulun Youtube'dan izleyin derim.) söyleyememesi beni çok sıktı. Ona bu şarkıyı söyleteni alnının çatından vurmak istiyorum.

Neyse bu sene de böyleydi arkadaşlar. Sizlerin favorileri nelerdi? Dün yarışmayı izlediniz mi? Anlatın bakalım :)

Önceki senelerin Eurovision yazılarımı okumak isterseniz :)

Not: Yine en güzeller güzeli Conchita'ydı. Oradaki vasat giyinen güzel hatunların yanında tam bir lady tam bir divaydı. Ahh <3

Categories:

8 yorum :

  1. Her ne kadar bu yıl İsveç kazansada bence gönüllerin 1.'si Gürcistan oldu. Ben o kadar bayılmadım ama tanıdığım herkesin favorisiymiş resmen. Rusya'nın sadece canlı performansını izledim ve tiskindim, abi her şeyi bırakın dibi gelmiş rus mu olur lütfen? benim favorim İsraildi ama sanırım tek benim favorim. Türkiyede yaşadığımızdan mı yoksa şarkıcı cidden kötü müydü bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha dibi gelmiş rus mu olur XD Bayıldım yorumuna. Şimdi sen diyince baktım da ben neden İsrail'den bahsetmemişim hiç. Onun pek sevilmemesinin nedeni bence çok fazla şarkı türünü karıştırmasıydı. Yavaş başlayıp cluba geçip ardından birden Eurovision'daki türk ezgilerine dönüyor. Canlı yayın sırasında da sıkılmıştım ben :) Gürcistan'ı benim dışımda çok seven olmadı diye üzülüyordum. İyi bari :3

      Sil
  2. Ben çoğunu beğenmedim, Gürcü metalci kız favorimdi ama. hele Rusya'dan nefret ettim o kazanmasın diye İsveçi tuttum :)
    Ama Il Volo'nun hakkı yendi cidden çok iyiler Spoti'de falan dinliyorum baya baya hoşuma gitti, Alessandro Safina havası var şarkılarında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de puanlama sırasında başlarda 12yi alıp durunca Rusya kazanacak diye ödüm koptu. İsveç de alsın istemedim. İlk defa böyle bir şey başıma geliyor :D
      İtalya yavrum :/ İlk defa düzgün adam göndermişler. Şok oldum :D

      Sil
  3. Ya bizde Eurovision izleme kültürü falan vardı ne bileyim günlerce konuşulur yorum yapılırdı. Bu seferkini baya geç öğrendim ben. Demek ki milli duygularımızı pekiştirmediğimiz sürece o kadar da müzik aşığı bir millet değilmişiz dsjksjfkd sayende 3-5 klip izledim valla sağol^o^

    Rusya'nın performansını ve diplerini çok beğendim ben. İlk defa şarkı söylerken Barbie kusursuzluğu çizgisinden çıkan bir kadını çıkarmışlar, büyük bir adım. Ama evet yani şarkı vasat geldi bana da:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz Eurovision fanatikleri içindeyim.Daha Nisan ayında Eurovision diyip durmaya başlamıştım misal :)))) Son 3 yıldır normal takip edenlerin haberi bile olmadı reklamı yapılmadığı için. Aynen de dediğin sebepten aslında, işin içinde Türkler olmayınca Türk kanallarında da gösterilmedi. Çoğu kişi hala TV'den izlemeyi seviyor. Canlı yayını anca internette bulabiliyoruz.

      Rusya'nın asıl favori olmasının sebebi Barbie gibi pazarlanması aslında. Güzelliğinden başka bişiden bahsedilmedi Eurovision gününe kadar. Şükür aslında şarkı söylerken öyle değilmiş ahahha :D Bir an gözleriyle ekrandan girip beni boğacak sandım.

      Sil
    2. TV'de de mi göstermediler hobaaa bu kadar ikiyüzlülük olmaz. Türkiye katılırsa evde bayrak sallayarak sabahtan beklemeye başlardık halbuki. Haklısın internetten senin gibi daha fanatikleri izliyordur, tv olmayınca kimsenin ruhu bile duymuyor.

      Hadi ya slklar ahadghsf iyi trollenmişler o zaman vallahi çok sevindim:D

      Sil
    3. Seneye katılacakmışız sanırım. Yine eski günlere döneriz nasılsa :D

      Sil