This is an example of a HTML caption with a link .

1 Şubat 2017 Çarşamba

Merhabalaaaar! Çok uzun zaman oldu buralara yeni yazı girmeyeli. Şu an sabahın 6'sı ve henüz uyuyamadım. Bu yüzden bir çılgınlık yapıp kendime çay koydum ve 2016'da en çok dinlediğim KPOP şarkılarını bloguma eklemeye karar verdim. Aslında çok daha uzun bu liste ama kısaltacağım. Çünkü okurken veya dinlerken baygınlık geçirmenizi istemiyorum. Sadece yazı yazmak beni her zaman iyi hissettirir ve bu yazıyı kesinlikle yazmam gerekiyordu *kıhkıh* 

Ayrıca ufak bir not: Şarkıları çıkış zamanlarına göre sıraladım. Yani illa en beğendiklerim en üstte diye bir şey yok. Çünkü tamamı zaten defalarca dinlediğim, kendi playlistimdeki şarkılar.
Keyifli dinlemeler  (◕‿◕✿)

여자친구(GFRIEND) - 시간을 달려서(Rough)
2016 Ocak ayında şarkının çıktığı ilk günü hala hatırlıyorum. Şarkıyı deli gibi sevmiştim. Grubu tanımıyordum bile. Hatta Yuju'nun meşhur düşme videosundaki kız olduğunu bile bilmiyordum. Sadece şarkıyı sevdim ve o gün sabaha kadar telefonumda bir yandan dinlerken bir yandan insanlar da benim gibi beğenecek mi diye Youtube'daki yorumları okumuştum. İlk defa bir klipteki dansın tamamını merak ettiğim için canlı performansı görebilmek uğruna show programlarını izlemeye başlamıştım (ve tabii ki Gizem'i de kötü emellerime alet etmiş olabilirim :P) ve ardından Navillera geldi :3  Yuju'nun sesine ölebilirim! 

TAEYEON 태연 - Rain

Taeyeon'un tek sevdiğim şarkısıdır Rain. Diğer şarkıları bana hitap etmese de bu şarkısını "Benim yağmur şarkım." olarak ilan ediyorum. Ayrıca bu hatuna her saç yakışıyor sanırım. Çünkü klipte tam bir ponçik :3

포텐(4TEN) - 지독하게

Bu şarkı 4TEN'in sevdiğim tek şarkısı. Bir ihtimal başka şarkılarını da severim diye düşünerek diğerlerine de göz attım ama sonuç sıfır. Grup live olarak pek başarılı değil. Ama bu şarkıları best!


Red Velvet 레드벨벳 - 7월 7일 (One Of These Nights)


Red Velvet'in en sevdiğim şarkısı! Bu şarkı sayesinde Red Velvet'in vokalinin güçlü olduğunu fark edebildim. Her ne kadar fanları bu tür şarkılardan pek memnun olmasa da onları sevmemi sağlayan şarkı işte budur.


GOT7(갓세븐) - Fly

GOT7 benim dikkatimi If You Do şarkılarıyla ile çeken bir gruptu. Resmen o şarkıyla gözümde çağ atladılar. Ardından Fly geldi. Son şarkılarını sevmesem de hala grubu ilgiyle takip ediyorum.


TIFFANY 티파니 - Heartbreak Hotel (Feat. Simon Dominic)

Tiffany benim SNSD'deki en beğendiğim sestir. Yıllardır solo albümünün çıkmasını bekliyordum ama komiktir ki albüm çıkınca şarkılarını hiç sevmedim. Daha sonra beni düşünmüş olacak ki birden albüm dışı olan bu şarkıyı patlattı! 
Tabii ki ben mest! *kıhkıh*


EXO - Monster

EXO'yu ilk çıkış yaptığı zamandan beri bilmeme rağmen MAMA şarkılarından beri sevdiğim tek bir şarkıları bile yoktu. Ancak bu yıl beni düşünmüş olacaklar ki hem Monster'ı hem de Lucky One'ı yayınladılar. Meğer Chen'in sesi ne kadar güzelmiş.


헤이즈 (Heize) - Shut Up & Groove (Feat. DEAN)
Bu şarkı hakkında diyebileceğim tek şey var. Nakaratını 10 saat arka arkaya dinleyebilirim. Şunu farkettim ki "rapper hatun - erkek vokal" olayı destansı bi olay. Mükemmeller <3


씨스타(SISTAR) - I Like That

Sistar'ın genel olarak her şarkısını sevebilirim. Sololarından tutun feat.lerine kadar! Ama tabii ki Hyorin'in Paradise albümünü görmezden geliyorum. Duyduğum en berbat şeydi! Neyseki ardından One More Day geldi de hemen affediverdim. I Like That ise bütün yaz dinlediğim şarkılardan yalnızca biri. Sistar'ı seviyorum! 


SEVENTEEN(세븐틴) - VERY NICE(아주 NICE)

Seventeen kesinlikle en yetenekli çaylaklardan. Hem şarkılarını, hem danslarını kendi hazırlıyorlar. Vokal, rap ve dans olarak ayrı ayrı süper yetenekli kişiler var aralarında. Aramadığın kadar da visual dolu grupta. Kısaca şarkılarının büyümesini heyecanla bekleyeceğim =) Nıhaha!


Wonder Girls(원더걸스) - Why So Lonely
Nasıl güzel bir şarkı, nasıl güzel bir klip! Sizi çok özleyeceğim hatunlarım! (Evet WG dağıldı!)


우효(OOHYO) _ 청춘(Youth)
  
Indie Kpop sevenler varsa bu şarkıya mutlaka göz atmanızı öneririm. Çoooook güzel!


I.O.I(아이오아이) - Whatta Man (Good man)

2016'da dağılmasına en çok üzüldüğüm gruplardan bir diğeri de IOI'di. Kendileri bir proje grubuydu. Yani dağılacaklarını zaten biliyorduk ama 2016'ya o kadar çok akılda kalıcı güzel şarkılar bıraktılar ki insanlar dağılmaları hiç istemedi. Bknz. BEN! Bir Crush, bir Pick Me, bir Very Very Very. Tüm sene dilimden düşmediler. Sixteen zamanı Somi'yi Twice'da görmeyi çok istemiştim. Bu sene diyorum ki iyi ki Twice'a girmemiş <3 IOI unutulmayacaklardan biri!


방탄소년단 (BTS) - ‘피 땀 눈물 (Blood Sweat & Tears)

Bu şarkı için denilecek o kadar çok şey var ki! BTS resmen 2016'ya damgasını vurdu. Benim için 2016 ilk yarısında Gfriend, ikinci yarısında BTS demektir. Bu şarkıyı kaç milyon kere dinledim bilmiyorum. WINGS albümlerini kaç kere baştan sona dinledim bilmiyorum! Tabii Onur'a da eziyet etmiş olabilirim bu milyon dinlemeler eşliğinde. Bir ara şarkıya eşlik ediyordu o derece çok dinledim gençler *kıhkıh*


BLACKPINK - '불장난 (PLAYING WITH FIRE)
2016'nın canavar çaylakları! Kpop'un ihtiyaç duyduğu grup! YG bu gruba gereken önemi vermeli. Tüm şarkılarını seviyorum diyemem ama Whistle ve Boombayah hem akılda kalıcı hem de dile dolanan şarkılardandı. Beni kendine bağlamalarını sağlayan şarkı ise Playing with Fire oldu! Efsane harika bir şarkı! Börn bebi börn!

LOOΠΔ özellikle takip ettiğim bir diğer grup. Ama buraya eklemedim. Onlardan başka zaman bahsetmeyi düşünüyorum. Daha eklemek istediğim çok şarkı var ama 15 şarkıyla sınırlamaya çalıştım. Sizinlerin 2016'da sevdiğiniz KPOP şarkıları var mı? Varsa neler? Mutlaka bana da önerin :3 Keşfetmediğim güzel şarkılara her zaman açığım.

⇒O zaman bir sonraki yazıya kadar hoşça kalın ( ´ ▽ ` )ノ

1 yorum :