This is an example of a HTML caption with a link .

24 Mayıs 2016 Salı



 "HER YENİ BAŞLANGIÇ BİR BAŞKA BAŞLANGICIN SONUNDAN GELİR."

Kan ve Tuz
Blood and Salt (Blood and Salt #1)
Kim Liggett
Yabancı
Genç-Yetişkin, Fantastik, Korku
3,5 (5 üzerinden)
"Âşık olduğun zaman, derin bir okyanusa yüreğinden bir parça söküp atmış gibi hissedeceksin. Seni sarıp sarmalayan tek şey kan ve tuz olacak."

Uzun zaman sonra yeni bir blog turdan merhaba ^_^ Bugün sizlere Yabancı yayınevinden çıkan 2 kitaplık serinin ilk kitabı olan Kan ve Tuz kitabını yorumlayacağım. Uzun zamandır pek kitap okuyamıyorum. Daha doğrusu odaklanma sorunum var. Bir türlü başladığım kitaplar ilerlemiyor. Bu yüzden tur kitaplarımız geldiğinde birazda görev bilinciyle kitapları bitirmeye çalışıyorum. Kan ve Tuz ise aslında beklentime göre biraz düşük çıkmasaydı daha erken biteceğini düşündüğüm kitaplardan. Yorumuma gelirsek olabildiğince spoilersız yazmaya çalıştım. Genelde yorumlarıma göz atanlar bilirler çoğu zaman spoilerı döşediğimden tam bir inceleme yazısı olamıyor ama bu sefer başardığımı umuyorum :)

Ash Larkin'in hayatı diğer yaşıtlarına göre oldukça farklıdır. Yalnızca kendinin görmeye başladığı boynuna ip asılarak öldürülmüş genç kız cesetleri yüzünden zaten hayatı pek de normal değilken, annesinin akrabaları hakkında konuşmak istememesi, hatta babası hakkın hiçbir şey bilmemesi canını sıkmaktadır. Okuldan arkadaşı yardımıyla ailesinin soyunun eski Amerikan yerlilerine kadar uzandığını keşfetmesiyle uzun zamandır beklediği yolculuğa çıkacak ve bunların neden yalnızca kendi başına geldiğini çözmeye çalışacaktır.

Bence yeterince spoilersız anlattım :) Kurdele kısmını anlatmayı çok isterdim ama orayı silmek durumunda kaldım. Olur da kitabı okursanız kurdele detayının en sevdiğim kısım olduğunu hatırlayın. Kitap korku türü olarak goodreads'te belirtildiği için daha çok Anna tarzı bir hayalet hikayesi ile karşılaşacağımı düşünmüştüm ama kitap korkudan çok yalnızca mistik havası olan devamını merak edebileceğiniz bir roman. Aslında bu kitap YA olmasaydı ve bu kadar aşk detayı katılmasaydı sanırım uzun zamandır okuduğum en ilginç kitap olacaktı. Eğer alıntılardan hoşlanıyorsanız bi kaçını sizler için aşağıya ekliyorum. Bir sonraki turda görüşmek üzere :3 

ALINTILAR


"Bazıları insan olmanın en iyi yanının bilmemek olduğunu söyler. Aldatılmayı istemek doğamızda vardır. At gözlüğü takmaktan hiç vazgeçmeyiz. Yanılsama, masumiyetimize tutunma çabasından başka bir şey değildir.”

“‘Kuzgun derinlere gömülmüş sırların müjdecisidir; atalarımızın anılarının koruyucusudur ve ölümün habercisi olarak bilinir. Kuzguna hükmeden kadın, dünyaya hükmeder.’” 

"Korkmak iyidir. Yaşamak için hâlâ bir nedenin olduğu anlamına gelir.”

"Atılan her büyük adımın taşlarını kurbanlar dizer."

"Aşk aşktır, yolun onunla nasıl kesişmiş olursa olsun."

"Hepimiz kanımızda hem iyiliği hem de kötülüğü taşırız. Kanımızla ne yapacağımız ise bize kalmıştır."

3 yorum :

  1. Açıkçadı bu romanda beni etkileyen nokta şaşırtıcı derecede akıcı olmasıydı bazen bir roman alırsınız büyük beklentiler içinde ama romanın ilk 100 saufası anlamsız ve sıkıcıdır bu roman bunu bana hiç yaşatmadı bence yazar çok başarılı bi akıcılık ve pürüzsüzlük yakalamış... 2. Kitabın adının ne olacağı ve ne zaman yayınlanacağı belli mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki ismi henüz belli değil. Tarih olarak da çok random bi tarih atmışlar. Yurtdışı çıkışı olarak Mayıs 2017 olarak gözüküyor :D İlk kitap çok yeni olduğu için 1 sene bekleyeceğiz anlaşılan.

      Sil
  2. Tabi ki ilk alıntı metnini okudum ve verdiğim sadece "tamam" idi. Aynı odaklanma sorunu bende de var sanırım buna da odaklanamadım. :D

    YanıtlaSil